متن زیبا برای نوشتن صورت مهریه در مراسم بله‌برون

مراسم بله‌برون یک دورهمی رسمی می‌باشد که بعد از مراسم خواستگاری و قبل از نامزدی در جهت آشنایی بیشتر اقوام درجه یک خوانواده عروس و داماد و همینطور صحبت در خصوص مسائل مهمی همانند صورت مهریه، شیربها، تاریخ عروسی و… برگزار می‌شود؛ در این مراسم، بزرگان مجلس در خصوص تعیین شروط ضمن عقد گفتگو می‌کنند و بعد از نهایی شدن تصمیمات در دفتر بله برون تمامی شروط را به صورت رسمی به ثبت می‌رسانند، نگارش متن زیبا برای نوشتن صورت مهریه در مراسم بله‌برون یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در جهت برگزاری بی‌نقص این مراسم می‌باشد.

**برای مشاهده قیمت و خرید ست بله برون عروس بر روی لینک زیر کلیک کنید**

خرید دفتر بله برون | خرید دیگر لوازم بله برون

متن صورت مهریه در بله برون

مهریه یک دستور اسلامی است که به هنگام عقد نکاح شرعا و عرفا و قانونا، از طرف مرد به زن پرداخت می‌گردد. مهریه به دو دسته عندالمطالبه و عندالاستطاعه تقسیم می‌شود.

  • نکاتی مهم در مورد نوشتن متن صورت مهریه

برخی از موارد ممکن است با آن برخوردی نداشته باشید و اطلاعات کافی و لازم را نداشته باشید.

تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه چیست؟

مهریه عندالمطالبه به معنی هنگام مطالبه است، یعنی زن هر زمان که اقدام کند مرد مکلف به پرداخت مهریه می‌باشد؛ مهریه عندالاستطاعه مهریه‌ای است که مرد هر زمان که توان پرداخت مالی مهریه را داشته باشد ملزم به پرداخت مهریه می‌باشد.

در ادامه قصد داریم نمونه متن‌هایی در خصوص نوشتن صورت مهریه در اختیار شما بگذاریم تا با نحوه‌ی نوشتن صورت مهریه آشنا شوید.

نمونه متن اول برای صورت مهریه

با نام خداوند عزوجل و خداوندی که هر موجودی را بر روی این کره خاکی جفت آفرید تا هرگز کسی تنها نماند؛ اشرف مخلوقات انسان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید برای خود جفتی برگزیده و خود را به سمت تعالی سوق دهد.
از خداوند منان و مهربان این وصلت خجسته را خواستار بوده و می‌خواهیم که این زوج را خوشبخت گرداند.
در تاریخ………… بین خانواده محترم آقا داماد و عروس خانوم موارد زیر مطرح شد و توافقات زیر به ثبت رسید.

مهریه یک جلد کلام الله مجید و یک شاخه نبات وآینه شمعدان بانضمام تعداد …………سکه تمام بهار آزادی
مبلغ شیربها مقرر شد به میزان ………… تومان به همراه زیورآلات شامل …………

یک متن ادبی برای نوشتن متن مهریه در مراسم بله برون

بسم الله الرحمن الرحیم

ستایش پروردگاری را سزاست که قوام هستی را به اختلاط و بقای نوع بشر را به ازدواج محکم و استوار ساخته و درود نامحدود برحضرت ختی مرتبت محمد مصطفی (ص) که این سنت پسندیده و الهی را تشویق و تاکید فرموده و اکنون به پیروی از این سنت درتاریخ فوق مراسم خواستگاری از دوشیزه ………… فرزند ………… شماره شناسنامه ………… متولد ………… به طرفیت آقای ………… فرزند …………شماره شناسنامه ………… متولد سال ………… بعمل آمد و پس از بحث و تبادل نظر بحمدالله و به مبارک و میمنت گفتگو به نتیجه مثبت رسید و میزان مهریه و شیربها و سایر شرایط بشرح ذیل تعیین و مقبول طرفین واقع شد.

الف میزان مهریه : یک جلد کلام الله مجید و یک شاخه نبات و آینه شمعدان مهرالسنه حضرت فاطمه زهرا(س) بانضمام تعداد…………سکه بهار آزادی ومبلغ ………… تومان ………… و…………دانگ ازساختمان ابتیاعی داماد مبلغ شیربها ………… تومان بانضمام سایر زیورآلات و البسه و…

درهمین رابطه ببینید : متن  عقد عربی و فارسی

نمونه متن زیبا صورت مهریه

بسم الله الرحمن الرحیم

صورت مجلس قباله ازدواج

قال رسول الله صل الله علیه و آلهی و سلم: النکاح سنتی فمن رغب عن سنتی فلیس منی

همانا ازدواج سنت من است و کسی که از این سنت پیروی نکند از من نیست.

با عـنایت بـه الـطاف خـداوند مـتـعـال و بـه مـیمنت و خوشی قباله ازدواج.

زوجه : دوشیزه محترمه و باکره مکرمه سرکار خانم………… فرزند………… شماره شناسنامه………… کدملی…………صادره از………… ساکن………… و زوج : جناب آقای…………فرزند………… شماره شناسنامه………… کد ملی…………صادره از………… ساکن…………در لیله ماه سال هجری شمسی به شرح زیر و با حضور بزرگان فامیل طرفین قلمی گردید.

مـهـــریـه حــضـرت فـاطمـه زهـرا(ســلام الـله علـیه) و یک جـلـد کـلام اللـه مـجـید و یک شــاخـه نـبـات و یک شاخه گل رز و یک جام آئینه و شمعدان به انضمام عدد سکه طلای تمام بهار آزادی و مبلغ………… ریال معادل ………… تومان وجه رایج کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهریه و مبلغ ………… ریال معادل ………… تومان وجه رایج کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان خرج مطبخ تعیین و مقرر گردید.

و موارد فوق الذکر تماماْ برذمه آقای (ذکر نام داماد و مشخصات او) میباشد.
والسلام

امضاء زوج امضاء زوجه امضاء شهود

متن کوتاه صورت مهریه

برای استعانت از درگاه خداوند باری تعالی و با آرزوی خوشبختی و عاقبت‌بخیری برای عزیزانمان مهر را ممهور می‌کنیم به یک جلد کلام حق
تجلی مهرشان در یک جام آینه و گواه روشن زندگیشان یک جفت شمعدان شیرینی زندگیشان مطعم به چند شاخه نبات و به رسم روزگار
………… سکه بهار آزادی با آرزوی آنکه عرششان عشق، فرششان خوشبختی و ذکر لبانشان یا علی مدد باشد.

فروشگاه عروس تالارکده

به تازگی تالارکده برای اطمینان خاطر شما عروس خانم‌ها فروشگاهی ترتیب داده تا شما به راحتی به تمام لوازم و اکسسوری‌های عروسی خود دسترسی داشته باشید و با خریدی آسان در فروشگاهی مطمئن بهترین‌ها را در اختیار بگیرید.

پیشنهادات تالارکده

خرید آنلاین کلیه لوازم عروس و انواع ست و لوازم بله برون از فروشگاه تالارکده

خرید دفتر بله برون | خرید دیگر لوازم بله برون

برای رزرو سالن عقد، تالار عروسی یا باغ تالار مطابق با نیاز و خواسته های خود، می‌توانید از طریق سایت تالارکده مجموعه دلخواه خود را بیابید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

بدون نام
مجموعه تالارهای قصر یاس

سلام برای ۲۰۰ نفر منو اقتصادی چقدر درمیاد؟؟ پکیج ارایش عروس و ماشین عروس اینا هم دارین؟

بدون نام
تالار پذیرایی کشتی ارم

سلام برای ۲۰۰ نفر مهمون منوی اقتصادی چقد میشه؟؟

مرادخانی
باغ تالار باشگاه سپهر پلاس

میشه قیمت سلف برای۱۳۰نفر را برام ارسال کنید

سید
جدایی مهدی قایدی از همسرش

از همون اولش معلوم بود که زن قایدی،،یه حول درجه یک هست و از اون تازه به دوران رسیده ها که از هر کاری ،یا هر غذایکه میخورد،،و خلاصه از همه کارهای روزانه فیلم میزاشت،،،حالا زنش چرا قبل از ازدواج این کارت رو نمیکرد،،،،چون پول هنگفتی مثل الان در اختیارش نبود،،،،من به جرات قسم میخورم که سر سوزنی زن مهدی قایدی هیچ حسی عشق و عاشقی به مهدی نداشت و فقط و فقط بخاطر معروفیت و پولدار بودنش بود،،وکرنه مهدی با توجه به سنش،قیافه ای هم اصلا نداره،،،ولی زنش ازش می‌باره که یه خوش گذران همه جوره هست و اصلا به خونه و زندگی اهمیت نمیده ،،و فقط کارش خوشگذارانی خیلی بیش از حد هست ،،،واقعا موندم مهدی چطور تحملش کرد،،،یه مرد تا میاد خونه دلش میخواد حداقل بوی غذا تو خونه پیچیده باشه و خانمش یه سفره دو نفره خوشگل چیده باشه،،،اما زن مهدی فقط در حال خیابان گردی،،خرید لباس،،،ارایشگاه رفتن اونم هر روز،،،صبح تا شب سرش تو اینستا،،،و خلاصه مهدی بنده خدا اسی شده بود و اصلا زندگی نداشت

صفدری
تالار عمارت بهشت

متاسفانه مسئولین تالار در آستانه ی برگزاری مراسم ختم، تماس گرفتند و گفتند که تالار را به کس دیگری اجاره داده اند! این در حالی بود که به ما تضمین داده بودند و این بدقولی دور از انسانیت بود.

امیرحسین نوری
باغ تالار عمارت ریورساید

ما ۲۲ فروردین در مجموعه ریورساید مراسممون رو برگزار کردیم با خوش قولی بی‌نظیر آقا طوفان و مدیریت مهمانی با برادرشون آقا بهنام بود که همه چیز عالی و بی‌نظیر بود. نه تنها چیزی از قول و قرارمون کم نذاشتن حتی یه سورپرایز هم برامون اضافه کردن. ممنون از این مجموعه عالی با مهمان‌نوازی خوب و سرویس‌دهی منظم و دقیقشون. حتما حتما حتما توصیه میکنم توی این تالار مراسمتون رو برگزار کنید تا لذت ببرید از بهترین شب زندگیتون.