چقدر احتمال خیانت مرد به زن در ازدواج وجود دارد؟

 

احتمالا بزرگترین کابوس هر زنی خیانت همسر و یا پارتنرش به او است. با این حال که خیانت را نمی توان مختص جنسیتی خاص دانست و زنها نیز ممکن است به همسر خود وفادار نباشند، اما تقریبا در تمام مطالعات و تحقیقات در سراسر دنیا متخصصان خیانت مرد به زن در ازدواج را محتمل تر می دانند. خیانت خصوصا در زندگی مشترک امری شایع است، تا جایی که حتی برخی از مردها با اعتقادات قوی ضد خیانت نیز گاهی به همسران خود وفادار نیستند و دچار لغزش و خطا می شوند. البته این در حالی است که خیانت عاطفی و نه لزوما جنسی نیز به عنوان خیانت در رابطه ی زن و شوهری محسوب می شود.

در اغلب موراد وقتی خیانت مرد به زن در ازدواج آشکار می شود، مردها شروع به ساده انگاری، توجیه و ارائه ی دلیل برای خیانت خود می نمایند، اما خیانت فارغ از دلیل، انتخاب خود فرد است و هیچ مردی به اجبار به همسر خود خیانت نمی کند. تصمیم به خیانت در مردان ممکن است به دلایل مختلفی شکل بگیرد، و البته هیچ یک از آنها توجیه مناسب و منطقی بشمار نمی روند. اما می توان با بررسی دلایل آن تا حد زیادی از وقوع خیانت مرد به زن در ازدواج پیشگیری کرد.

در این مطلب برای بررسی میزان احتمال خیانت مردها در زندگی مشترک و روابط دوستی به سراغ برخی از بهترین روانشناسان و متخصصان خانواده رفته ایم تا شاید بتوانیم سهم کوچکی در کاهش آمار خیانت در روابط زناشویی داشته باشیم. پس با ادامه ی این مطلب همراه شوید.

خیانت مرد به زن در ازدواج

چند درصد از مردان به همسران خود خیانت می کنند؟

تحقیقات نشان می دهند به طور میانگین بخیانت مرد به زن در ازدواجیست درصد از مردان به همسران خود وفادار نیستند که این رقم به سیزده درصد در مورد زنان کاهش می یابد. البته این آمار بر اساس خود اظهاری و اعتراف مردها و زن ها بدست آمده و ممکن است با در نظر گرفتن موارد خیانت هایی که هیچوقت آشکار نشده و یا به گوش محققان نرسیده این رقم بالاتر هم برود. همانطور که پیش تر نیز گفتیم، تمامی تحقیقات نشان می دهند خیانت مرد به زن در جوامع مختلف احتمال بیشتری نسبت به خیانت زن به مرد دارد.

برای آنکه متوجه شویم چرا تقریبا از هر پنج مرد یک مورد به همسر خود خیانت می کند باید ابتدا نگرش جامعه به خیانت بر اساس جنسیت را بشناسیم. تحقیقی که در سال 2017 انجام شد نشان می داد مردها خیانت با روابط جنسی خارج از ازدواج را به طور مطلق غلط نمی دانند. در واقع مردان حاضر در این تحقیق معتقد بودند روابط جنسی خارج از ازدواج تنها در برخی از مواقع نادرست محسوب می شود و یا به طور کلی غلط نیست.

مطالعاتی از این دست ثابت می کند مردها نه تنها بیش از زنان مستعد خیانت به همسر خود هستند، بلکه نگاه منعطف تری به این موضوع، حداقل وقتی مرتکب خیانت می شوند، دارند.

خیانت مرد به زن در ازدواج در چه سنی محتمل تر است؟

طبق آمار بدست آمده از مطالعات مختلف، احتمال خیانت در ازدواج برای مرد و زن زیر سی سال برابر است. اما بعد از سی سالگی و در میانسالی احتمال خیانت مرد به زن افزایش می یابد. جالب است بدانید آمار خیانت مردان بین شصت تا هفتاد سالگی به اوج خود می رسد و تا بیست و شش درصد ازدواج ها را نیز شامل می شود. البته این بدان معنا نیست که خیانت مرد به زن بعد از هفتاد سالگی اتفاق نمی افتد، بلکه احتمال خیانت همچنان در رقم بالای بیست و شش درصد باقی می ماند.

خیانت در ازدواج

در سال های اخیر که انقلابی در روابط میان زن و شوهر های جوان رخ داده و تغییرات شگرفی در ازدواج های جدیدتر و در مقایسه با نسل های قبل بوجود آمده، مردان مسن با جلوه ی تازه ای از روابط زناشویی آشنا می شوند که در زمان خود و با همسرشان تجربه نکرده اند.

نگرش های فرهنگی درباره ی ازدواج دچار دگرگونی های اساسی شده و هر یک از زوج های جوان می توانند به وضوح تفاوت را میان روابط زناشویی خود با والدینشان احساس کنند. نمی توان به طور قطع گفت که این تغییرات مثبت و یا منفی بوده اند. اما آنچه مشخص است، علاقه به تجربه ی روابط جدید مردان در سنین بالاتر را درگیر خیانت می کند.

خیانت مرد به زن در ازدواج چقدر رایج است؟

خیانت در حدود پانزده تا بیست درصد ازدواج ها اتفاق می افتد. از این تعداد بیست و سه درصد به خیانت عاطفی، بیست و دو درصد به خیانت از طریق روابط جنسی خارج از ازدواج و پنجاه درصد به هر دو نوع خیانت به صورت همزمان اختصاص دارد.

بهتر است بدانید تنها ازدواج های پر چالش و جنجالی دستخوش خیانت نمی شوند و خیانت مرد به زن ممکن است در ازدواج های خوب و به ظاهر موفق نیز اتفاق بیفتد. مردها برای خیانت خود به همسرانشان دلایل زیادی می آورند.

نواقص ازدواج مانند عدم وجود امنیت، دعوا و درگیری های زن و شوهری، عدم وجود روابط جنسی کافی و حتی احساس تنهایی از جمله ی دلایل مردان برای خیانت بحساب می آید. گاهی نیز خیانت مرد به زن در ازدواج تنها به دلیل ماجراجویی وعلاقه به کشف روابط جدید اتفاق می افتد. اما چرا باید مردی که ازدواج موفق و خوشبختی دارد دست به چنین ریسک بزرگی بزند؟

خیانت شوهر به زن

چند درصد از ازدواج ها پس از آشکار شدن خیانت نیز ادامه پیدا می کنند؟

به طور کلی، بیش از نیمی از ازدواج ها بلافاصله بعد از آشکار شدن خیانت یکی از طرفین سرانجامی جز نابودی ندارند. سی درصد از نیمی دیگر نیز تصمیم به ادامه ی ازدواج می گیرند، اما نهایتا موفق به حفظ رابطه نشده و از یکدیگر جدا می شوند. در این میان تنها پانزده درصد از زوجین قادر به ادامه ی ازدواج با وجود خیانت یکی از طرفین خواهند بود.

آینده ی ازدواجی که در آن خیانت مرد به زن رخ داده است کاملا به افراد حاضر در این ازدواج بستگی پیدا می کند. جالب است بدانید بعد از آشکار شدن خیانت، زن و شوهرها صادقانه ترین مکالمات خود در طول زندگی مشترکشان را تجربه می کنند و تمام احساساتشان را بی پرده با یکدیگر درمیان می گذارند. البته این اتفاق در صورتی می افتد که هم زن و هم مرد خواهان ادامه ی زندگی مشترک خود باشند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آیا می شود در ماه محرم ازدواج کرد
مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )

آخرین دیدگاه‌ها

سلیمی
باغ تالار محرابی

سلام ، برای جشن به دنیا اومدن دخترمون ، با ۱۲۰ نفر مهمون ، با یه منوی متوسط هزینه ش چقدر میشه ؟

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!