تالار پذیرایی چیست ؟ شرایط رزرو تالار چگونه است؟

تالار پذیرایی چیست؟

تالار پذیرایی محلی جهت برگزاری جشن‌ها، مراسم عقد و عروسی و حتی تولد، مراسم ختم و سایر مراسم‌های رسمی که با حضور تعداد زیادی از مهمان‌ها (معمولاً بیش از 50 یا 100 نفر) برگزار می‌شود، می‌باشد. معماری تالارهای پذیرایی به‌شیوه لوکس و مجللی انجام می‌شود و معمولاً ساختمان‌های بزرگ و زیبایی هستند که هم نمای خارجی و هم طراحی داخلی آنها بسیار چشم‌نواز و زیبا ساخته ‌شده و مساحت این مکان‌ها نیز معمولاً بسیار زیاد است. بااین‌وجود برخی از تالارها کوچک‌تر بوده و مخصوص برگزاری مراسم‌های خصوصی‌تر مانند تولد، جشن دندانی، جشن فارغ التحصیلی و … می‌باشند.

تالار پذیرایی چیست؟

برخی از تالارها دارای فضای سبز و محوطه بزرگ و زیبا به‌همراه حوضچه‌ها و فواره‌های آب هستند و برخی دیگر فاقد فضای باز بزرگ هستند و بیشتر روی طراحی و دکوراسیون داخلی آنها کار شده است. به تالارهایی که دارای فضای سبز بزرگ و فاقد ساختمان مسقف یا سرپوشیده هستند، باغ تالار گفته می‌شود که امروزه در شهرهای بزرگ و صنعتی به‌خصوص تهران تعداد آنها رو به افزایش است و توجه بسیاری از زوج‌های در آستانه ازدواج و عروسی را به‌خود جلب کرده‌اند. درصورتی‌که برای برگزاری مراسم عروسیتان با مشکلات مالی و بودجه مواجه نیستید، انتخاب باغ تالار می‌تواند مراسم عروسیتان را باشکوه‌تر جلوه دهد و آن را به شب به‌یادماندنی‌تری تبدیل کند.

محل ساخت تالار با توجه به ترجیح مالک آن متفاوت است. برخی از تالارها در داخل شهر یا محوطه شهری و برخی دیگر در خارج و حومه شهر واقع شده‌اند. انتخاب محل تالار پذیرایی بسیار نکته حائز اهمیتی است. سعی کنید در انتخاب محل، به مواردی نظیر دسترسی آسان مهمان‌ها، ترافیک کمتر، آدرس ساده‌تر و دارا بودن پارکینگ، توجه داشته باشید تا مهمان‌ها برای شرکت در مراسم عروسیتان به دردسر نیافتند.

تالار تشریفاتی

به‌طورکلی با ظهور و پیدایش ‌تالارها اکثر مراسم‌های این‌چنینی به‌ویژه مراسم عقد و عروسی به‌جای حیاط خانه یا کوچه در این اماکن برگزار می‌شود و به‌این‌ترتیب از بار زحمات والدین عروس و داماد و سایر اقوام نزدیکشان کاسته می‌شود؛ زیرا دیگر نیازی به آماده‌سازی حیاط و چیدن میز و صندلی، آشپزی، ریسه‌کشی حیاط و کوچه و … نمی‌باشد.

بسیاری از تالارها امکانات پذیرایی از مهمان‌ها، گروه موسیقی، نورپردازی، گل‌آرایی، سفره عقد قابل چیدن با سلیقه خودتان و … را دارا هستند و دیگر برگزاری مراسم عروسی کار طاقت‌فرسا و مشقت‌باری به‌نظر نمی‌رسد.

در چک‌لیست برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی، اولین کار رزرو تالار یا باغ تالار است. انتخاب تالار به بودجه شما، تعداد مهمان‌ها، انتظارات و تصورات شما از شب عروسی و … بستگی دارد.

شرایط رزرو تالار چگونه است؟

شرایط رزرو تالار یا باغ تالار چگونه است؟

  1. انتخاب تالار بر اساس بودجه:

توجه داشته باشید که پیش از انتخاب تالار و عقد قرارداد با مدیر آن، بودجه خود را بسنجید و آن را با هزینه رزرو تالار مقایسه کنید. اگرچه محل برگزاری مراسمتان در باشکوه‌ترشدن آن تأثیر به‌سزایی دارد، اما نباید منجر به تحمیل هزینه اضافی به شما شود. معمولاً هزینه تالار به عوامل مختلفی بستگی دارد. منوی شام و کیفیت غذا، منوی پذیرایی شامل نوشیدنی و دسر، سلف سرویس بودن، دکوراسیون و گل‌آرایی، گروه موسیقی، برنامه‌های جانبی مانند آتش‌بازی، مالیات بر ارزش افزوده، سفره عقد، شهرت و لوکیشن تالار در هزینه و نرخ نهایی که در قرارداد ذکر می‌گردد، مؤثر هستند. لازم به‌ذکر است اکثر تالارهای معروف ورودی ثابت و مجزا از هزینه‌های اشاره‌شده نیز دریافت خواهند کرد.

  1. ظرفیت تالار:

قبل از انتخاب تالار باید تعداد مهمانانی که قرار است به مراسم عروسی خود دعوت کنید را مشخص نمائید. ممکن است ظرفیت تالار کوچک باشد و برای تعداد مهمانانی که دارید مناسب نباشد و یا بالعکس ظرفیت تالار بسیار بزگتر از تعداد مهمان‌های دعوت‌شده باشد. در هر دو صورت اگر این مورد را از قلم بیندازید با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. به­خصوص اگر تالار بزرگتر از حد مناسب باشد، باید هزینه بیشتری بابت رزرو آن پرداخت کنید.

تالار

  1. امکانات تالار:

فراموش نکنید که تالار عروسی مکانی برای برگزاری بهترین شب زندگیتان است، بنابراین باید متناسب با خواسته‌هایتان باشد. پیش از عقد قرارداد محل را از لحاظ کافی بودن نورپردازی، دکوراسیون، زیبایی و راحتی میزهای پذیرایی، طراحی جایگاه عروس و داماد، گل‌آرایی و سایر تزئینات به‌خوبی بررسی کنید.

از طرفی دیگر یکی از شرایط بسیار مهم برای انتخاب تالار دارا بودن پارکینگ است. این مورد را حتماً از مدیریت تالار بپرسید تا مطمئن شوید مهمان‌ها برای پارک کردن ماشینشان دچار مشکل نمی‌شوند.

اگر انتظارات دیگری از مجموعه دارید مانند وجود آلاچیق، وجود جایگاه ویژه برای عکاسی مهمانان، آتش‌بازی، کافی‌شاپ و … حتماً پیش از رزرو تالار آنها را بررسی نمایید.

  1. کیفیت غذا:

اگر نمی‌خواهید شام عروسیتان را از بیرون سفارش دهید، بهتر است در مورد کیفیت غذای تالار تحقیق و پرس‌وجو کنید. منوی تالار را بررسی کنید و از نوع غذاهایی که سرو می‌کنند، مطلع شوید. بهترین منبع برای تحقیق دراین‌باره، زوج‌هایی هستند که مراسمشان را پیش از شما در تالار موردنظرتان برگزار کردند.

  1. لوکیشن و محل تالار:

علاوه بر اینکه محل تالار از نظر دسترسی و عدم وجود ترافیک سنگین مهم است بلکه نزدیک بودن آن به آرایشگاه عروس و لوکیشن عکاسی و کلیپ عروسی نیز بسیار حائز اهمیت است. باید توجه داشت که در صورت دور بودن مسافت تالار پذیرایی از آرایشگاه و لوکیشن عکاسی ممکن است، عروس و داماد دیرتر به مراسم برسند و علاوه‌برآن میکاپ و ظاهر عروس نیز کیفیت اولیه خود را از دست بدهد و به‌هم بریزد.

تاریخ رزرو تالار

  1. تاریخ رزرو تالار:

بهتر است چندماه قبل از تاریخ برگزاری مراسم عروسی، تالار پذیرایی موردنظرتان را رزرو کنید. زیرا به‌جز شما زوج‌های دیگری نیز ممکن است در همان تاریخ، تالار موردنظر شما را برای برگزاری مراسمشان انتخاب کرده باشند و درصورتی‌که قبل از آنها اقدام به رزرو تالار نکنید، ممکن است فرصت خود را از دست بدهید و مجبور شوید به‌دنبال محل دیگری برای برگزاری مراسم خود باشید.

  1. نحوه ارائه خدمات:

قطعاً شما می‌خواهید شب عروسیتان در خاطر مهمانان ثبت شود و یکی از شرایط آن، مهیا کردن تمامی امکانات برای راحتی و آسایش هرچه بیشتر آنها در طول برگزاری مراسم عروسیتان است. بنابراین بهتر است از مدیریت تالار بپرسید که پرسنل خدماتی حاضر در تالار چند نفر هستند و آیا این تعداد پرسنل برای خدمات‌رسانی به مهمانان کافی هستند یا خیر.

  1. حق انتخاب گروه موسیقی:

بسیاری از تالارها دارای دی جی و گروه موسیقی مختص خود هستند و به مشتریان اجازه انتخاب گروه موردنظرشان را نمی‌دهند. بنابراین قبل از امضای قرارداد با مدیریت تالار، حتماً این مورد را مطرح نمائید. قطعاً انتخاب گروه موسیقی موردنظرتان تأثیر به‌سزایی در زیباتر شدن و ایجاد حال‌و‌هوای گرم‌تر در مراسمتان دارد و اگر نتوانید گروه یا دی جی مورد نظرتان را به مراسمتان بیاورید، بهتر است به‌دنبال تالار دیگری باشید که این امکان را برای شما مهیا کند.

  1. تزئین سفره عقد:

بسیاری از تالارها دارای اتاق و سفره عقد آماده هستند و اگر بخواهید مراسم عقد خود را در این تالار برگزار کنید، حق چیدن سفره عقد به سلیقه خودتان را نخواهید داشت. در حین جستجو برای انتخاب تالار، حتماً این مورد را در نظر داشته باشید تا بتوانید سفره عقد رؤیاییتان را مطابق سلیقه شخصیتان بچینید.

  1. بررسی سرویس بهداشتی و اتاق پرو یا تعویض لباس:

در هنگام بازدید از تالار فراموش نکنید که از سرویس بهداشتی و اتاق تعویض لباس نیز دیدن کنید. امکانات سرویس بهداشتی اعم از رعایت نظافت، وجود سرویس ایرانی و فرنگی و کافی بودن تعداد سرویس‌ها هم در بخش زنانه و هم در بخش مردانه، وجود توشه نگه‌دار در محل، دستمال کاغذی رولی، دستمال و دستگاه خشک‌کننده دست را بررسی کنید.

بزرگی و کوچکی اتاق تعویض لباس، وجود کمد و جالباسی برای آویزان کردن لباس، وجود تعداد مناسب آینه قدی و داشتن نور کافی از ویژگی‌های یک اتاق پرو یا تعویض لباس است. این مورد برای مهمانان بسیار حائز اهمیت است زیرا اکثر مهمان‌ها به‌خصوص خانم‌ها در طول مراسم و بعد از شام برای تمدید و ترمیم آرایششان به اتاق پرو مراجعه می‌کنند و گاهاً ممکن است برای بخش‌های مختلف مراسم لباس‌های مختلفی در نظر گرفته باشند و برای تعویض آن قطعاً باید به اتاق تعویض لباس مراجعه کنند.

  1. وجود سیستم گرمایشی یا سرمایشی:

یکی از موارد مهمی که باید در انتخاب تالار در نظر داشته باشید، وجود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تهویه مناسب است. درصورتی‌که مراسم عروسیتان در فصل تابستان و هوای گرم برگزار می‌شود، وجود سیستم سرمایشی مناسب در محل برگزاری مراسم بسیار مهم و ضروری است. زیرا گرمای هوا آسایش و راحتی خودتان و مهمانانتان را تهدید خواهد کرد. به‌خصوص تعریق زیاد به‌دلیل گرما منجر به ریزش میکاپ و بهم ریختن شینیون موی عروس و سایر خانم‌های مراسم می‌شود.

از طرفی‌دیگر اگر مراسمتان در زمستان و هوای سرد برگزار می‌شود، درصورت عدم وجود سیستم گرمایشی مناسب، ممکن است خطر سرماخوردگی مهمانانتان به‌ویژه کودکان حاضر در مراسم را تهدید کند. بنابراین در حین انتخاب تالار حتماٌ به این موارد توجه داشته باشید.

  1. وجود سیستم برق اضطراری:

همیشه باید برای اتفاقات غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده حتی در طول برگزاری مراسم عروسی آمادگی لازم را داشت. در هنگام رزرو تالار از وجود سیستم برق اضطراری مطمئن شوید تا در صورت قعطی برق ناگهانی، مراسمتان که به‌نوعی بهترین شب زندگیتان است، با مشکل مواجه نشود.

  1. تعهدات تالار:

در هنگام عقد قرارداد، تمامی مفاد قرارداد را با دقت و به‌طور جزئی بخوانید. در مورد تعهد تالار در قبال اشیاء گمشده، شرایط فسق قرارداد، مبلغ بیعانه، مبلع قابل استرداد در صورت فسق قرارداد، زمان پرداخت مابقی هزینه و … تحقیق کنید و سؤالات خود را از مدیریت تالار بپرسید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

دانلود آهنگ رقص چاقو تولد
بهترین تشریفات عروسی در اصفهان
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد