شیک ترین مدل های اورال مجلسی

مدل لباس مجلسی اورال

اورال به لباس های یکسره و سرهمی گفته می شود که تمام بدن را می پوشانند. این نوع لباس مناسب میهمانی های خودمانی است و معمولا بند دار هستند .

لباس اورال را بیشتر در میهمانی ها و مراسم های خودمانی و خانوادگی استفاده میکنند تا یک نوع لباس خاص و متنوع از لباس های دیگران در این مجالس باشد.

در گذشته لباس اورال یا سرهمی لباس هایی بودند که کارگران از آن استفاده میکردند که دارای دو عدد بند و یک جیب روی قسمت سینه و در پایین تنه هم شلوارک و یا دامن بود ، اما به مرور زمان همانند دیگر لباس هایی که در گذشته وجود داشت ، در طول زمان دچار تغییراتی شگرف شد و خود را تبدیل یه یک مد کرد تا مردم بتوانند در بسیاری از مراسم های خود از این نوع لباس ها استفاده کنند .

لباس اورال هم مانند خیلی از تن پوش ها و لباس ها ، دارای فراز و نشیب های بسیاری در تاریخ شد به طوری که در دهه 1960 افرادی با تیپ های خاص که هیپی گفته میشد از آن استفاده میکردند . اما بعد از سال ها با تلاش طراحان لباس و مد تغییراتی در آن ایجاد شد .

شیک‌ترین مدل های اورال مجلسی

اورال مجلسی

اورال مجلسی شیک

مدل سرهمی ( اورال ) مجلسی

کاربرد و ویژگی های لباس مجلسی اورال :

لباس اورال مجلسی مناسب تمامی سنین میباشد یعنی هم خانم ها و دختران نوجوان میتوانند از آن به عنوان یک لباس راحت و مجلسی برای دورهمی های خانوادگی استفاده کنند. امروزه بیشتر افراد مشهور و شناخته شده در بین مردم نیز از این لباس ها استفاده میکنند. همینطور میتوان گفت لباس سرهمی اورال مناسب همه فصل ها است و میتوان نسبت به فصل انتخابی استایل متفاوت ایجاد کرد .

اما اگر بخواهیم بر اساس اندام های اشخاص نظر دهیم ، میتوان گفت که برای اشخاصی که ران بزرگی دارند باید از اورال دم پا گشاد استفاده کنند و افرادی که اندام های مناسب و میزانی دارند باید از اورال های جذل استفاده کنند و در نهایت افرادی با قد کوتاه باید از اورال های تک رنگ بهره ببرند.

لباس های مجلسی اورال هم مانند تمامی طرح های لباس مجلسی نیز دارای انواع مختلفی میباشد که بعضی از آن ها در اینجا اشاره خواهیم کرد.

اورال دکلته بالا پردار

اورال دکلته بالا پردار مشکی

لباس سرهمی مجلسی تک آستین

لباس های اورال در معنای مد و طراحی نیز به 4 بخش تقسیم میشوند که نام آن ها عبارتند از :

1 : لباس اورال

2 : لباس جامپسوت

3 : لباس بیلسورت

4 : لباس رامپر

این لباس های اورال به لباس هایی گفته میشود که سرهمی هستند که تمام بدن را می پوشانند اما در طراحی با هم تفاوت دارند که به آن اشاره خواهیم کرد

با ما در این مقاله همراه باشید تا تفاوت های لباس های اورال را بشناسیم .

بیلسورت که به زبان ترکی اورال می باشد از نوع لباس های راحتی می باشد و این مدل اورال استین دار می باشند و بازو ها را پوشش میدهد. بیلسورت معمولا گشاد طراحی و دوخته میشوند و دارای جیب های بزرگ در قسمت جلوی لباس می باشند.

سرهمی مجلسی دمپا گشاد

اورال یالان دار

لباس اورال مناسب مهمانی های خودمانی و خانوادگی میباشد به طوریکه این مدل ها بند دار هستند و بازو را پوشش نمیدهند و باید گفت اورال ها تنگ طراحی و دوخته می شوند و مثل بیلسورت ها لباس های راحتی نیستند.

جامپسوت به اورال های یکسره و سرهمی گفته می شود که دمپای گشاد دارند و مناسب افرادی با ران های بزرگی است . این طرح اورال در دو مدل با آستین و بدون آستین در بازار عرضه میشود و جامپسوت ها معمولا از جنس حریر و یا پارچه های لخت دوخته میشوند .

اورال مجلسی جامپسویت

سرهمی مجلسی آستین دار دمپا گشاد

در نهایت رامپر هم از سری لباس های اورال است که مناسب روزهای تابستانی و برای هوای گرم تاستان ساخته شده اند و با شلوارک های کوتاه میباشند و به شلوار پیش بمدی معروف هستند .

اینک به انواع مدل لباس اورال میپردازیم و توضیحات مختصری در مورد آن خواهیم گفت .

1. لباس های مجلسی اورال کلاسیک
این مدل از لباس مجلسی اورال یک لباس کلاسیک و سنتی هستند. لباس مجلسی اورال کلاسیک با رنگ آبی، و از جنس جین ساخته و دوخته میشوند و معمولاً دارای یک جیب بر روی قسمت سینه میباشند.برای اینکه از لباس اورال کلاسیک بتوان در مهمانی ها استفاده کرد، باید ازانواع شومیز مجلسی طرحدار استفاده کرد تا بتوانیم کلاسیک بودن آن را خنثی کنیم.

2. لباس مجلسی اورال همراه با دامن 

این مدل از لباس اورال معمولا همراه با یک تاپ و یا یک دامن است که شکلی تقریبا نیمه رسمی دارد و بیشتر مواقع از جنس کتان تولید میشود . این مدل را میتوان با یک نیم بوت و یا یک تمام بوت و در مواقعی با کتانی های  به همراه تیشرت های رنگی و طرحدار پوشید.

3. لباس مجلسی اورال با شلوارک کوتاه

همانطور که از اسم این لباس بر می آید ، این لباس همیشه همراه با شلوارک بوده  و برای استفاده در فصل تابستان و یا بهار در نظر گرفته میشوند .

4. لباس مجلسی اورال زاپ یا طرح پاره شده

لباس های مجلسی اورال هم میتوانند پاره و یا زاپ دار باشند.همراه این لباس میتوان از کفش های طرح تخت عروسکی استفاده کرد تا استایلی نسبتا کژوال گرفت تا بتوان مقداری از میزان رسمیت آن کاهش داد .

اورال سفید مجلسی

اورال مجلسی شیک

لباس مجلسی اورال رسمی

در مد امروز لباس های اورال دیگر آن لباس های کلاسیک و یا کژوال به معنای واقعی خود نیستند و بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان لباس ، با تغییراتی در جنس  و ظاهر ، آن را به اورال رسمی تغییر دادند .

لباس مجلسی اورال رسمی دارای دو بخش پایین تنه و بالا تنه همراه با بند میباشد که در قسمت بالایی معمولا دکلته استفاده میشود . باید توجه داشت که اشخاصی که دارای بالا تنه کوتاه میباشند ولی در عین حال دارای پاهای بلندی هستند نباید از لباس اورال استفاده کنند.

برای استفاده از این لباس دقیقا باید اشخاصی با شرایط بالعکس یعنی بالا تنه بلند و پاهای کوتاه از لباس های اورال استفاده کنند ، چون در این زمان است که لباس اورال پاهای آن ها را بلند در میان دیده گان جلوه خواهد داد . در واقع این لباس رسمی و مجلسی میتواند قد شخص را بلند تر از چیزی که هست جلوه دهد .

نکته ای که باید نیز به آن توجه داشت این است که اگر شخص دارای شانه و کتفی پهن است میتواند از لباس اورال راحت استفاده کند ولی در زمانی که دارای کتف و شانه ای کوچک و ریز نقش هستید باید در زمان استفاده از این لباس ، ناحیه کمر خود را کوچک تر و جمع تر نشان داده تا بالا تنه شما پهن تر نشان داده شود .

اورال شیک مدل 1403

لباس شیک اورال آبی

استایل های متفاوت با لباس اورال

لباس‌های اورال یا اوراهل (Overalls) یک سبک خاص از لباس‌ها هستند که از ترکیب شلوارها با یک بیب (پشت‌پنجه) جلو و بندهای شانه برخوردارند. این لباس‌ها به طور اصلی برای استفاده در کارهای کشاورزی یا کارهای دستی طراحی شده‌اند، اما با گذر زمان به یک قطعه مد شهری و شیک نیز تبدیل شده‌اند. در زیر، چند استایل متفاوت با لباس اورال را معرفی می‌کنم:

1.استایل کژوال :
انتخاب یک لباس اورال از جنس دنیم با رنگ‌های کلاسیک مانند آبی تیره یا سیاه.
ترکیب با تی‌شرت یا پولوشرت با رنگ یا طرح ساده.
استفاده از کفش‌های راحت و کژوال مانند اسنیکرز یا صندل‌های تابستانی.

2.استایل مدرن :
انتخاب لباس اورال با جزئیات زیبا یا برش‌های مدرن.
ترکیب با یک بلوز یا پیراهن زیبا با دکمه و یا یقه دار.
استفاده از کفش‌های متناسب مانند ساق‌دارهای زیبا یا کفش‌های تخت.

3.استایل وینتیج:
انتخاب لباس اورال با طرح‌های گل یا خطوط رترو.
ترکیب با یک تی‌شرت با طرح یا لوگوی وینتیج.
استفاده از لباس‌های کلاه‌ دار گلدار به عنوان حسی متفاوت.

4.استایل تابستانی:
انتخاب لباس اورال با رنگ‌های تابستانی مناسب مهمانی خودمانی.
ترکیب با تاپ یا تی‌شرت تابستانی با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب.
استفاده از کفش‌های باز یا صندل‌های سبک.

5.استایل روزمره :
انتخاب لباس اورال با جنس خاص و نرم.
ترکیب با تی‌شرت یا تاپ ساده.
استفاده از کفش‌های راحت برای فعالیت‌های روزمره.

هر یک از این استایل‌ها به سلیقه شخصی شما و همچنین موقعیتی که در آن از این لباس استفاده می‌کنید، وابسته است. همچنین، اضافه کردن جزئیات مانند جواهرات یا کیف‌های متناسب می‌تواند استایل شما را تکمیل کند.

اورال جذاب مجلسی

لباس محلسی اورال شیک

لباس سرهمی و اورال مناسب چه اندامی است ؟

لباس اورال به طور کلی برای اندام‌های مختلف قابل استفاده است.

اما اینکه چه اندامی برای لباس اورال و سرهمی مناسب است در ادامه به آن شاره خواهیم کرد:

اندام بلند و لاغر
لباس‌های سرهمی و اورال برای اندام های بلند و لاغر مناسب است.

اندام های بلند و لاغر قد نسبتا بلندتری دارند و لباس‌ اورال این قد را به خوبی نشان می‌دهند. این لباس‌ها به خاطر طراحی ساده ، قد شما را بلندتر از حد خودتان و جذاب تر نشان میدهد .

اندام با شانه‌ و کتف پهن و کمر باریک
افرادی که دارای کتف و شانه پهن و کمرهای باریکی هستند می توانند به راحتی از لباس‌های سرهمی و اورال استفاده کنند و علت آن را در اینجا به آن اشاره مختصری خواهیم کرد :

لباس‌های اورال و سرهمی در اینگونه اندام ها باعث می‌شود شانه‌های پهن شما به خوبی در لباس سرهمی جا میافتد و بیشتر توجه به کمرهای باریک شما خواهد رفت .

اندام با کتف و شانه و باسن متناسب
لباس‌های سرهمی و اورال برای افرادی که دارای شانه  و کتف و باسن متناسبی هستند انتخاب بسیار مناسبی است چون که به خوبی روی شکل بدن تنظیم می‌شوند. برای افرادی که با شانه‌ها و باسن متناسب هستند، لباس اورال و سرهمی تناسب بدن را به خوبی نشان میدهد و زیبایی این افراد را دو چندان میکند .

اندام های ورزیده

لباس های اورال برای این اندام ها که ورزیده و ورزشکار هستند بسیار عالی و جذاب می باشند . از آنجا که این لباس ها روی این اندام می نشیند باعث میشود که اندام برجسته نشان داده شود .

در صورتی که اندام شما ورزش کرده باشد. این لباس‌ها به خوبی منحنی‌های بدن شما را نشان می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند تا ظاهر زیبا و متناسب داشته باشید.

 

در پایان این مقاله اگر بخواهیم نتیحه گیری کنیم ، باید گفت مهم است که با نظر به سبک و شخصیت شما، لباس اورالی را انتخاب کنید که با شما هماهنگ باشد و به شما اعتماد به نفس کامل دهد .

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار پذیرایی میثاق ارتش

سلام. من بازنشسته ارتش نیروهای مسلح هستم و میخواستم این تالار رو رزرو کنم. ممکنه راهنمایی کنید ؟

رضايي
باغ تالار چوبی

عرض سلام و خسته نباشيد خدمت مجموعه خوب تالار چوبي عروسي ما اول ارديبهشت بود و خواستم يه بار ديگه از آقاي گمرك چي و همه پرسنلشون تشكر كنم همه چي عالي بي نظير و رويايي بود خيلي از انتخابمون راضي بوديم و كلي بهمون خوش گذشت اگه ميخواين عروسيتون مثل روياهاتون بشه حتما اينجارو انتخاب كنيد.

بدون نام
کاخ تالار آرامیس

واقعااااا زیبا و بی نظیر همه چیز عالی اعم از پذیرایی و مدیریت ما سال ۹۹ اونجا عروسیمونو گرفتیم بسیار خاطره انگیز شد برام همه مهمونا پسندیدن تو این منطقه تالار ب این قشنگی واقعا موهبته

بدون نام
مجموعه تالارهای پذیرایی فردوس

غذا بسیار بی کیفیت و ضعیف ..هیچکس نخورد ..ساختمان قدیمی صندلی‌های ۲۰ سال پیش،راهروها تنگ و شلوغ..مراسم‌ها همه تو هم و قاطی،سوال کردیم گفتند صاحب قبلیش غذای خوب دست مردم می‌داده گویا چند سال هست فروخته رفته

بدون نام
تالار پذیرایی لوکس نادر

کجای تالار لوکس هست ؟ کافیه سر به آشپزخانه تالار بزنید و ...

بهنام توکلی فر
تالار صدف تهرانپارس

سلام

احمد کریمی
تالار پذیرایی هوانیروز/ ارتش

لطفا بفرمایید تعداد ۱۵۰ نفر چی مبلغی در میاد

بدون نام
لیست خرید وسایل بله برون و الزامات لازم مراسم

درود بر شما. اطلاعات خیلی خوب و کاملی بود. خدا خیرتون بده

بدون نام
باغ تالار کسری

پرسنل بی ادب پذیرایی در حد شرم آور گم شدن میوه و غذا