چقدر زمان برای آشنایی پیش از ازدواج لازم است؟

امروزه میانگین سن ازدواج، نسبت به پنجاه سال پیش افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در گذشته متوسط سن ازدواج برای آقایان 23 و برای خانم ها 20 بوده، اما در حال حاضر این عدد به 30 برای آقایان و 28 برای خانم ها رسیده است. با وجود این افزایش ، امروزه هم خانم ها و هم آقایان علاقه ی بیشتری به آشنایی و شناخت یکدیگر قبل از ازدواج و دوران نامزدی دارند، تا با آگاهی بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

با فراهم آمدن فرصت های شغلی متعدد و امکان تحصیل برای خانم ها، هم زن و هم مرد پا به پای هم برای زندگی تلاش می کنند و همین موضوع هم باعث شده دوران نامزدی طولانی شده و یا بسیاری ازدواج را تا حد امکان به تعویق بیاندازند.

آشنایی پیش از ادواج

همچنین،از گذشته تا امروز، فرهنگ ازدواج دچار تحولات بسیاری شده و اهمیت شناخت و آشنایی نسبی پیش از ازدواج، تحت نظارت خانواده ها، افزایش یافته است. هم دختر و هم پسر معمولا تصمیم می گیرند زمان بیشتری را صرف شناخت یکدیگر کنند و جشن عقد و عروسی را برای مدتی به تعویق بیاندازند. اما همیشه می توان این پرسش را مطرح کرد که چه میزان آشنایی برای یک ازدواج موفق ضروری می باشد و چه زمانی برای دوران نامزدی کافی است ؟ همچنین ببینید : آزمایشات پیش از ازدوج

چقدر زمان برای آشنایی پیش از ازدواج لازم است؟ زمان دوران نامزدی

اینکه بخواهیم این سوال که زمان مشخصی برای دوران نامزدی و آشنایی پیش از ازدواج چقدر است این سوال هرگز جواب مشخصی نداشته و نخواهد داشت. دختر و پسری که تصمیم به ازدواج می گیرند می توانند با هماهنگی خانواده ها از یک ماه تا حتی یکسال زمان صرف شناخت علایق و اهداف یکدیگر کنند تا با آگاهی بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز نمایند. ممکن است در این مدت به این نتیجه برسید که مناسب ازدواج با یکدیگر نیستید و از برگزاری جشن عروسی صرف نظر کنید.

مشاوران خانواده و ازدواج معتقدند با شناختی که دختر و پسر از یکدیگر پیدا می کنند، راه هموار تری برای شروع زندگی مشترک در پیش خواهند داشت. تحقیقات نشان می دهند دختر و پسر با اختصاص مدت زمانی هر چند کوتاه به شناخت یکدیگر، احتمال جدایی زودهنگام بعد از ازدواج را تا حد زیادی کاهش می دهند.

آیا مرحله ی شناخت و آشنایی پیش از ازدواج ضروری است؟

این یک تصمیم کاملا شخصی است. شاید خیلی از افرادی که تصمیم به ازدواج می گیرند معتقد باشند آشنایی پیش از ازدواج نه تنها ضروری نیست، بلکه ممکن است مشکلات متعددی نیز برای زندگی مشترک ایجاد نماید. اما روانشناسان و مشاوران خانواده ضمن تاکید بر لزوم وجود شناخت کافی طرفین ازدواج از یکدیگر، توصیه می کنند دختر و پسر با حفظ چهارچوب های اخلاقی و دینی، مدت زمانی را صرف صحبت و شناخت تفاوت ها نمایند.

شناخت پیش از ازدواج

موضوعاتی که باید پیش از مراسم عروسی و جشن عقد در نظر بگیرید

بسیاری مراسم عروسی خود را تنها به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی به تعویق می اندازند. به غیر از زندگی مشترک، جشن نامزدی، مراسم عقد و جشن عروسی مخارج بسیاری برای عروس و داماد به همراه خواهد داشت. آینده ی شغلی نامشخص و یا حتی بیکاری بزرگترین مانع بر سر راه عروس و دامادها بشمار می رود. در همین رابطه ببینید : رابطه جنسی در ازدواج موفق

تا جایی که خیلی ها تصمیم میگیرند بدون صرف هزینه ی اضافی برای آرایشگاه عروس، خرید عروسی، اجاره ی تالار و باغ تالار، خرید جواهرات عروس و حتی حلقه ی ازدواج، زندگی مشترک خود را آغاز کنند. برخی دیگر با اخذ وام و کمک والدین تصمیم به شروع زندگی مشترک می گیرند و تا مدت ها پس از مراسم عروسی هم در حال بازپرداخت وام و قرض های خود هستند. در همین رابطه ببینید : عقد در روف گاردن

اما پول تنها مانع بر سر ازدواج جوانان نیست. تحقیقات روانشناسی نشان می دهند وقتی زن و مرد جواب مشخصی برای سه سوال مهم در مورد ازدواج ندارند، جشن عروسی خود را به تعویق می اندازند: آیا راهی برای تحمل تفاوت ها وجود دارد و یا این تفاوت ها در زندگی مشترک تا چه حد آزاردهنده خواهند بود؟ آیا با شخصی که انتخاب کرده اید در زندگی مشترک خوشحال خواهید بود؟ و آیا شما می توانید در زندگی مشترک باعث خوشحالی طرف مقابل باشید؟ همچنین مقاله ازدواج سفید را ببینید.

یک ازدواج موفق به تلاش زیادی نیاز دارد. می توان ازدواج را به رانندگی تشبیه کرد. حتی لحظه ای غفلت منجر به پیدایش مشکلات متعدد در ازدواج و زندگی مشترک می شود. بنابراین شما باید ابتدا از توان خود برای حل اختلافات و برطرف کردن درگیری ها مطمئن شوید، سپس تصمیم به ازدواج بگیرید.

ازدواج مرحله ای از زندگی است که باید به تکامل شخصیت شما در کنار یکدیگر کمک کند. وقتی دو نفر تصمیم به ازدواج می گیرند، بهتر است با آگاهی کامل از مشکلات و مسائلی که پیش رو دارند وارد زندگی مشترک شوند. همین شناخت و آگاهی کافی از زندگی مشترک، خوشبختی شما را تا حد زیادی تضمین می کند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️