کارت عروسی محمدرضا شاه پهلوی (ازدواج با فرح و فوزیه) + عکس عقدنامه

محمدرضا شاه پهلوی که مجموعا سه بار ازدواج کرده است همیشه مراسم های عروسی پر خرج و سلطنتی داشته که خوب در حد و اندازه یک شاه و ولیعهد بوده که تمام چشمان دنیا را به خود معطوف می‌کرده است. محمدرضا شاه پهلوی در ازدواج اول با پرنسس مصری فوزیه، در ازدواج دوم با ثریا و در نهایت با فرح دیبا ازدواج کرد.

در این مقاله میخواهیم نگاهی به کارت عروسی شاه + عکس عقدنامه فرح دیبا و محمدرضا شاه بندازیم پس با تالارکده مانند همیشه همراه باشید.

کارت عروسی و ازدواج محمدرضا شاه پهلوی و فوزیه

محمدرضا پهلوی در دوران جوانی و زمانی که ولیعهد رضا شاه بود در یک ازدواج توصیه شده با دختر پادشاه مصر، فوزیه قرار گرفت که خوب سر انجامی نداشت و بعد از مدتی از هم جدا شدند

ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه بنت فؤاد در سال 1317 مطرح شد. فوزیه که دختر پادشاه مصر بود ترکیبی از نژادهای مصری و آلبانیایی و فرانسوی داشت که زیبایی او زبانزد همه و در دنیا خاص بود. البته این دو سه قبل در سوئیس به هنگام تحصیل بسیار کوتاه همدیگر را دیده بودند

پس از مطرح شدن ازدواج این دو بزرگ‌ترین مشکل این بود که ولیعهد ایران باید مادری ایرانی تبار داشته باشد که خوب آن موقع مجلس با تغییر قانون اساسی فوزیه را ایرانی و تابعیت ایران را به او دادند

مراسم خواستگاری این دو توسط نمایندگان ویژه به پیش رفت و مراسم عقد نیز در مصر برگزار شد. در این زیر اعلان‌هایی که به مناسبت ازدواج این دو شاهزاده پخش شد را می‌بینید که به سه زبان درج شده است.

همچنین ببینید : کارت عروسی دیجیتال

کارت عروسی محمدرضا شاه پهلوی و فوزیه فؤاد شاه‌ دخت مصر

کارت عروسی محمدرضا شاه و فوزیه

کارت دعوت مراسم عقد این دو نیز که در مصر برگزار شد به زبان عربی بود که در این زیر مشاهده می‌کنید.

کارت عروسی محمدرضا شاه و فوزیه

کارت عروسی شاه و فوزیه

در فروردین 1318 محمدرضا پهلوی به همراه فوزیه و مادرش به تهران برگشتند تا تدارک برگزاری مراسم عروسی را ببینند. درنهایت جشن عروسی با حضور تمام سران برگزار شد. تنها عکسی که از کارت عروسی محمدرضا شاه و فوزیه در دسترس است بسیار بی کیفیت بوده که ما در این زیر برای شما قرار داده ایم.

کارت عروسی محمدرضا شاه و فوزیه

6 سال پس از ازدواج در حالی که شهبانو پهلوی دختر فوزیه و محمدرضا در حال بزرگ شدن بود به دلیل وجود بسیار زیاد درگیری‌ها و توهین‌ها فوزیه که به خاطر استراحت و آرامش داشتن به مصر رفته بود دیگر باز نگشت و با ارسال نامه‌ای درخواست طلاق داد که در نتیجه محمدرضا به طور غیابی او را طلاق داد

ازدواج و عروسی آخرین شاه ایران با ثریا

ثریا اسفندیاری که مادری آلمانی و خلیل اسفندیاری که جزو خانواده‌ای سرشناس بختیاری بود بزرگ شده آلمان و در برلین زندگی می‌کرد. ثریا را نخستین بار خواهر محمدرضا شاه، شمس پهلوی در سفارت ایران در لندن دیده بود و همان جا او را برای برادرش از پدر ثریا خواستگاری کرد.

ثریا که پیش از این موضوع سودای هنرپیشگی سینما را در سر داشت برای پدر خود شرط کرده بود که اگر محمدرضا پهلوی او را نپسندید باید او را به هالیوود بفرستد که این گونه نشد و محمدرضا شاه در همان نکاه اول او را پسندید و در نهایت با تمایل خود ثریا مراسم نامزدی در 6 دی 1329 برگزار شد.

مراسم عروسی این دو اما به دلیل بیماری حصبه ثریا که بیماری‌ای ناگهانی بود به تعویق افتاد تا که در نهایت در اوج سادگی در 23 بهمن مراسم عقد و عروسی برگزار شد.

محمدرضا به راستی عاشق ثریا بود اما ثریا رابطه خوبی با مادر و خواهران او نداشت که پس از چندی مادر شاه مداوم موضوع بچه دار شدن این دو را پیگیری می‌کرد که خوب موفقیت آمیز نبود حتی محمدرضا شاه و ثریا به آمریکا رفتند تا تست و آزمایش‌هایی دهند اما هیچ گونه مشکی وجود نداشت

در نهایت ثریا در 24 بهمن 1336 با درخواست از شاه به سنت موریتز سفر کرد اما مانند فوزیه دیگر هیچ وقت به ایران برنگشت

عروسی محمدرضا پهلوی و فرح دیبا

مراسم عروسی محمدرضا شاه پهلوی با شهبانو فرح پهلوی، همسر سوم آخرین پادشاه ایران بسیار پر هزینه و گران قیمت بود. فرح پهلوی که دانش آموخته معماری در فرانسه بود توسط اردشیر زاهدی و شهناز پهلوی به محمدرضا شاه معرفی شد. او پس از مراسم عروسی و گرفتن عنوان علیاحضرت شهبانو نایب‌السلطنه اقدامات بسیار ارزشمندی در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی انجام داد.

کارت عروسی محمدرضا شاه پهلوی با فرح

کارت عروسی محمدرضا شاه با فرح که کارتی بسیار ساده بود را می‌توانید در این زیر مشاهده کنید.

کارت عروسی محمدرضا شاه با فرح

در مورد ازدواج فرح با محمدرضا پهلوی داستان‌های بسیار زیادی گفته شده اما بیشتر پژوهشگران می گویند که داستانی مانند سیندرلا داشته که دختری با آرزوهای بسیار بزرگ و رنج دیده تبدیل به شهبانوی یکی از کشورهای مهم جهان شده است. این دو نخستین بار در منطقه حصارک همدیگر را ملاقات کردند و یک هفته بعد محمدرضا شاه پهلوی رسماً از او خواستگاری کرد و در 29 آذر 1338 این دو خطبه عقد را به جا آوردند. در تصویر زیر عقد نامه محمدرضا شاه با فرح را می‌توانید مشاهده کنید.

عقد نامه محمدرضا شاه با فرح

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید./ تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios
متن کارت عروسی دیجیتال
کارت عروسی موزیکال
قیمت کارت عروسی مخملی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • بدون نام

    با تشکر فراوان از مطالب خوبتون که بیطرف بود و فقط محض آگاه کردن نه کوبیدن و تخریب شخصیت.بسیار عالی

    پاسخ
    • تالارکده

      درود سعی کردیم فقط تاریخ رو بگیم و مسائل سیاسی داخل مقاله آورده نشده سپاس از همراهی شما با تالارکده

      پاسخ
  • منصف

    بیچاره فوریه و ثریا از دست خاندان پهلوی چی کشیدن که از ملکه بودن فرار کردن به کشورهای خودشون فرح هم مانند خود شاه بوده که توانسته زندگی کند الان هم همه دربه در هستند عاقبت ظلم به مردم و خیانت در امانت که کشور بود جرایم نیست

    پاسخ
    • بدون نام

      ای کاش کمی تحقیق کنید و همه اش به کتابهای دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان که پر از دروغ و فریب و تزویره بسنده نکنید .اگه هم می‌خواین دشمن باشید دشمنی با انصاف و منطقی باشید نه اینکه هر چیزی که گفتن رو بصورت بچگانه و بدون تحقیق قبول کنید و بدتر از همه بیان کردن آن است که مضحک و خنده دار است.اینطوری فقط خودتون رو مضحکه ی عام و خاص میکنید . لطفاً مطالعه کنید آن هم از چند منبع و ماخذ.

      پاسخ
      • بدون نام

        بهتر است مطالعه کنید و ببینید آنچه در کتابهای درسی ما گفته شده یک قطره از دریای فساد این خانواده است ،کتاب دخترم فرح و معشوقه های شاه و خاطرات فردوست و ... ،قضاوت باشماست که فساد و دشمنی و نابودی فرهنگ و اصالت رو چطور توجیه کنید ،شاهی که به گفته نزدیکترین افراد به خودش ،بر اثر افراط در هرزگی به دردی لاعلاج مبتلا شد

        پاسخ
  • چمران

    واسه فوزیه که قدیمی تر بوده بهتر و قشنگتر بود که کارت عروسیش😂

    پاسخ
    • بدون نام

      دقیقا البته به نظر من لیاقتشم داشت چون ملکه جذاب و با شخصیتی ب

      پاسخ