وام ازدواج 1401 از لایحه بودجه حذف شد

وام ازدواج

هر ساله در بودجه پیشنهادی دولت بند مشخص و شفافی به همراه رقم وام ازدواج جوانان پیش بینی می شد که برای سال آینده وضعیت آن مشخص نیست. بند مشخص رقم وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه سال 1401 حذف شده است و ظاهرا دولت اختیار کلی برای آن در هیات وزیران با هماهنگی دستگاه ها را درخواست کرده است.

در روزهای گذشته نیز برخی کارشناسان عنوان کرده بودند که وام ازدواج برای سال 1401 بالغ بر 100 و 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس می گوید: برای وام ازدواج در مجلس پیشنهاد دادیم که از 70 میلیون و 100 میلیون به 120 میلیون و 150 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

در بودجه سال 1400 وام ازدواج جوانان 70 و 100 میلیون تومان مصوب شده بود.

صبح امروز بود که جناب رئیس جمهور حجت اسلام و المسلمین رئیسی لایحه بودجه سال 1401 را به مجلس تقدیم کرد. در این لایحه موارد قابل توجهی بود مثل حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی، افزایش 2 ساله سن بازنشستگی، مشمول شدن مالیاتی افرادی که بالای 5 میلیون تومان حقوق می گیرند و البته حذف وام ازدواج از لایحه بودجه هم در این موارد ذکر شده است. در لایجه بودجه سال آینده برای اولین بار همه خودروهای بالای 1 میلیارد و منازل بالای 10 میلیارد تومان مشمول مالیات بر دارایی می شوند که به صورت سالانه اخذ خواهد شد. طبق پیش بینی لایحه بودجه 1401، افزایش حقوق کارکنان به صورت پلکانی خواهد بود به طوری که متوسط افزایش حقوق کارکنان 10 درصد تعیین شده است.

بر اساس تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که مربوط به تسهیلات تکلیفی است عنوان شد که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری غیربانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و پنجاه درصد سپرده های جاری شبکه پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون ششم توسعه است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️