سالن عقد شیک و زیبا چه شاخصه هایی باید داشته باشد؟

سالن عقد شیک دفتر ازدواج مجلل زیبا

تمام زوج‌های جوان علاقه دارند که در هنگام ازدواج، بهترین و شیک‌ترین دفتر عقد را انتخاب نمایند. اما ویژگی‌های یک سالن عقد شیک یا دفتر ازدواج زیبا چیست؟ و توجه به کدام نکات مهم‌تر است؟  قصد داریم تا در این مقاله، اطلاعات مفیدی راجع‌ به ویژگی های یک دفتر ازدواج شیک در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر، به این موضوع علاقه دارید و قصد دارید به زودی ازدواج کنید، در ادامه با تالارکده همراه باشید.

به جای آنکه از یک تالار عروسی که ظرفیت بالا داشته باشد می توانید یک سالن عقد کوچکتر ولی زیبا و مجلل برای برگزاری یک مراسم عقد کوچک استفاده نمایید.

انتخاب سالن عقد شیک

برای این‌ که خطبه‌ عقد بین عروس و داماد خوانده شود و در واقع به یکدیگر محرم شوند، به دفتر عقد مراجعه می کنند. عاقد، خطبه عقد را جاری می کند و با گرفتن وکالت از عروس و سپس گرفتن جواب بله، او را به عقد دائمی داماد در‌می آورد.

لازم به ذکر است که عروس و داماد بعد از جاری شدن عقد، تعدادی امضا انجام می دهند و به این صورت مراسم عقد پایان می یابد. بسیاری از عروس و داماد‌‌ها ترجیح می دهند که به جای مراجعه به دفتر ازدواج، سفره عقدی در منزل راه بیندازند و عاقد را نیز به خانه دعوت کنند. اما از آنجایی که این‌کار هزینه  بیشتری برای عروس و داماد دارد، بهتر است با انتخاب یک دفتر ازدواج شیک، خاطره‌ی ماندگاری را برای خود بسازید.

یک سالن عقد شیک چه ویژگی هایی دارد؟

دفتر ازدواج زیبا و شیک ویژگی های مختلفی دارند که لازم است هنگام انتخاب، آن ها را مد نظر قرار دهیم. در ادامه به چند مورد از ویژگی های یک سالن عقد مجلل و شیک اشاره خواهیم کرد. سفره های عقد با وسایل مختلف و به شیوه های گوناگونی تزئین می شوند. با توجه به این که سفره ی عقد انتخابی مدرن یا سنتی باشد، وسایل مختلفی در آن قرار داده می شود. همچنین باید از گل های زیبا، ظروف مناسب و رنگ های شاد در تزئین سفره استفاده کرد.

اگر این موارد به درستی رعایت شوند، زیبایی ستالن عقد شیک را دوچندان می کنند.

  • ۱)استفاده از نورپردازی مناسب:
سالن عقد شیک دفتر ازدواج مجلل زیبا
استفاده از نورپردازی مناسب در دفتر ازدواج شیک و زیبا

به کار بردن نور مناسب علاوه بر ایجاد روشنایی مناسب در سالن عقد، زیبایی فضا را بیشتر می کند. علاوه بر رنگ های شاد، می توان فضای دفتر عقد را با استفاده از دود، شیک‌تر کرد. بهتر است نورپردازی در قسمتی که عروس و داماد می نشینند، بیشتر از سایر قسمت ها باشد تا محیط اطراف جلوه‌ی بهتری داشته باشد. بنابراین؛ توجه به نورپردازی دفاتر ازدواج نکته ی مهمی است که برای زیباتر شدن مراسم عقد باید آن را مد نظر قرار داد.

  • ۲) استفاده از موسیقی‌های جذاب:

در حال حاضر در بسیاری از دفاتر ازدواج شیک ، دیجی‌های کاربلد حضور دارند و موسیقی های مناسبی توسط آن ها پخش می شود. استفاده از دی جی به این دلیل مناسب است که  با انواع مختلفی از موسیقی ها آشنایی دارند و بهترین آن‌ها را انتخاب می کنند. توجه کنید که این ویژگی یک مزیت است و در هنگام انتخاب دفتر عقد باید به آن توجه کرد.

اگر به موسیقی خاصی علاقه داشتید، می توانید نام آن را به دی جی بدهید و از او درخواست کنید که آن را برایتان پخش کند. بنابراین؛ یکی دیگر از شاخصه‌های مهم در انتخاب سالن عقد شیک ، موسیقی است که در صورت وجود آن فضا دلنشین تر خواهد شد.

  • ۳) به کار بردن گل های زیبا در دفتر ازدواج شیک :
به کار بردن گل های زیبا در دفتر عقد شیک
به کار بردن گل های زیبا در سالن عقد شیک

گل، زیبایی و طراوت خاصی دارد و وجود آن در سالن عقد مجلل یکی از واجبات است. فقط باید رنگ های مناسبی از گل ها را به کار برد و حواستان باشد که بیش از مقدار نیاز از آن استفاده نکنید. در حال حاضر، انواع مختلفی از گل های طبیعی وجود دارند که به دلیل داشتن زیبایی خاص، در تزئین دفتر عقد از آن ها استفاده می کنند. بنابراین اگر دلتان یک دفتر عقد شیک می خواهد، این نکته را نیز در هنگام انتخاب مد نظر داشته باشید.

  • ۴) زیبایی بیشتر و  بادکنک آرایی :
بادکنک آرایی در دفتر ازدواج شیک
بادکنک آرایی در دفتر ازدواج شیک

یکی دیگر از ویژگی‌های دفتر عقد شیک، بادکنک‌آرایی مناسب است. بادکنک‌آرایی در کنار استفاده از گل‌های زیبا، محیط پیرامون شما را زیباتر خواهد کرد و جلوه‌ی خاصی به آن می‌دهد. البته نکته‌ی مهمی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های شاد در طراحی فضای اطراف است. همچنین می توانید نظرات خود را به آن‌ها بدهید تا در صورت امکان، از طرح‌های شما تیز، برای تزئین استفاده کنند. توجه به این نکته نیز ضروری است که، رنگ بادکنک‌ها را با سفره‌ی عقد و گل‌های به کار رفته در فضای اطراف هماهنگ کنید.

  • ۵) سرو شیرینی و نوشیدنی برای میهمانان:

در حال حاضر در بسیاری از دفاتر عقد شیک و مدرن، انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها و شیرینی‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها از میهمانان پذیرایی می کنند. این ویژگی، یکی از مهمترین نکات در هنگام انتخاب دفتر عقد است که حتما باید به آن توجه شود. تمام امکاناتی که انتخاب می کنید، به بودجه و هزینه‌ی شما بستگی دارد.

قاعدتا برای استفاده از خدمات و امکانات بهتر، باید هزینه‌ی بیشتری نیز، بپردازید. بنابراین با توجه به بودجه‌ی در دسترس خود، اتاق عقد مناسبی را انتخاب کنید و یک روز به یادماندنی را برای خود ثبت کنید. چون در غیر این صورت، ممکن است که نتوانید  هزینه‌ها را پرداخت کنید و با مشکلاتی مواجه شوید.

  • 6) وجود سفره عقدهای متنوع و زیبا

یک دفتر ازدواج خوب می بایست سالن و فضایی مناسب داشته باشد که در آن سفره عقدهای شیک و متنوع داشته باشد و امکان تغییر سفره بر اساس سلیقه عروس داماد فراهم باشد. برخی از سالن های عقد در تهران چند اتاق عقد با سفره عقد با دیزاین و سبک های متنوع دارند می توانید در بهترین سالن های عقد تهران آنها را مشاهده نمایید.

قصد داشتیم تا در این مقاله، چند مورد از ویژگی‌های یک سالن عقد شیک را بیان کنیم تا عروس و داماد‌ها با استفاده از آن، راحت تر مکان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

قاعدتا مهمترین نکته این است که در دفتر عقد انتخابی، احساس  راحتی داشته باشید و بتوانید در بهترین روز زندگی خود آرامش را تجربه کنید. بنابراین علاوه بر ویژگی ها و هزینه هایی که باید پرداخت کنید، راحتی خودتان را نیز در نظر داشته باشید تا در انتها از انتخاب خود  لذت ببرید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️