آباژور مناسب جهیزیه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چکیده : اگر قصد دارید تا جهیزیه خود را متفاوت کنید، حتما خرید آباژور را در برنامه قرار دهید. آباژور می تواند یک انتخاب ارزان ولی مهم باشد.

خرید وسایل منزل برای عروس‌ها کاری لذت‌بخش اما بعصی وقت ها سخت است. معمولا در بین خرید لوازم جهیزیه مخصوصا دکوراسیون انتخاب همه چیز بر اساس سبک و طراحی خانه مهم است. در میان چیدمان دکوراسیون نیز، اتاق خواب برای عروس ها اهمیت زیادی دارد زیرا آن‌جا محل استراحت و آرامش گرفتن آن‌ها است. برای داشتن دکوراسیون اتاق خواب شیک باید به غیر از سرویس تخت خواب به آباژور اتاق خواب عروس نیز توجه کرد.

آباژورها با نورپردازی عالی و ظاهر تزئینی خود می‌توانند جلوه زیبا به دکوراسیون اتاق خواب می‌دهند. همچنین محیطی آرام‌بخش و رمانتیک را ایجاد می‌کنند. برای همین وجود آباژور اتاق خواب عروس در خرید جهیزیه اهمیت زیادی دارد.

شاید انتخاب آباژور یا چراغ خواب اتاق عروس کمی سخت بنظر بیاید. ما برای راحتی در انتخاب بهترین چیدمان آباژور ایستاده در خرید جهیزیه عروس این مقاله را نوشتیم. با خواندن این مقاله شما می‌توانید با توجه به دکور اتاق خواب و بودجه خود مناسب‌ترین آباژور را با قیمت مناسب از تولید کننده بخرید.

آباژور جهیزیه

آباژورها در چه سبک و مدل‌هایی در بازار موجود هستند؟

اطلاع از مدل و سبک آباژورها نقش مهمی در خرید آباژور شیک و زیبایی آن در محیط دارد. اگر سبک دکوراسیون با آباژور هماهنگ نباشد دیگر آباژور جلوه تزئینی و شیک مدنظرتان را نخواهد داشت. در حال حاضر آباژورها به صورت رومیزی، ایستاده (کنار سالنی) و دیواری در بازار وجود دارد.

آباژور ایستاده و رومیزی هر کدام دارای سبک‌های مختلفی هستند. آباژور ایستاده در سبک‌های کلاسیک، مدرن و مینیمال طرح‌ها و شکل‌های مختلفی دارد. آباژور رومیزی نیز در سبک‌های کلاسیک، مدرن، سلطنتی و فانتزی دارای تنوع بالای شکل و مدل است. شما می توانید از انواع آباژور مدرن فروهر دیزاین برای زیبایی پذیرایی و اتاق خواب خود کمک بگیرید.

در این میان بیشترِ عروس و دامادها برای اتاق خواب از آباژور رومیزی استفاده می‌کنند. اما تعدادی نیز مدل ایستاده یا دیواری آن را برای اتاق خواب خود ترجیح می‌دهند. شما تنها با دانستن نکات اصلی خرید آباژور می‌توانید از بین مدل‌های مختلف بهترین خرید را انجام دهید.

موقع خرید آباژور اتاق خواب عروس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه آباژور اتاق خواب بتواند خواسته شما را از نظر زیبایی و تامین نور برآورده کند باید به چند نکته توجه کنید. این نکات خرید آباژور اتاق خواب عبارتند از:

1- توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب

توجه به سبک دکور خانه و اتاق خواب از مهم‌ترین نکته‌های خرید آباژور است. اگر اتاق خواب شما سبک مدرن دارد، آباژور مدرن رومیزی یا ایستاده را انتخاب کنید. آباژورهای مدرن به‌راحتی در بین سبک‌های دیگر قابل شناسایی هستند.

مدل‌های هندسی، خطوط تیز، شکل‌های خاص با جنس‌های متفاوت فلز نقره‌ای، سنگ، چوب، شیشه، سرامیک از مشخصه‌ سبک مدرن هستند. هر چند که آباژورهای پایه ظریف، تک‌رنگ، متالیک با کلاهک ساده و استوانه‌ای نیز جزء این دسته محسوب می‌شوند.

اگر اتاق خواب شما سبک کلاسیک دارد، آباژور کلاسیک رومیزی یا ایستاده را انتخاب کنید. مدل‌های کلاسیک برخلاف سبک مدرن اکثرا دارای بدنه‌ای از جنس چوب با پایه تراشیده یا ساده، سرامیک یا فلز طلایی و کلاهک (شید) پلیسه‌دار یا منگوله‌دار نیز شناخته می‌شوند.

کلاهک‌های مخروطی شکل که نور را از لبه به پایین پخش می‌کنند متعلق به سبک کلاسیک هستند. همچنین در این سبک کلاهک می‌توانند طرح‌دار و رنگارنگ نیز باشد.

آباژور عروس

در صورتی که آباژورهای کلاهک‌دار سبک مدرن یا کلاسیک را نمی‌پسندید از آباژور چوبی با طرح‌های مختلف استفاده کنید. این سبک آباژورها به غیر از آوردن حس آرامش و زیبایی طبیعت به اتاق شما از نظر نورپردازی و دکوراتیو نیز جذاب‌تر هستند.

2- توجه به رنگ دکوراسیون اتاق خواب

رنگ آباژور نقش مهمی در جلوه آن در دکوراسیون و میزان تابش نور دارد. اگر دوست دارید که نور ملایمی داشته باشید کلاهک آباژور رومیزی را تیره ‌رنگ انتخاب کنید.

توجه کنید که در اتاق خواب با دکوراسیون و رنگ غالب تیره، دیگر آباژور تیره جلوه‌ای ندارد. برای همین در فضاهای تیره بهتر است از شید با رنگ روشن (کرم، شیری، شکلاتی) استفاده کنید. با وجود این صحبت‌ها اگر باز هم علاقه به استفاده از رنگ تیره دارید رنگ‌‌های خنثی تیره مثل: خاکستری یا قهوه‌ای را انتخاب کنید.

در صورتی که بخواهید آباژور اتاق خواب شما بیشتر از سرویس خواب شما تو چشم بیاید، از آباژور با رنگ‌های شاد استفاده کنید. اگر نور کمی از آباژور در اتاق پخش شود، از رنگ‌های شاد اما پر رنگ استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید آباژور با رنگ شاد مثل: قرمز، سبز، زرد داشته باشید، رنگ‌های خنثی گرم مثل: طلایی و بژ انتخاب کنید.

اگر نور ملایم می‌خواهید اما مدلی که مدنظر دارید کلاهک ندارد، میتوانید از سوییچ دیمر در آباژور مدرن استفاده کنید. با این سوییچ می توانید شدت نور چراغ را کم یا زیاد کنید.

3- توجه به قیمت آباژور

مسلما استفاده از وسایل باکیفیت نقش مهمی در قیمت انواع آباژور دارد. اما فروشگاهی که از آن‌جا خرید می‌کنید نیز نقش مهمی در قیمت دارد. اگر شما جنس باکیفیت بالا را مستقیم از تولیدکننده بخرید مسلماً هزینه کمتری نسبت به خرید از فروشگاه‌ها را پرداخت می‌کنید.

فروهر دیزاین به عنوان تولیدکننده انواع آباژور مدرن با کیفیت بالا است. این تولیدکننده برخلاف اکثر تولیدکنندگان اجناس خود را به‌صورت تکی و عمده می‌فروشد.

4- توجه به جنس و کیفیت آباژور اتاق خواب عروس

امروزه در بازار آباژور با جنس‌های مختلف مثل: چوبی، شیشه‌ای، سرامیکی، برنز، استیل، سنگ، رزین، فلز و پلی استر وجود دارد.

برای سبک کلاسیک، آباژور با جنس‌:  چوب، کریستال، برنز فلز با رنگ تیره، سرامیک، و شیشه‌ با مدل‌های مختلف در بازار موجود است.

برای سبک مدرن، نیز آباژور با جنس: چوب، فلز با رنگ براق، شیشه، استیل، سنگ و رزین با مدل‌های مختلفی در بازار پیدا می‌شود.

با توجه به تنوع بالا از لحاظ جنس بدنه و کلاهک، انتخاب آباژور مناسب از لحاظ جنس مناسب نقش مهمی در عمر آن و امنیت شما دارد. برای آباژورهای کلاهک‌دار، جنسی را انتخاب کنید که بر اثر حرارت لامپ نسوزد یا خیلی زود رنگ آن تغییر نکند. اگر نمی‌خواهید که درگیر انتخاب نوع و رنگ پارچه شید (کلاهک) شوید، از آباژور تمام چوبی استفاده کنید.

آباژور مناسب عروس

از لحاظ جنس بدنه بهترین انتخاب آباژور چوبی است. زیرا با آباژور چوبی رومیزی دیگر نگرانی از نظر داغ شدن فلز، تغییر رنگ دادن کلاهک آن نخواهید داشت. همچنین این مدل آباژورها همیشه خاص هستند و هرگز تکراری نمی‌شوند.

آباژور اتاق خواب عروس اگر درست انتخاب شود زیبایی اتاق شما را دو چندان کرده و محیط را رمانتیک می‌کند. در بین انواع آباژورها مدل‌های مدرن طرفداران بیشتری دارند. چون آباژورهای مدرن با سبک جدید دکوراسیون و لوازم منزل همخوانی بیشتری دارند و شما می توانید آن را راحت تر با سایر لوازم منزل ست کنید.

آباژور متناسب با دکوراسیون جلوه خاصی به فضا می‌دهد و سلیقه شما را به رخ همه می‌کشد. برای همین امیدواریم این مقاله در انتخاب بهترین آباژور به شما کمک کند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آباژور عروس
لیست مواد غذایی عروس
جهیزیه عروس ست طوسی و صورتی
سرویس ظروف برای عروس

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • بدون نام

    خدایی تصویر دوم رو بعنوان آباژور میخرند !!!!😳 چقدر سلیقه ها عجیب شده !!!

    پاسخ