مناسبت‌های مهم برای عقد و عروسی سال 1401

همان‌طور که می‌دانید اولین و مهم‌ترین قدم در برنامه ریزی عروسی تعیین تاریخ و زمان برگزاری مراسم عروسی و عقد می‌باشد، بهتر است مراسم خود را در روزی خاص و مناسبتی فرخنده جشن بگیرید، از همین رو در این مقاله قصد داریم به شما مناسبت‌های مهم برای عقد و عروسی سال 1401 را معرفی کنیم.

مناسبت‌های مهم برای عقد و عروسی سال 1401

مراسم عروسی و عقد

مناسبت‌های زیادی در سال 1401 برای برگزاری مراسم عقد و عروسی وجود دارد، به عنوان مثال مناسبت‌های مذهبی مانند میلاد رسول اکرم و اما جعفر صادق علیه‌السلام، البته انتخاب این مناسبت‌ها ارتباط مستقیم با عقاید و فرهنگ خانواده طرفین دارد.

در همین رابطه ببینید : قیمت تالارها و باغ تالارهای عروسی 1401

اما برگزاری مراسم عروسی و عقد در این مناسبت‌ها باعث پررونق شدن زندگی شما می‌شود همین‌طور مراسم شما به یاد ماندنی‌تر می‌شود، به دلیل اینکه این مناسب‌ها با وقایع خود به خاطر سپرده می‌شوند، اما دانستن روزهای مناسب برای عقد در سال ۱۴۰۱ و همین‌طور روزهای مناسب برگزاری مراسم عروسی برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم عقد و عروسی الزامی‌ می‌باشد.

مناسبت‌های مهم برای عقد و عروسی سال 1401 عبارت‌اند از:

  1. 17 مهر: میلاد رسول اکرم به روایت اهل سنت
  2. 22 مهر: میلاد رسول اکرم و اما جعفر صادق علیه‌السلام
  3. 12 آبان: ولادت امام حسن عسگری علیه‌السلام
  4. 9 آذر: ولادت حضرت زینت سلام الله علیها و روز پرستار
  5. 30 آذر: جشن شب یلدا
  6. 23 دی: ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر
  7. 12 بهمن: ولادت امام محمد تقی علیه‌السلام
  8. 15 بهمن: ولادت امام علی علیه‌السلام و روز پدر
  9. 22 بهمن: پیروزی انقلاب اسلامی
  10. 25 بهمن: جشن ولنتاین
  11. 29 بهمن: جشن سپندارمذگان و روز عشق
  12. 6 اسفند: ولادت ابولفظل العباس علیه‌السلام و روز جانباز
  13. 7 اسفند: ولادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام
  14. 17 اسفند: ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان

بدیهی می‌باشد که برگزاری مراسم عروسی در مناسبت‌های خاص باعث شکوه بیشتر مراسم شما می‌شود، اما مناسبت‌هایی هستند که از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند که در لیست بالا با رنگ قرمز نمایش داده شده‌اند.

4 نکته کلیدی برای برگزاری مراسم عقد و عروسی در مناسبت‌های خاص

مراسم عروسی و نامزدی

برگزاری مراسم عقد و عروسی در روزهای خاص همان‌طور که تأثیر مثبت در برگزاری مراسم شما می‌گذارند، ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند که جبران آن‌ها برای شما سخت و در بعضی مواقع غیر ممکن باشد، اما باید آگاه باشیم و بدانیم روزهای مناسب برای عقد در سال ۱۴۰۱ چه روزهایی هستند.

از این رو شما برای برگزاری مراسم عقد و عروسی خود در مناسبت‌های خاص می‌بایست حساسیت بیشتری نسبت به برنامه ریزی‌های خود به خرج دهید به دلیل اینکه یک اشتباه کوچک ممکن است در روند برگزاری مراسم شما اختلال ایجاد کند.

ما در ادامه قصد داریم به شما 4 نکته مهم و اساسی برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی را معرفی کنیم تا شما با رعایت این نکات تا حد زیادی از بروز اختلال در روند برگزاری مراسم خود جلوگیری کنید.

وقت را برای رزرو سالن عقد و تالار عروسی تلف نکنید

همان‌طور که برای شما برگزاری مراسم عقد و عروسی خود در مناسبت‌های خاص جذاب می‌باشد، دیگران هم همین تصور ذهنی را دارند، پس به این نکته توجه داشته باشید که در این مناسبت‌های خاص تعداد عروس و دامادهای بیشتری اقدام به رزرو سالن عقد و باغ تالار عروسی می‌‌کنند پس بهتر است بعد از تعیین تاریخ دقیق مراسم عروسی و عقد وقت را تلف نکنید و سریعاً اقدام به رزرو تالار عروسی و یا محضر عقد موردنظر خود کنید، همچنین در زمان رزرو سالن عقد به داشتن عاقدی خوش‌صحبت و صبور توجه ویژه‌ای داشته تا بتوانید مراسم خود را با رعایت تمامی مستحبات صیغه عقد و با شکوه برگزار کنید.

شلوغی را در نظر بگیرید

شلوغی تنها شما را برای رزرو سالن عقد و تالار عروسی به دردسر نمی‌اندازد بلکه این موضوع در تمامی کارهای شما زهر خود را می‌ریزد، پس این فرصت استثنایی را با بی‌احتیاطی به کام خود تلخ نکنید.

اجاره ماشین عروس، گل‌آرایی، آرایشگاه، خیابان‌ها و.. همگی قربانی‌های این مناسبت‌های بزرگ هستند و البته تهدیدی جدی برای مراسم شما، ترسناک است که در روز عقد و عروسی آرایشگر مورد نظر عروس وقت نداشته باشد، یا ماشین مورد نظر عروس و داماد برای رنت در آن روز در دسترس نباشد، و یا باغ تالار عروسی و محضر عقد آماده خدمت رسانی به شما نباشد.

پس تا دیر نشده اقدام به رزرو تمامی جوانب اصلی مراسم خود کنید.

در برنامه‌ریزی خود دقت به خرج دهید

در مناسبت‌های خاص در کنار برگزاری مراسم عقد و عروسی بهترین فرصت برای خوش گذرانی و دید و بازدید می‌باشد، پس شلوغی خیابان‌ها را در نظر بگیرید، نگذارید استرس دیر رسیدن به سفره عقد و یا مراسم عروسی این شب رؤیایی را به کام شما تلخ کند.

با در نظر گرفتن تمامی این جوانب کارهای خود را انجام دهید تا به مشکل مواجه نشوید.

مراسم عقد و عروسی

اطلاع رسانی به اقوام را در اولویت قرار دهید

اگر دوست ندارید تاریخ رؤیایی‌ترین شب زندگی شما با تاریخ بلیت سفر و خوش گذرانی عزیزانتان در یک روز باشد هر چه سریع‌تر اقدام به اطلاع رسانی کنید.

در این روزها با فشار اقتصادی بیشتر مردم سخت مشغول کار و درآمدزایی می‌باشند، شک نکنید هیچ فرصتی را برای خوش گذرانی و دور بودن از محیط کاری از دست نخواهند داد، پس زودتر به آن ها اطلاع دهید تا در روز مراسم عروسی و عقد شما در مراسم حاضر باشند.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد