راهنمای خرید پارچه ارزان

اگر شما هم برای دوخت لباس‌ها و پارچه‌ها به دنبال پارچه‌های ارزان قیمت هستید؛ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا  یک راهنمای خرید پارچه ارزان به شما ارائه دهیم. البته باید بدانید اغلب پارچه‌های ارزان نسبت به دیگر پارچه‌ها کیفیت پایین‌تری داشته و عمر کمتری دارند؛ اما به هر حال کاربردهای خاص خود را دارند

راهنمای خرید پارچه ارزان

پارچه از مهم‌ترین اقلام دوخت لباس و بسیاری از وسایل موجود در منزل است. پارچه‌ها تنوع بسیار بالایی داشته و با توجه به نوع الیاف، قیمت‌های مختلفی دارند. بسته به نوع و محل استفاده از لباس، نوع پارچه تعیین می‌شود مثلا برای لباس‌های مجلسی، از پارچه‌های ابریشمی یا ساتن استفاده می‌شود که قیمت بالایی دارد اما برای لباس‌های راحتی، لباس خواب، ملحفه روی تشکی و … از پارچه‌های ارزان‌تر استفاده می‌شود. اگر شما هم برای دوخت لباس‌ها و پارچه‌ها به دنبال پارچه‌های ارزان قیمت هستید؛ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا  یک راهنمای خرید پارچه ارزان به شما ارائه دهیم. البته باید بدانید اغلب پارچه‌های ارزان نسبت به دیگر پارچه‌ها کیفیت پایین‌تری داشته و عمر کمتری دارند؛ اما به هر حال کاربردهای خاص خود را دارند.

شما می‌توانید پس از شناخت و آشنایی با انواع پارچه، بهترین پارچه را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

نکات مهم و راهنمای خرید پارچه ارزان

برای خرید پارچه ابتدا باید با جنس‌های مختلف آشنایی داشته باشید. به طور کلی تمام پارچه‌های موجود در بازار از الیاف مصنوعی و طبیعی یا ترکیبی از این دو ساخته می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود پارچه‌های ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. پارچه‌های الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، پشم و ابریشم هستند. همچنین نمونه‌های الیاف مصنوعی نیز شامل ریون، نایلون، اکریلیک و … هستند.

هنگام خرید می‌توانید با توجه به کاربرد پارچه موردنظر از میان پارچه‌ها با الیاف‌های مختلف بهترین و ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید. میزان کشش، ثبات رنگ، قابلیت پاک شدن لکه‌ها و … از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

معرفی انواع پارچه‌های ارزان در بازار

پارچه‌ها تنوع بالایی دارند و هر کدام با توجه به الیاف به کار رفته قیمت خاصی دارند. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های خود در خرید لباس، اقدام به خرید پارچه و دوخت لباس موردنظر می‌کنند. به این صورت همواره به دنبال یافتن پارچه‌های با قیمت مناسب هستند.

علاوه بر آن برخی از بانوان نیز در شرکت‌های آموزش خیاطی شرکت کرده تا بتوانند هزینه تأمین لباس خود را کاهش دهند. در این مورد نیز با خرید پارچه‌های ارزان، مدل‌های مختلف را تمرین کرده تا در خیاطی حرفه‌ای شوند.

در ادامه تعدادی از پرکاربردترین پارچه‌ها با قیمت مناسب معرفی شده‌اند تا برای کاربرد موردنظر مورد استفاده قرار گیرند.

پارچه نخی ارزان قیمت

یکی از نمونه پارچه‌های ارزان قیمت و نسبتا با کیفیت موجود در بازار، پارچه نخی است. این نوع پارچه بسیار سبک، نرم و لطیف است و برای دوخت انواع مختلف لباس مخصوصا برای فصل تابستان کاربرد دارد. از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم این نوع پارچه این است که در صورت لکه‌دار شدن به راحتی پاک می‌شود. اما توجه داشته باشید پارچه‌های نخی دارای میزانی از آبرفت هستند و بهتر است قبل از دوخت آن‌ها را بشویید.

پارچه ریون

پارچه ریون یکی دیگر از پارچه‌های قیمت مناسب بازار است که پس از پارچه‌های نخی از کیفیت مناسبی برخوردار است. ریون ترکیبی از پنبه و چوب است و پس از بازسازی الیاف تشکیل شده از آن‌ها ایجاد می‌شود. پارچه‌های ریون بسیار سبک و دارای حالت تور مانندی هستند که برای دوخت لباس‌های روزانه علی الخصوص در فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی هستند.

پارچه ارزان چی بخریم؟

پارچه تریکو

پارچه تریکو یکی از پارچه‌های بسیار نرم و لطیف با خاصیت کشسانی است که با قیمت بسیار مناسبی در بازار عرضه می‌شود. این پارچه دارای دوام و استحکام مناسبی است و برای دوخت انواع مختلف لباس استفاده می‌شود. از معایب این پارچه این است که حالت کشسانی آن برش و دوخت آن را سخت و آزاردهنده می‌کند. به همین دلیل اگر به تازگی وارد حرفه خیاطی شده‌اید، بهتر است از این پارچه برای تمرین و دوخت لباس استفاده نکنید.

پارچه کرپ

پارچه‌های کرپ به صورت ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شوند. این پارچه قیمت مناسب برای دوخت لباس‌های زمستانی گزینه مناسب‌تری است. برخی از پارچه‌های کرپ به دلیل استفاده از پنبه دارای خاصیت ضد چروکی هستند و حالتی کاملا لخت دارند. پارچه‌های کرپ از متنوع‌ترین پارچه‌های موجود در بازار از نظر رنگبندی هستند. به همین دلیل دست شما برای انتخاب کاملا باز است و می‌توانید زیباترین رنگ و طرح را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

پارچه حریر

پارچه‌های حریر یا ابریشمی نازک از دیگر نمونه‌های پارچه‌های با قیمت مناسب هستند. پارچه حریر بسیار سبک، نرم و راحت است. از این پارچه برای دوخت لباس‌های مختلف مخصوصا در فصل گرم، دوخت روسری، لباس مجلسی و … استفاده می‌شوند. برخی از پارچه‌های حریر ظاهری بسیار نازک دارند و برای دوخت لباس حتما باید با آستر دوخته شوند. پارچه‌های حریر با کیفیت بالا نیز در بازار وجود دارند که قیمت‌های بسیار بالاتری دارند.

چطوری پارچه ارزان بخریم؟

خرید پارچه‌های کیلویی

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای خرید پارچه ارزان وجود دارد، خرید پارچه‌های کیلویی با توجه به کاربردهای مختلف است. برخی از فروشگاه‌های پارچه فروشی به صورت کیلویی پارچه‌ می‌فروشند این پارچه‌ها عموما اضافه طاقه‌های پارچه است و در اندازه‌های مختلف وجود دارد. با توجه به کاربرد لباس می‌توانید از این پارچه‌ها برای کاربردهای مختلف، استفاده ‌کنید. این پارچه‌ها بعلت اینکه مشتری کمتری دارند اغلب به قیمت کمتری نیز به فروش می‌رسند. در نتیجه اگر به دنبال خرید پارچه با قیمت مناسب هستید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف از این نوع پارچه‌ها خریداری کنید تا هزینه خرید پارچه کاهش یابد.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات و راهنمایی های مفید درباره خرید پارچه ارزان را بیان کنیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین پارچه‌ها را خریداری کنید.

پرسش و پاسخ در مورد خرید پارچه ارزان

آیا پارچه‌های ارزان قیمت کیفیت مناسبی دارند؟

پارچه‌های ارزان قیمت با توجه به هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها پرداخت می‌کنید، کیفیت مناسبی دارند. البته برخی از آن‌ها ممکن است دچار آبرفت، تغییر رنگ و … شوند. به همین دلیل بهتر است برای دوخت لباس‌های معمولی و خانگی از این جنس‌ها استفاده کنید.

کدام پارچه برای دوخت لباس خواب مناسب است؟

پارچه ریون ارزون‌ترین و بهترین پارچه برای دوختن لباس خواب است

تجربه کاربران:

برای خرید پارچه ارزون قیمت دقت کنید که پارچه بوی پلاستیک و نفت نده چون اصلا کیفیت خوبی نداره و ممکنه حساسیت پوستی براتون ایجاد کنه یا حتی باعث عرق سوختگی پوستتون بشه

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️