9 مکان مختلف برای برگزاری مراسم عروسی و تالار پذیرایی

مکانی که مراسم عروسی و جشن شما می تواند برگزار شود ممکن است جاهای مختلف و گوناگونی باشد و بسته به سلیقه و بودجه و شرایط فرهنگی خانوادگی هر زوج می تواند متفاوت باشد.

در این مقاله به بررسی مکان های مختلف که می تواند به عنوان تالار پذیرایی جهت برگزاری مراسم جشن یا عروسی می پردازیم.

یک جشن عروسی در منزل و خانه های شخصی و سالن اجتماعات

عروسی در خانه شخصی, سالن اجتماعات

از دیر باز عروس و دامادها بصورت سنتی مراسم عروسی خود را در منازل شخصی خود یا افوام برگزار میکردند و با شرایط ساده و آسان یک مراسم زیبا و خاطره انگیز رقم میزدند و برگی از زندگی خود را رقم زده و زندگی تازه ای آغاز می کردند. برگزاری این نوع مراسم سختی هایی را نیز به همراه داشته ولی با کمک و همیاری اقوام این سختی تبدیل به شیرینی و لذت خاص شده . امروزه سالن های اجتماعات برخی منازل امکان پذیرایی و میزبانی چنین جشن هایی را دارند.

برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی

شایع ترین مکان برای مراسم عروسی تالارهای پذیرایی است

یکی از رسوم معمول و جاافتاده در چند ساله اخیر برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی که مختص انجام جشن ها و مراسمات طراحی و ساخته شده اند می باشد. این مجموعه ها با در اختیار داشتن امکانات و شرایط خاص و منحصر به فرد که مختص این مراسم ساخته و پیش بینی شده یکی از رایج ترین و مناسب ترین مکان ها جهت برگزاری مراسم عروسی به شمار می آید.

یک جشن زیبا و لاکچری در باغ تالار

یکی از مکان هایی که این روزها بسیار پرطرفدار و پر رونق شده برگزاری مراسم جشن و عروسی در باغ تالار یا یک عمارت عروسی است. از آنجا که باغ تالارها دارای فضای باز و زیبا هستند عروس و دامادهای جوان تمایل پیدا کرده اند تا مراسم خود را در یک باغ عروسی برگزار کنند تا یک تالار عروسی. البته مشکلاتی هم به دنبال دارد که مهمترین آن دوری و بعد مسافت باغ ها است که عموما در اطرف تهران واقع شده اند.

هتل تالارهای عروسی

هتل تالار عروسی

از دیگر مکان هایی که به عنوان محل برگزاری عروسی می توان نام برد هتل ها هستند که محیطی را جهت برگزاری جشن ها، سمینارها و همایش ها اختصاص می دهند و این مکان ها نیز می تواند انتخابی مناسب برای زوج های جوان به شمار آیند.

سالن های عقد و دفاتر ازدواج

جدیدا دفاتر ازدواج به سالن های عقد مجلل تجهیز شده اند و مراسم و جشن های کوچک را که تعداد مهمانان کم است را در خود جای می دهند و ممکن است برخی از زوج های جوان تمایل داشته باشند مراسم خود را در همین حد برگزار نمایند که می تواند انتخابی بسیار مناسب برای آنها به شمار آید.

مزارع یا باغ های شخصی

عروسی باغ شخصی

ممکن است برخی از خانواده ها مراسم و جشن خود یا اقوام را در یکی از باغ های اختصاصی خود برگزار نمایند که علاوه بر سختی و مشکلات باید به حواشی و پذیرایی و سرویس مناسب به مهمانان توجه بسزایی نمود.

برخی نکات که برای یک عروسی در باغ باید در نظر بگیرید :

  • دسترسی آسان و بخصوص در هنگام شب
  • کیفیت پذیرایی و غذای مجموعه
  • کیفیت و کمیت سالن های بهداشتی با توجه به مهمانان
  • مکتوب نمودن کلیه تعهدات هنگام قرارداد

باشگاه تفریحی و فرهنگی

یکی دیگر از مکان هایی که امکان اجرای مراسم شما را دارند باشگاه های تفریحی هستند

انجام مراسم عقد و عروسی در کلیسا 

عروسی در کلیسا تهران
عروسی در کلیسا تهران

در برخی از کشورها از کلیسا به عنوان یک مکان برای برگزاری مراسم عروسی نام برده می شود. در ایران نیز اقلیت های دینی می تواند مراسم خود را بصورت مختصر در کلیساها برگزار نمایند.

اجرای مراسم عروسی در خارج از کشور

ممکن است برخی خانواده ها تمایل داشته باشند مراسم جشن و عروسی خود را در یک کشور دیگر برگزار کرده و امکانات و تجهیزات دیگری جهت اجرای یک شب به یادماندنی استفاده نمایند که این موضوع علاوه بر مشکلات بسیار زیاد موارد غیر قابل پیش بینی زیادی نیز به وجود می آورد که ممکن است تمام جشن و مراسم شما را تحت شعاع قرار دهد.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

رویا احمدی
باغ تالار تشریفات ساشا

دیزان عالی همه چی همونی بود که گفتن و خوشبختانه عروسی دختر عموم هم همین تیم گرفتن عالی بود 😍😍

سمیرا اسماعیلی
باغ تالار تشریفات ساشا

چقد مجموعه عالی داشتید و حرفه ای من به عنوان عروس واقعا هیچ استرسی نداشتم و همه چی برنامه ریزی شده بود و شام حتی اضافه اومده بود و محبت کردن پک کردن ما بردیم دیزاین عالی و شمع آرایی گل آرایی هم عالی

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

نظرات کاربران

  • خدارحمی

    امروز تالارهای خسارت پنج ملیون برآورد کرد ما به کجا باید شکایت کنیم؟

    پاسخ