اقساط وام ازدواج 70 میلیونی در سال 1400+ شرایط و ثبت نام

وام ازدواج 70 میلیونی

طبق اعلام رسمی کمیسیون وام ازدواج به 70 میلیون تومان تغییر کرد برای آگاهی از اینکه وابم هفتاد ملیونی ازدواج شامل چه کسانی می شود چه شرایطی دارد اقساط وام ازدواج 70 میلیونی ازدواج به چه شکل است در ادامه همراه ما باشید.

وام ازدواج یکی از وام‌هایی است که به جوانان برای تشکیل زندگی و تامین بخشی از نیازهای مالی آنان از سوی دولت در بودجه قرارداده شده وپرداخت می‌شود. در واقع این وام در بسیاری از کشورهای جهان به صورت‌های مختلف و متفاوت به جوانان تعلق می‌گیرد اما باید در نظر داشت که در برخی از این کشورهای قوانین ساده‎‌تر و راحت‌تری برای پراخت و دریافت آن وضع شده است.

وام ازدواج همانطور که می‌دانید از دهه‌ گذشته توسط دولت به جوانانی که ازدواج کرده‌اند پرداخت و تعلق می‌گرفته است و با گذشت زمان و افزایش بی‌رویه نرخ تورم در ایران رقم این وام رو به افزایش گذاشت تا جایی که عروس و دامادها و زوج‌های جوان به تاریخ امروز می‌توانند 70 میلیون وام برای تامین موارد مورد نیاز مالی زندگی مشترکشان دریافت کنند.

شاید بتوان گفت با توجه به خرج و مخارجی که زوج‌های امروزی باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند، مبلغ این وام رقم خیلی قابل توجهی نداشته باشد اما باید در نظر داشت که زوج‌های جوان برای تشکیل زندگی مشترک خود بیشتر از هر چیز نیازمند برنامه‌ریزی‌های مالی و شخصی هستند و نباید شالوده اولیه مالی زندگی مشترک خود را بنا بر این ارقام وام‌های بانکی و دولتی بنیان‌گذارند.

وام ازدواج و نحوه دریافت وام ازدواج 1400

زیرا وام‌هایی که از سوی دولت به جوانان اختصاص یافته است بیشتر به مثابه نیرویی کمکی برای همراهی آنان می‌ماند و نمی‌توان در واقع به طور مستقیم روی این اعداد و ارقام حساب ویژه‌ای باز کرد و با توجه به آن‌ها وارد یک زندگی مشترک شد.

در این مقاله میخوانید :

سامانه وام ازدواج از حدود سال 1388 با حضور چند بانک دولتی از جمله ملی، صادرات، رفاه، سپه، صادرات، مسکن و کشاورزی راه اندازی شد.

مبلغ پرداختی برای تسهیلات ازدواج، اوایل از حدود 2.5 میلیون تومان به ازای هر زوج شروع شده و در ادامه به 3 میلیون تومان برای عموم و 5 میلیون تومان برای زوجین با شرایط خاص رسید.

پرداخت این وام از ابتدا تا کنون با تغییرات زیادی مواجه شده، از جمله افزایش سقف وام، تغییر در روند ثبت‌ نام تا حذف صف‌های طویل انتظار برای دریافت وام ازدواج.

وام ازدواج 70 میلیونی

اما طبق کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 از سال آینده مبلغ وام ازدواج 70 میلیونی خواهد شد. طبق این مصوبه از سال آینده سقف وام ازدواج برای هر یک از زوجین 100 میلیون و کف آن 70 میلیون تومان تعیین شده است.

مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج 1400

  1. اصل سند ازدواج و کپی آن
  2. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه هر یک از زوجین
  3. اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین
  4. اصل و کپی کارت ملی زوجین (کارت ملی موقت یا دایم)
  5. کارت ملی ضامن و کپی آن (کارت ملی موقت یا دایم)
  6. کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین
  7. کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

بانک‌هایی که  وام ازدواج هفتاد میلیون تومانی را می‌دهند

بانک‌هایی که وام ازدواج را به متقاضیان پرداخت می‌کنند در سامانه وام ازدواج بانک مرکزی و در ستون چپ، اسامی آنها مشخص شده است.

چنانچه نام بانک مورد نظر شما در سایت ثبت نام وام قید نشده بود، احتمالا به دلیل نبود اعتبار می‌باشد و بعد از  دریافت اعتبار اضافه خواهد شد. در  ادامه نام چند بانک  که وام ازدواج را پرداخت می‌کنند را ذکر خواهیم کرد.

  • بانک ملت
  • بانک مسکن
  • بانک رفاه کارگران
  • بانک سپه
  • بانک ملی ایران
  • بانک کشاورزی
  • بانک تجارت
  • بانک صادرات ایران
  • صندوق کارآفرینی امید
  • پست بانک ایران
  • بانک پارسیان
  • بانک سامان
  • بانک قرض الحسنه مهر ایران
  • بانک گردشگری
  • بانک انصار
  • بانک دی
  • بانک قرض الحسنه رسالت
  • بانک توسعه تعاون
  • بانک ایران زمین
  • بانک حکمت ایرانیان
  • بانک پاسارگاد
  • موسسه اعتباری کوثر
  • بانک آینده
  • بانک اقتصاد نوین
  • بانک قوامین
  • موسسه اعتباری عسکریه
  • بانک سینا
  • بانک شهر
  • موسسه اعتباری نور
  • بانک توسعه صادرات
  • بانک مشترک ایران و ونزوئلا

قبل از ثبت نام وام ازدواج به یکی از شعب بانکی که انتخاب کرده‌اید مراجعه کنید و از وضعیت پرداخت وام ازدواج در بانک‌ها اطلاع حاصل نمایید. زیرا ممکن است بانکی که در نظر گرفته‌اید شرایط خاصی را برای ضامنین وضع کرده باشد که فراهم کردن آن برای شما مقدور نباشد.

نحوه بازپرداخت و اقساط وام ازدواج 70 میلیونی

در گذشته معمولا با افزایش سقف وام، مدت بازپرداخت نیز افزایش پیدا می‌کرد. اما بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، بازپرداخت وام ازدواج 70 میلیونی سال آینده  10 ساله می‌باشد.

در وام ازدواج 50 میلیونی مدت بازپرداخت تسهیلات 84 ماه با اقساط مساوی در نظر گرفته می‌شود.

وام 70 میلیونی ازدواج

سود وام ازدواج

از آنجایی که وام ازدواج به صورت قرض الحسنه است،  معمولا کارمزد آن 4% می‌باشد. نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 4 درصد تعیین می‌گردد و احتمالا در وام 70 میلیونی ازدواج هم به همان شیوه دریافت خواهد شد.

اقساط وام ازدواج و نحوه پرداخت

اقساط وام ازدواج به مدت باز پرداخت وام بستگی دارد و به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

در سال 99، باز پرداخت وام 50 میلیون تومان به صورت 7 ساله و با اقساط حدود 680 هزار تومان پرداخت می‌شد. با فرض بر اینکه سقف وام در سال جدید 100 میلیون تومان باشد و با کارمزد 4% محاسبه شود و نحوه باز پرداخت نیز طبق روال گذشته باشد، اقساط این وام حدود 1 میلیون و 360 هزار تومان خواهد بود. در نتیجه هر زوج باید در ماه چیزی حدود 2 میلیون و 720 هزار تومان قسط پرداخت کنند.

وام ازدواج 70 میلیونی شامل چه کسانی می‌شود؟

طبق مصوبه اعضای کمیسیون بودجه مجلس؛ وام 70 میلیونی به زوج هایی که تاریخ ثبت ازدواج آنها از یک فروردین 96 به بعد باشد، مشمول دریافت تسهیلات وام ازدواج خواهند شد.

برای دریافت این وام شرایط سنی مطرح نیست، مگر اینکه یکی از زوجین در گروه سنی 23 الی 25 سال باشند و مشمول دریافت وام 100 میلیونی شوند.

همچنین ببینید : عقد در فضای باز

کف وام ازدواج برای سال آینده 140 میلیون تومان و سقف آن نیز 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

توجه داشته باشید که وام ازدواج فقط شامل افرادی می‌شود که قبلا و در ازدواج اول وام را دریافت نکرده باشند.

وام 100 میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق برای وام ازدواج در سال 1400، دو رقم پیشنهادی به تصویب رسیده است. بر طبق این مصوبه برای پسران زیر 25 سال و دختران زیر 23 سال، وام ازدواج برای هر کدام از زوجین 100 میلیون تومان با بازپرداخت 10 ساله می‌باشد.

سخن آخر

وام ازدواج و اقساط وام ازدواج 70 میلیونی در 1400

همچنین لازم به ذکر است که در سال 1400 با مطالعه دقیق این موضوعات و حول محور این مطالب چون نحوه دریافت وام ازدواج 70 میلیونی در سال 1400  می‌توانید اطلاعات خود را به‌روز نگه داشته و با استفاده درست و به موقع از آن در این شرایط نا‌مساعد اقتصادی وام‌های مناسب و خوبی را از بانک مطالبه کنید و برای برگزاری جشن‌های عقد و عروسیتان از آن ها بهره لازم و کافی را ببرید.

در حقیقت می‌توان گفت در دهه‌های گذشته عروس و دامادها و زوج‌های جوان امکان دریافت چنین وام‌هایی را نداشتد و البته باید در نظر داشت که بسیاری از جوانان امروزی هم شایدذ توانای پرداخت اقساط وام ازدواج 70 میلیونی را به خوبی نداشته باشند و به همین دلیل هم این دسته از جوانان و زوج‌های جوان نتوانند اقدامی برای دریافت و بازپرداخت اقساط وام ازدواج 70 میلیونی کنند.

افزایش تورم در سالهای اخیر، مشکلات بسیاری را برای جوانان به همراه داشته است. بسیار یاز جوانان در امر ازدواج دچار هزینه های سنگینی شده اند که این موضوع کم شدن میل جوانان به ازدواج شده.

اعطای وام های اینچنینی تنها تسکین موقتی شرایط موجود در جامعه است و باید تمهیدات لازم را جهت تسهیل ازدواج جوانان فراهم نمود که این امر نیازمند بهبود شرایط اقتصادی جامعه است.

هزینه های عروسی 1400

اما در مجموع باید توجه داشت که اقساط وام ازدواج 1400 و اقساط وام ازدواج 70 میلیونی برای زوج‌های جوان را نمی‌توان جزو بازپرداخت‌های خیلی سنگینی قرار داد و عروس و دامادها می‌توانند به راحتی از پس بازپرداخت چنین وام‌هایی نظیر وام ازدواج 70 میلیونی بربیایند.

علاوه بر این موضوع اقساط وام‌هایی نظیر وام ازدواج 1400 و وام ازدواج 70 میلیونی از طرف بانک‌ها  به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که عروس و دامادها و در کل زوج‌های جوان بتوانند در طی تشکیل زندگی مشترک خود با یک برنامه‌ریزی ساده مالی از پس بازپرداخت آن ها بربیایند.

در تالارکده ما در تلاشیم با بروز نگه داشتن اطلاعات شما دوستان و همراهان عزیز حول محوریت همه‌ی موضوعات برگزاری جشن عقد و عروسی تا موضوعات حقوقی آن چون نحوه دریافت وام ازدواج در سال 1400 کمک هر چند کوچکی به ایجاد زندگی مشترک شما بکنیم.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

عروسی آنانت آمبانی و رادیکا مرچنت پسر ثروتمندترین مرد آسیا
اطلاعیه لغو کلیه مراسمات عروسی
ازدواج کیوان ساکت اف و شیدا خلیق

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.

نظرات کاربران

  • مهدی آقاعلیئی

    خداازتون نگذره فقط من الان با دوقسط و این کارمزد باید چهار میلیون و خورده ای باید پرداخت کنم از کجا بیارم جیب مردمو اینجور خالی میکنید ک اینه و اون تون پر شه چرا دستتون تو جیب ملت باید باشه ؟ ...

    پاسخ
  • رقیه

    برای وام ۷۰ م ت دخترم همون اول ۲م ۸۰۰ هزار بعنوان کارمز کم شد الان که یکسال تموم شده دوباره همون ۲م و۸۰۰هزار کارمزد رو برای سال دوم میخواهند یکی نیست بگه با قسط ماهانه ؛ یک جوان ازکجا بیارد یکجا سه ونیم الا چهار میلیون برای اینا پرداخت کند خدا لعنتشون کنه آخه چرا به جوونا رحم نمیکنند مگه یه جوون چکار میکنه وچقدر ماهیانه میگیره که بیاد با اجاره خونه و .... اینهمه هم برای بانک بریزد حقه بازی تا چه حد

    پاسخ
  • بدون نام

    با خودشون چه جوری فکر میکنن الان سود بانکی 18 درصد اگر یک زوج 200 م بگذارد تو بانک سپرده یکساله فقط میتونه قسط را پرداخت کند

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام به زن متولد شهریور ۷۶ که امسال عقد کند وام ۱۰۰ تومانی تعلق میگیره؟

    پاسخ
  • محمد

    به هر عنوان وام ازدواج برای قشر فقیر کشور یک سمع میباشد چونکه وام 140میلیونی باید 30میلیون سود پرداخت شود کدام جوان بیکار قادر به پرداخت این وام هستش ای دولتمردان از خدا بیخبر مملکت متعلق به پولداران هستش بخدا مستضعفین نفس های اخرشان هست با این تورم وگرانی و تبیض و فساد خدایا غلط کردم امدم دنیای سرمایهداری لعداز 32سالگی ازدواج قوبیکار ای حخدا من دل ندارم دراین دنیای زیبا زندگی کنم ای رهبر عزیز ایران اسلامی جد عزیزت بزند ریشه هر مدیر از حخدا بیخبر زندگی را برای جوانان از زندان بدتر کردند

    پاسخ
  • س

    چرا نمیگید که موقع پرداخت ۷۰ میلیون یه ۲ میلیون و ۸۰۰ و یک ۵۰۰ هزار جمعا ۳میلیون و ۳۰۰ هزار کسر میشه پس با این وجود سودش ۱۵ درصده چرا الکی به مردم میگید ۴ درصد؟!!

    پاسخ
    • بدون نام

      واقعا دزدی هستش منم همین الان گرفتم حدود ۳۵۰۰ کم کردن

      پاسخ
  • یونس

    سلام چندمیفروشید

    پاسخ
    • بدون نام

      خریداری شما وام ازدواج رو

      پاسخ
  • بدون نام

    سلام، من ماه پیش وام ۷۰ تومنی گرفتم، اولش ۷۰۰ تومن کم شد،الان بعد یک ماه ۲میلیون ۸۰۰ هزار کسر شده، کسی علتشو میدونه؟

    پاسخ
    • بدون نام

      گذاشتن درست خبر نداری

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام ببخشید ۷۰میلیونی چندساله است وقسط هرماه چقدر

      پاسخ
  • احمدسهرابی زاده

    سلام ازکارمزد سالیانه وام هم خوب بودگفته می شد وبامحاسبه کارمزد سالیانه سودآن از15درصد هم بالاتر است وزیاد هم وام به صرفه ای برای جوانان نیست وبااینکه مجلس اعلام کرده نیاز به ضامن نداره ازوام گیرنده دوضامن حقوقی هم بانک میخواهددرمجموع بانک به فکر منافع خودشان هستند تامردم

    پاسخ
  • بدون نام

    باسلام ،لطفا،مسولین امردررابطه باوام ازدواج ،اکتفا به بخشنامه وتشکیل جلسه ودلخوش نمودن زوجین جوان ننمایندچراکه ایرادات مسولین بانک ها ونازسازگای آن هادرارتباط باصامن همچنان پابرجاست خداوکیلی این جوان هاگناه دارند اینقدر بانکها سخت نگیرندجوان هارابیشتر ازاین عقده ای نکنند بانک ها واقعا ادیت میکنن اخه زوج جوان میتونه صامن بازاری وکارمندخلقت کنهازکجا نامه ی کسراز حقوق بگیرند لطف کنید اقدام لازم دراین زمینه بفرمایید‌ونگدارید بانک ها اینقدرمردم را ادیت کنند

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام واسه وام۷۰ میلیونی من از بانک رفاه پرسیدم گفتن ۹۰۰وخورده ای میشه ولی بازپرداخت گفتن اول هرسال ۵تومن میگیرن که نمیدونم منظورشون چیه کسی میدونه خواهشادقیق توضیح بده

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام به یک ضامن برای وام ازدواج نیازمندم باتشکر

    پاسخ
  • مهدی

    وام ازدواج با ارز سلام خسته نباشید یه عدد وام ازدواج به فروش می رسد

    پاسخ
    • بدون نام

      سلام میتونی با این شماره تماس بگیری اگه هنوز وام ازدواج داری 000

      پاسخ
    • بدون نام

      کدوم شهر هستید شماره تماس بگذارید

      پاسخ
    • الیاس

      چند میفروشی؟

      پاسخ
    • الیاس

      من خریدارم ۰۹۱۲۲۰۴۰۰۲۵

      پاسخ
    • مهدی

      سلام چقدر مبلغ وام وقیمت فروش چقدر است

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام قیمت چقدر میفروشید

      پاسخ
    • ولید طرفی

      سلام لطفا به من پیام بدین اگه مایل به فروش وام ازدواج هستین

      پاسخ
    • طوسی

      سلام چند میفروشین

      پاسخ
  • میم

    اگه چک برگشتی داشته باشیم وام ازدواج میدن؟

    پاسخ
    • بدون نام

      سلام نه نمیدن حتی ضامن ت اگه هرجا یه قسط هم نداده باشه تا قسط پاک نشه وام نمیدن

      پاسخ
    • بدون نام

      خیر .مگر اینکه رفع سو اثر شود. ضمنا اگر هم اقساط به بانک بدهکار باشین وام تعلق نمیگیرد

      پاسخ
    • نگار

      سلام .شرایطتتون به چه صورت هست .با شماره ی 09391218739 تماس بگیرید

      پاسخ
  • اعظم سلاحورزی

    سلام ،اقساط وام ۷۰ میلیونی چقده؟

    پاسخ
  • جلال

    اقساط وام ۷۰ میلیونی هرماه چقدر باید بدیم

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام میشه لطف کنید بگید وام ۷۰ تومن اقساط هر ماه چقدر است وجود سال طول میگشد

    پاسخ
    • سعید

      120 ماهه ماهی نزدیک 650 تومن

      پاسخ
    • احمد ذوقی

      ۸۴ ماه ماهیانه ۸۳۴۰۰۰

      پاسخ
    • مصطفی

      سلام وام ازدواج 70میلیونی ب متولد 76 میدن

      پاسخ
      • بدون نام

        بله

        پاسخ
      • زهرا

        برای آقا متولد ۷۶، بله میدن

        پاسخ
    • بدون نام

      سلام اقساط وام ازدواج 70میلیونی هر ماه چقدر است

      پاسخ
      • بدون نام

        نزدیک به یک میلیون

        پاسخ
  • حديثه مقدم

    متولد ٧٦/١/١٨ شامل وام ٧٠ تومانى ميشود ؟؟؟

    پاسخ
    • نازگل

      بستگی دهره کی عقد کردی

      پاسخ
      • علی

        ۰۹۰۱۶۳۵۶۴۷۱جهت فروش وام ازدواج تماس حاصل فرماید

        پاسخ
    • بدون نام

      اره

      پاسخ