شرایط دریافت وام ازدواج با توجه به سن/ وام ازدواج شامل چه سنی می شود؟

این روزها با توجه به فشار اقتصادی بالا در میان جامعه و خانواده ها ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان بسیار سخت شده است و به نظر می رسد در این میان بعضی این توانایی را ندارند و از تشکیل خانواده منصرف یا به تعویق می اندازند.

وام ازدواج جوانان

البته این قضیه اصلا درست نیست و همانطور که بارها گفته شده ازدواج امری پسندیده است که باید به موقع صورت گیرد اما خوب در میان مشکلات اقتصادی چه باید کرد؟

خوب طبیعتا یکی از راه هایی که جوانان برای تشکیل خانواده و شروع زندگی با توجه به مشکل اقتصادیشان دارند دریافت وام ازدواج است که با آن می توانند زندگی خود را شروع کرده و تشکیل خانواده بدهند. اما گرفتن وام ازدواج به همین آسانی ها هم نیست و نیاز به دانستن اطلاعات و داشتن شرایطی دارد که ما در این مقاله برای شما به شرح شرایط دریافت وام ازدواج با توجه به سن پرداختیم و امید داریم که همه شما همراهان عزیز تالارکده بتوانید به راحتی زندگی خود را شروع کنید.

جزئیات کامل وام ازدواج 1401

بریم سراغ اصل مطلب و برای شما برخی از شرایط عمومی دریافت وام ازدواج و شرایط و میزان دریافتی شما بعنوان وام ازدواج بر اساس سن را بیان کنیم.

درست در سال 1399 بود که وزیر امور جوانان وقت جناب دکتر سلطانی فر با ارسال نامه ای به رئیس جمهور بیان کرد که دریافت وام ازدوام در میانگین سنین 16 سال و 60 سال که خارج از غرف فرزندآوری است رو به افزایش یافته و خواستار این شدند که محدودیتی در این خصوص اعمال بشود.

در جواب این نامه رئیس جمهور با کمک هیئت دولت فورا آیین نامه ای منظور کرد که برای دریافت وام ازدواج محدودیت اعمال شده و فقط سنین 18 سال تا 40 سال می توانند از این وام بهره بگیرند

پیش از این هم دریافت وام ازدواج آیین نامه و شرایط خاص به خود را داشت به طور مثال بیان شده که این وام فقط مختص به ازدواج اول است و متقاضیان تا دو سال پس از تاریخ عقدشان می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

حال این محدودیت سنی برای سنین پایین با توجه به افزایش کودک همسری بسیار توجیه شده و منطقی است اما برای تعیین سن 40 سال بدون در نظر گرفتن جنسیت بسیار غیرمنطقی است که بازتاب خوبی هم در جامعه نداشته است

محدودیت سنی وام ازدواج

محدودیت سنی وام ازدواج چه زوایایی دارد؟

چیزی که این روزها هم بسیار بحث آن به پیش آمده و البته طبق گزارشات بانک مرکزی در چند سال اخیر بسیار بحث کودک همسری و ازدواج زیر 17 سال زیاد شده است و اینطور بیان شده که هرچقدر وام ازدواج بیشتر می شود این ازدواج ها هم بیشتر می شود.

هرچقدر هم بگوییم این وام از مزایای زیادی برای جوانان برخوردار است اما طبق گزارش سال 1397 یعنی پیش از تعیین محدودیت سنی برای وام ازدواج 3430 دختر زیر 17 سال ازدواج کردند که همگی هم وام ازدواج جوانان دریافت کردند.

این معضل بزرگ که ضررهای بسیاری دارد در خانواده های ضعیف از نظر اقتصادی و روستاییان با هدف اقتصادی بسیار زیاد است که متاسفانه دختر خود را مجبور به این ازدواج ها می کنند. پس حداقل برای چنین ازدواج هایی بد نیست که وام ازدواج محدودیت های سنی داشته باشد

بریم با هم بررسی کنیم کمی که هر بانک و موسسه چه مقدار وام ازدواج اعطا می کند؟

بانک مهر ایرانیان مبلغ 40 میلیون تومان را در طرح پیوند مهر ایران پرداخت می کند. بانک های زیر نظر بانک مرکزی از قبیل: پاسارگاد، پارسیان، تجارت، سامان، سپه، صادرات، ملت و ملی وام 100 میلیونی به صورت 120 ماه زمان باز پرداخت اعطا می کند

وام 200 میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ اگر یک زوج مرد زیر 25 سال و خانم زیر 23 باشد به هر یک از آنها مبلغ 100 میلیون و در مجموع 200 میلیون تومان تعلق می گیرد.

وام 170 میلیونی به صورتی است؟ اگر در شرایط بالا خانم 24 ساله باشد مجموعا 170 میلیون دریافت می کنند.

وام 140 میلیونی چگونه است؟ برای زوج هایی که بالاتر از سن 25 و 23 هستند وام 140 میلیونی تعلق می گیرد

*نکته: در تمامی حالت هایی که گفته شد اگر خانواده هر کدام از زوجین ایثارگر باشد مبلغ وام دوبرابر محاسبه می شود

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • بدون نام

    واقعا با این مسیولین تنگ نظر و بی تدبیر کجا می‌خوایم برسیم ؟ مثلا خیلی آمار ازدواج بالاست که دارید اینجوری انگیزه زوج‌های سن بالا رو سست میکنید؟ اسمش وام ازدواجه نه فرزند آوری! یعنی تشویق جوانان و حتی افراد بالای 50 به ازدواج . چرا که خانم 50 ساله رو پسر 20 ساله نمیخواد. یه جور دارن سم میریزن انگار یارو میخواد وام تولیدی بگیره و دلالی کنه باهاش. فرد 50 ساله هم میخواد خرج ازدواج کنه. البته هزینه ها ده برابر وامه. خدایا کاری کن مسئولین به اندازه مردم عادی تدبیر کنند امورات مملکت رو نه اینکه فقط فلسفه بافی و اعمال سلیقه غلط کنند.‌

    پاسخ
  • گلناز

    خدا ازتون نگذره من تا حالا وام نگرفتم ۵۰ سالم چرا نباید بتونم ازاین وام استفاده کنم به خاطر گرانی و شرایط مملکت بوده که نتونستم این جه قوانینی هست ؟

    پاسخ
  • مجتبی

    یعنی مملکتی که ادعای حکومت اسلامی داره ادعای رعایت مساوات حق و حقوق داره ادعای حکومت عدل علی رو داره اینجوریه؟؟؟؟ مثلا کسیکه پنجاه سال سن داره دیگه وام ازدواج بهش تعلق نمیگیره؟ واقعا که یعنی چی؟ یه عمر سوبسیت و یارانه بنزین و گازوییل و از جیب طبقه پایین که تو عمرشون رنگ ماشین نمیدیدند رو زدید ریختید به جیب طبقه مرفه که کوچیک تا بزرگ هرکدوم یه ماشین زیر پاشونه حالا یه وام ازدواج

    پاسخ
  • مسعودبیاتی

    سلام متولد ۱۳۵۰هستم درخواست وام ازدواج کردم گفتند محدویت سنی اعمال شده وبه افراد بالای ۵۰سال تعلق نمیگیره . حالا اگه کسی بابی برنامه گی ولودگی دولت جمهوری اسلامی نتونه درسن پایین ازدواج کنه آیا سزاواره الانم که میخواد سروسامان بگیره سنگ اندازی کنه دولت ؟؟؟

    پاسخ
  • بدون نام

    این مسخره است که وام ازدواج به سن زیر۲۵ میدیم وبه بالاترنمیدیم. شما درطول زندگی هرانسانی که اذواج برای بقاء نسل وعمل بدستورات رسوالله انجام داده میخواهیدوام بدید وطرف هم میخواد این پول باسودش پس دهد.اشتباه است که سن مطرح شود.تازه درسن بالا بایدتشویق هم بشود.دیگه خود دانید.

    پاسخ
  • بدون نام

    باسلام وام ازدواج آیا به افراد بالای ۶۰سال سن تعلق میگیرد

    پاسخ
    • بدون نام

      سلام من دو سال است ازدواج کردم تاکنون وام نگرفتم سنم ۵۲ است آیا وام بهم تعلق میگیره

      پاسخ
    • امید

      من 53سال دارم میتوانم وام ازدواج بگیرم.زن اول راطلاق ندادم زن دوم گرفتم بااجاره دادگاه

      پاسخ
  • رضا

    وام ازدواج تا چه سنی تعلق میگیرد؟ ایا وام ازدواج به افراد مسن تعلق میگیرد ؟

    پاسخ
    • تافته ۰۹۱۹۹۳۲

      من ۴۸ سالمه ازدواج کردم میتونم وام بگیرم یا خیر لطفا جواب بدین

      پاسخ
      • مهراب نیک اندام

        من ۴۹ سال دارم وام بهم نمیدن

        پاسخ
    • پشتیبان سایت

      همانطور که در متن این مطلب اشاره شد برای دریافت وام ازدواج محدودیت اعمال شده و فقط سنین 18 سال تا 40 سال می توانند از این وام بهره بگیرند و فعلا براساس آخرین بخشنامه حداکثر سن برای دریافت وام ازدواج 40 سال میباشد

      پاسخ
  • حلیمه

    بنده 100 میلیون تومان لازم دارم دارم برای بازسازی خونه و قط و هز ماه ۱ میلیون بدم

    پاسخ
    • خ نظری

      سلام بنده ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون نیاز دارم با ماهی ۳ تومان واقعی و حقیقی و صادقانه

      پاسخ
      • زاهد

        من ۴۲سالمه هنوز نتونستم ازدواج کنم چرا به من وام تعللق نمیگیره ؟ آخه این چه قانونی هست که میگذارید ؟ قبلا فکر نمیکنید ؟؟؟؟

        پاسخ
        • تافته ۰۹۱۹۹۳۲

          من ازدواج اولم وام نگرفتم ۶سال پیش طلاق گرفتم آلان ۴۸سالمه میتونم با ازدواج مجدد وام بگیرم لطفا جواب بدین

          پاسخ