عروسی های مختلط در باغ تالارهای تهران

باغ تالار مختلط به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم، شرایط و قواعد خاص خود را دارد که باید با دقت رعایت شوند. این محیط‌ها، با توجه به فرهنگ و سنت‌های هر منطقه، می‌توانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیز ایجاد کنند، به شرطی که تمامی جزئیات با دقت در نظر گرفته شوند.

محدوده گرمدره
متوسط $$$$ 50 - 1000 مهمان
محدوده سعید آباد شهریار
متوسط $$$$ 50 - 400 مهمان
جاده قدیم - کیلومتر 14...
متوسط $$$$ 100 - 600 مهمان
اتوبان تهران-کرج، خروج...
متوسط $$$$ 75 - 600 مهمان
جاجرود - جاده سد لتیان...
متوسط $$$$ 25 - 300 مهمان
گرمدره - خیابان تاجبخش...
خیلی بالا $$$$ 75 - 700 مهمان
شعبه اول: چیتگر - ایرا...
متوسط $$$$ 50 - 1000 مهمان
تهران - لواسان - کمربن...
متوسط $$$$ 50 - 400 مهمان
تهران، اتوبان آزادگان،...
متوسط $$$$ 50 - 1500 مهمان
سعید آباد - باغستان
متوسط $$$$ 50 - 500 مهمان
کیلومتر 16 جاده مخصوص ...
متوسط $$$$ 25 - 500 مهمان
شعبه 1: سعید آباد - شع...
اقتصادی $$$$ 25 - 1000 مهمان
1 2 3 19

در ایران، برگزاری مراسم مختلط در باغ تالار و تالار عروسی مستلزم رعایت آداب و رسوم خاصی است. به گونه‌ای که فضای برگزاری مراسم باید حس و حالی شبیه به نشستن خانواده‌ها در یک رستوران را القا کند، جایی که احترام متقابل و فضای صمیمی حاکم است. همچنین، حفظ پوشش و حجاب اسلامی برای حضار، به ویژه بانوان، از جمله الزاماتی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا محیطی مطابق با فرهنگ و ارزش‌های جامعه فراهم آید.

مراسم عروسی مختلط در باغ تالارها که عموما جواز کار و کسب ندارند در اطراف تهران رواج یافته و بسیاری از این مجموعه ها عروسی مختلط در باغ تالار خود برگزار می نمایند.

عروسی مختلط باغ تالار

آنچه در ادامه در خصوص نقل قول یکی از شرکت کنندگان در یکی از باغ تالارهای عروسی مختلط است که به نقل از سایت تبیان باز نشر می شود :

توجه : جهت مشاهده لیست کامل عمارت باغ تالارهای تهران همراه با اطلاعات تماس، قیمت منوها و تصاویر کلیک کنید:

در یک مراسم عروسی در یک باغ تالار که حاضر شدم با جشنی متفاوت روبرو شدم. چیزی که با آنچه تا به حال فکرش را می کردم متفاوت بود. مجلس عروسی که کم از عروسی اروپایی نداشت. با مشاهده گروهی از دختران در این جشن عروسی یک لحظه احساس کردم که آدرس را به اشتباه آمده ام ولی کاملا درست بود…. .

یادش بخیر تا چند سال قبل وقتی در خیابان های شهر عبور میکردیم و صدای دست و صوت و جیغ به گوشمان میخورد به یکدیگر نگاه میکردیم و می گفتیم اینجا حتما عروسی است!، انشاءالله که خوشبخت شوند.

ساعت مراسم عروسی از قبل گفته شده بود و مشخص بود و آهنگ ها و بزن و بکوبشان هم به حد معمول و همزمان با ساعت عرفی تالار عروسی تا ساعت 10 شب بود. خلاصه همه شاد و خوش بودند و چراغ های باغ تالار را راس ساعت 11 شب خاموش میکردند.

اما در این روزها زیر پوست شهرمان تهران هر لحظه اتفاقات نو و جدیدی واقع می شود که شاید تمام آنها در ظاهر دیده نشوند و شاید به راحتی از کنار آنها بگذریم اما همین اتفاقات پیش پا افتاده و ساده است که به مرور تبدیل به معضلی میشود که دیگر نمی توان جلوی آنها را به راحتی گرفت. اتفاقاتی از نوع جدید و شاید اروپایی! آن هم در زیباترین شب زندگی شب عروسی…

جالب و تاسف بار است که هر روز در حال تغییر در روند عروسی گرفتن ها و تجملاتی شدن عروسی ها هستیم . اگر تا چند وقت قبل عروس و دامادها دغدغه شان خرج ساده عروسی مانند سالن و لباس و ماشین عروس و.. بود، امروزه ساقدوش و پیدا کردن سالن عروسی در فضای باز و باغ تالار عروسی و ماشین عروس آنچنانی و… به دغدغه اصلی آنها تبدیل شده است.

چند وقتی بود که به یک جشن عروسی دعوت نشده بودم تا اینکه هفته قبل کارت دعوت عروسی از سوی یکی از نزدیکان به دستم رسید. کارت عروسی ساده و زیبایی بود. با کلی ذوق و شوق کارت عروسیشان را باز کرده و خواندم.

مانند همه ی کارت های دعوت عروسی یک شعری داشت و آدرس تالار و تاریخ عروسی. اما نکته قابل توجه و جالبی که در این کارت وجود داشت! زمان بود. جایی که به جای ساعت مشخص در کارت های عروسی که قالبا از ساعت7-10 شب می باشد در این کارت زمان پایان نوشته بود تا پاسی از شب! و گذشت تا زمان روز عروسی فرا رسید.

  • همراه با خانواده راهی باغ تالار مختلط شدیم.

هنگامی که وارد تشریفات شدیم فکر میکردیم مانند سایر تالارها و باغ تالار های عروسی سالن زن و مرد جدا باشد اما در کمال تاسف با زن ها و دختران نیمه برهنه و سربازی مواجه شدیم که گویا آنجا را با کشورهای اروپایی اشتباه گرفته اند، تا زمانی که ماشین عروس وارد باغ تالار مراسم شد. فیلم عروسی

  • ساقدوش های عروس در مراسم عروسی مختلط

هنگامی که عروس از ماشین پیاده شد مشاهده کردیم 6-7 دختر با لباس های  یک دست و کفش ها و مدل موی یک شکل کنار عروس حلقه زده اند یا به قول معروف مجلس عروسی را گرم می کردند.

عروس و ساقدوش ها ایرانی مختلط

این دختر های متحدالشکل حس کنجکاویمان را برانگیختند… تا آنکه جویای آن شدیم و متوجه شدیم اینها ساقدوش های عروس خانوم هستند. ابتدا گمان کردیم که آنها از دوستان نزدیک عروس خانم هستند و قصد دارند مجلس عروسی را متفاوت و زیباتر کنند اما بعدا متوجه شدیم که آنها غریبه هستند و با هزینه های بالا و هنگفت چند میلیونی آقا داماد قبول زحمت نموده اند!
بنده خدا جناب آقا داماد! که علاوه بر هزینه سنگین آرایشگاه عروس و لباس عروس و دسته گل عروس و آتلیه عروس ، هزینه این 6 ساقدوش را هم متقبل شده اند!

باغ تالار عروسی مختلط

متاسفانه روز به روز در حال تغییرات در روند مراسمات عروسی و تجملاتی شدن عروسی ها هستیم . همه این تغییرات و اروپایی شدن مراسم عروسی در کشورمان و شهرمان تهران هر روز و هر شب به چشم میخورد و جای نگرانی دارد! و این مورد اولین نمونه از برگزاری مراسم عروسی مختلط یا به قولی عروسی اروپایی! نبود؛ آری! اینجا ایران، اینجا تهران است و این نوع عروسی های مختلط در داخل شهرمان اتفاق می افتد! آری! اینجا تهران است و اصلا بی حجاب شدن عروس ها از نظر نیروی انتظامی و گشت ارشاد هیچ مانعی ندارد! اینجا شهری است که شادی را در فقط یک شب عروسی می دانند و با صدای بلند آهنگ، تک چرخ زدن موتور سیکلتها و و صداهای ناهنجار آنها، ترافیک زیادی خیابان ها، آتش بازی و یا ترقه انداختن و… باعث ایجاد سر و صدای زیاد و سلب آسایش شهروندان می شوند.

بله. اینجا ایران است و اینچنین عروسی های مختلط در شهر تهران و اطراف تهران اتفاق می افتد! 

از آن شب عروسی تاکنون سوالهای زیادی ذهنم را درگیر کرده است که چرا مسئولان مربوطه از گشت ارشاد گرفته تا نیروهای انتظامی و… نظارت و کنترلی روی باغ تالارهای مختلط ندارند؟ و آیا حضور زنان بی حجاب تحت عنوان کارمند باغ تالار و همچنین عکاس و فیلمبردار و گروه موسیقی و … با چنینی وضعیتی در مجالس عروسی منع قانونی ندارد؟

و آیا بی حجاب شدن عروس ها با لباس عروس دکلته و باز در خیابان های تهران از دید نیروی انتظامی مشکلی ندارد؟! آیا بهتر نیست که مسئولان مربوطه قبل از دادن هر گونه مجوزی به مسئولان باغ تالارها ، آنها را ملزم به حفظ و رعایت شئونات اسلامی نمایند؟! اصلا چرا فقط مسئولان، مگر خود ما ادعای مسلمانی و بچه شیعه بودن نداریم ؟ از مسلمانی فقط اسمش را به یدک کشیدن کافی نیست . و ده ها آیای بدون پاسخ دیگر….

و در پایان لازم است که بگوییم که هدف از مطرح کردن این مطالب نه مخالفت با شادی و تفریح مردم است و نه مخالفت با برگزاری جشن عروسی. چرا که اسلام با هیچ یک از این دو مورد نه فقط مخالفتی ندارد بلکه بر آنها تاکید نیز کرده است. منتها برخی مردم شاد بودن و شادی کردن را فقط در بی حجابی و نیمه عریانی، آلات لهو و لعب و آهنگ های مبتذل و رقص های مختلط و نوشیدنی های حرام و … می دانند.

عذر و بهانه آنها این است که یک شب است! آخه یک شب که هزار شب نمیشود! خودشان را توجیه می کنند در صورتیکه نتیجه این گونه عروسی ها، این است که زندگی با گناه شروع شده و قطعا در زندگی آنها اثر وضعی خواهد داشت.

متاسفانه چیزی که این روزها به بسیار دیده میشود گسترش اینگونه عروسی ها و جشن های ناشی از افراط و تفریط در مسائل اجتماعی می باشد. لذا اینگونه مسائل دقت و عزم راسخ و همت مضاعف مسئولان محترم و مردم را می طلبد تا شاید در آینده شاهد عادی شدن اینچنین مراسمات در کشورمان نباشیم …

منبع: تبیان

پ‌ن: در ایران برخی اقلیت های مذهبی و ارامنه عروسی را بصورت بصورت مختلط در تالارها و یا باغ تالارهای اطراف تهران برگزار مینمایند که این مجالس با مجوزهای لازمه انجام میشه.

*********

لینک‌های مفید

نظرات کاربران