مبلغ وام و اقساط وام ازدواج دانشجویی در سال 1400

محیط دانشجویی و دانشگاه یکی از مکان‌هایی است که افراد در آن با یکدیگر آشنا می‌شوند و اگر همه‌چیز به خوبی پیش برود تصمیم خواستگاری و ازدواج نیز گرفته می‌شود. البته این ازدواج‌های دانشجویی تنش‌های خیلی زیادی بین خانواده‌ها ایجاد می‌کند به‌هرحال هر خانواده قصد دارد که فرزندش زندگی فوق‌العاده‌ای را باکسی که واقعاً عاشق او است شکل دهد اما یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در این نوع ازدواج بحث مالی است.

در این مقاله نحوه دریافت و مدارک لازم برای آن و مبلغ وام و اقساط وام ازدواج دانشجویی در سال ۱۴۰۰ برای شما شرح داده‌شده است. خوب خیلی از دانشجویان برای امر ازدواج در آن زمان با دو مشکل سربازی و کار مواجه‌اند که درنتیجه آن مشکل مالی نیز مطرح می‌شود. البته بعضی از جوانان که توقعات کمتری دارند و خانواده با آنان همراه هستند می‌خواهند با گرفتن وامی زندگی خود را آغاز کنند.

مبلغ وام و اقساط وام ازدواج دانشجویی در سال 1400

ازدواج در دوران دانشجویی اگر با فرد مناسبی همراه باشد به شما کمک می‌کند که زودتر به هدف خود برسید و زندگی خود را هرچه سریع‌تر بسازید البته باید به این اشاره کرد که هم دختر و هم پسر باید آمادگی روحی و همین‌طور عقلی مواجه‌شدن با بحران‌های مختلف را در زندگی داشته باشد.

وام ازدواج یکی از انواع وام‌هایی است که دانشگاه‌ها برای تسهیل شدن روند درس خواندن دانشجویان خود اهدا می‌کنند تا خانواده‌ها و خود دانشجو از هر نظر راحت‌تر باشند. دانشجویانی که متقاضی دریافت وام هستند باید شرط لازم را داشته باشند و از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت‌نام کنند.

فقط افرادی که در طول تحصیل در دانشگاه قصد ازدواج دارند و می‌خواهند متأهل شوند می‌توانند خواستار وام ازدواج دانشجویی شوند.

برای دریافت وام ازدواج از دانشگاه راه‌ها و روش‌های متفاوتی وجود دارد و باید جزئیات آن را از سایت صندوق دانشگاه خود بپرسند. هر دانشگاه و وام‌دهنده زمان‌بندی خاص خود را دارد و طبق زمان‌بندی انواع وام خود را به دانشجویان متقاضی خود اهدا می‌کنند. لازم به یادآوری است که این وام به دانشجویان ترم آخر تعلق نمی‌گیرد.

انواع وام‌های دانشجویی با نظارت صندوق رفاه دانشجویان ارائه می‌شود و تمامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس و.. می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده نمایند.

مراحل دریافت وام ازدواج دانشجویی:

اولین مرحله برای دریافت وام دانشجویی، ثبت درخواست آن در سامانه صندوق رفاه دانشجویان که است به نشانی swf.ir و میز خدمات را انتخاب و به پورتال دانشجویی خود وارد شوید.

مراحل دریافت وام ازدواج دانشجویی

پس از کلیک بر روی پورتال دانشجویی صفحه‌ای برای شما باز می‌شود و درخواست واردکردن کد ملی و تاریخ تولد را دارد، آن قسمت را پرکنید و بر روی دکمه جستجو بزنید.

در مرحله بعدی یک فرم برای ثبت‌نام نشان داده خواهد شد پس از تکمیل آن روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

پس از ثبت فرم حالا شما وارد پورتال دانشجویی خود می‌توانید وارد پورتال خود شوید.

مراحل دریافت وام ازدواج دانشجویی

پس از کلیک بر روی ورود پورتال یک‌بار دیگر نیاز به واردکردن کد ملی خوددارید و پس از در قسمت بالای سایت گزینه درخواست وام را انتخاب کنید.

مراحل دریافت وام ازدواج دانشجویی

در مرحله پایانی شما باید از بین انواع وام‌ها، وام ازدواج را انتخاب کرده و ثبت درخواست را بزنید.

مبلغ وام و اقساط وام ازدواج دانشجویی:

وام ازدواج که توسط صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان داده می‌شود هر ساله رقمی متفاوت دارد اما به‌ طور میانگین به ارزش 3,000,000 تومان تا 10,000,000 تومان است البته به اینکه دانشجوی چه مرکزی و در چه مقطعی باشید تفاوت ایجاد می‌کند و هر دانشجو با گذر کردن انتظار و ارائه مدارک می‌تواند یک‌بار آن را دریافت کند. ناگفته نماند که این وام به افرادی که برای ازدواج اول خود درخواست کرده باشند تعلق می‌گیرد این وام تا حداقل پانزده ماه پس از تاریخ عقد می‌تواند درخواست شود.

و در صورتی که هم دختر و هم پسر دانشجو باشد مبلغ وام دو برابر شده و بافاصله چهار ماه از هم پرداخت می‌شود اما لازم به ذکر است که در صورتی وام دوم پرداخت می‌شود که بازپرداخت قسط‌های وام اول بیشتر از پانزده روز دیرکرد نداشته باشد.

شرایط دانشجو برای دریافت وام ازدواج دانشجویی:

  • اعتقاد به دین اسلام
  • دانشجو باید در یکی از دانشگاه‌هایی که شعبه صندوقی که رفته است معرفی کرده مشغول به تحصیل باشد.
  • عدم استفاده از کمک برای بورس تحصیلی
  • در شعب موسسه‌ای که دانشجو درخواست داده نیاز به افتتاح حساب به ارزش 30,000 تومان است
  • داشتن صلاحیت اخلاقی
  • دانشجو اگر در سوابق خود وامی گرفته نباید در آن بدحسابی و دیرکرد داشته باشد
  • نداشتن مشروطی درترم هایی که گذراندید؛ اگر دانشجویی دو ترم پشت سر هم مشروط شود، به‌کل هیچ‌گونه وام و تسهیلاتی را نمی‌تواند دریافت کند
  • در سنوات مجاز مشغول به تحصیل باشد؛ برای مقطع کاردانی، کارشناسی و ارشد ناپیوسته در دو سال و برای کارشناسی پیوسته چهار سال به‌عنوان سنوات مجاز تعیین‌شده است.
  • داشتن اولویت برای نیاز مالی
  • دانشجوی تمام‌ وقت باشد؛ دانشجوی تمام‌ وقت به دانشجویی می‌گویند که حداقل تعداد واحد ها را کسب کرده و حقوق‌ بگیر ثابت جایی نباشد

مدارک لازم برای ارائه به موسسه جهت دریافت وام:

  1. ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه
  2. ارائه اصل و کپی کارت دانشجویی
  3. تکمیل فرم درخواست وام
  4. ارائه اصل سند ازدواج و کپی صفحات دوم و سوم و چهارم.
  5. ارائه اصل شناسنامه زوجین و کپی صفحات اول و دوم و سوم.
  6. ارائه چک برابر مبلغ وام جهت ضمانت
  7. داشتن دو نفر ضامن با شرایط و مدارک زیر:
  • ضامن‌ ها بایستی دانشجو یا کارمند جهاد دانشگاهی و یا کارمند رسمی یا پیمانی دولت باشند.
  • دارا بودن حساب سپرده قرض‌الحسنه
  • اصل و کپی کارت دانشجویی (ضامن دانشجو).
  • ارائه اصل و کپی کارت پرسنلی، حکم کارگزینی یا اصل و کپی آخرین فیش حقوقی (ضامن کارمند).

نکته مهم در خصوص قسط های وام دانشجویی:

باز پرداخت وام طی بیست ماه با قسط‌ های ماهانه 150,000 تومان است که یک ماه پس از دریافت وام آغاز می‌شود. البته باید در نظر داشت که پرداخت افساط وام را موسسه تا قبل از فارغ‌التحصیلی محاسبه می‌ کند و ۴% از مبلغ را بانک مرکزی به‌عنوان کارمزد از وام کسر می‌کند.

دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی:

این دانشجویان به‌جز وامی که می‌توانند از صندوق رفاه دریافت کنند امکان استفاده از سامانه تسهیلات از سایت vameezdevaj.sandoghrefah.iau.ir را دارند که در سال‌ های گذشته مبلغ 1,500,000 تومان را پرداخت کرده است. دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی همچنین از سامانه‌های پست‌ بانک و بانک آفرینی هم می‌ توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

از دیگر تسهیلاتی که به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تعلق می گیرد این است که دانشجویان در تمام مقاطع کاردانی و کارشناسی اعم از پیوسته و ناپیوسته به‌طور کامل از پرداخت شهریه ترمی که در آن ازدواج‌کرده اند، معاف می‌شوند. همچنین به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و تخصصی پنجاه درصد تخفیف برای شهریه ترمی که در آن ازدواج‌ کرده‌اند داده می‌شود همچنین باوجود اینکه به دانشجویان ترم آخر وامی‌داده نمی‌شود اما تخفیفی هفتاد و پنج درصدی برای شهریه ترم آخرشان محاسبه خواهد شد.

دانشگاه آزاد وامی ۲۰ میلیونی برای ازدواج نیز دارد که تحت شرایطی می‌توانید آن را دریافت کنید که در پایین ذکرشده است:

  • دانشجو باید درترم جاری ثبت‌نام به عمل‌آورده باشد
  • وام با سود ۱۴ درصد است و دانشجو ملزم به بازپرداخت آن در طول پنج سال می‌باشد
  • وام به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که هر دو نفر آن‌ها دانشجو باشند

تمامی مراحل آن نیز اینترنتی و در سامانه ساجد است.

دانشجویان دانشگاه های پیام نور:

سهیلاتی که دانشگاه‌ های پیام نور به دانشجویان خود می‌  دهد هم در نوع خود جالب توجه است. این دانشگاه برای دانشجویانی که ازدواج می‌کنند هزینه شهریه یک سال آن‌ها را پرداخت می‌کند اما درصورتی‌که هم پسر و هم دختر از این دانشگاه باشد فقط یکی از آن‌ها  می‌ تواند از این مورد استفاده کند ضمناً طبق رسمی که دانشگاه‌های پیام نور دارد به دانشجویان در حال ازدواج هدیه نقدی هدیه می‌کند که نرخ آن هرساله متفاوت است.

دانشجویان دانشگاه های علوم‌پزشکی ایران:

به دانشجویان این دانشگاه ها که در سامانه ازدواج دانشجویی نهاد رهبری ثبت نام کرده‌اند، وامی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند.

دانشجویان پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران:

تمامی دانشجویانی که  در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام مقطع هستند وامی به ارزش 60 میلیون تومان اهدا می‌شود و درصورتی‌که هر دو نفر از یک زوج دانشجوی پردیس باشند؛ وام به هردو ولی بافاصله یک سال تعلق می‌گیرد.

مهلت بازپرداخت اقساط وام دانشجویی:

برای بازپرداخت هم به‌صورت یکجا نقد و هم به‌صورت اقساط می‌توانید اقدام کنید که با توجه به زمان‌بندی انجام‌شده به شما اعلام می‌شود درصورتی‌که دانشجویی در بازپرداخت دچار مشکل و دیرکرد شود، حداکثر تا دو سال علاوه بر زمان تعیین‌شده مهلت دارد. البته برای دانشجویانی که ازنظر مالی کم‌توان هستند زمانی دو برابر دیگر دانشجویان برای بازپرداخت داده‌شده است اما اگر دانشجویی بخواهد ترک تحصیل کند ملزم است بازپرداخت را به‌صورت یکجا پرداخت کند.

و در پایان:

در این مقاله ما سعی بر مطرح کردن دغدغه‌های ازدواج جوانان دانشجو و چگونگی دریافت وام ازدواج دانشجویی با توجه به شرایط موجود و آموزش نحوه ثبت‌نام را داشتیم. همین طور ذکر شد که میزان هر وام ازدواج دانشجویی به چه میزان است و نحوه بازپرداخت آن نیز به چه نحوی است. البته ناگفتنی‌های بسیاری مانده که قبل از تصمیم‌گیری بهتر است با مشاوران صحبت داشته باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️