ساندویچ پانل های شادولاین چیست؟

شاید شما یک روز بخواهید از ورق هایی برای سقف استفاده کنید و با نام شادولاین آشنا شوید؛ به همین دلیل ما تصمیم داریم در مورد ساندویچ پانل های شادولاین چیست؟ اطلاعات مهمی در اختیار شما بگذاریم.

از ساندویچ پانل شادولاین به عنوان سایه بان، پوشش های سقفی ایجاد کننده سایه، پوشش های سقفی در مناطق بارندگی و… استفاده می شود.

برای اینکه از کارایی و مزایای ورق شادولاین آگاه شوید، پیشنهاد می شود در این صفحه که توسط آریا بارون توس، تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی نوشته شده، همراه ما باشید تا قبل از خرید، شما را آگاه کنیم.

ساندویچ پانل شادولاین

انواع ساندویچ پانل سقفی

چند فاکتور مختلف در ساندویچ پانل سقفی وجود دارد که می توان در فاکتورهایی مانند مقاومت در برابر آتش، پانل های ضد حریق، پانل های ساده و یا از نظر مواد سازنده، ورقه های عایق و…. طبقه بندی کرد.

ورق های ساندویچ به 5 دسته ساندویچ پانل سقفی ساده، پیچ مخفی، شادولاین، ذوزنقه و طرح سفال تقسیم بندی می شود. هر کدام از این دسته ها ویژگی و قابلیت های متنوعی دارند و در محیط های مختلفی به کار می روند. به فرض مثال ساندویچ پانل سقفی در پوشش سقف سازه ها کاربرد دارد و از ورود باران، نور خورشید و… به درون سازه خودداری می کند و حتی به عنوان سایه بان از آن هم استفاده می شود.

·       ساده

یکی از پرکاربردی ترین ساندویچ پنل سقفی ، دسته های ساده است؛ زیرا ساندویچ پانل ساده استانداردهای خاصی دارند و در برابر آتش سوزی، نفوذ آب به درون سازه، ایجاد رطوبت، خوردگی و… مقاومت بالایی دارند و جز یکی از مناسب ترین ساندویچ پانل ها هم به شمار می رود.

·       شادولاین

یکی از بهترین ساندویچ پانل ها که مانع ورود آب به داخل ساختمان می شود، ساندویچ پانل شادولاین است؛ یکی از ویژگی های ورق شادولاین که مانع ورود آب به داخل سازه می شود، ساخته شدن به شکل اورلب است.

ورق شادولاین به دو شکل تولید می شود. شکل اول به صورت دو رو ورق آلوزنیک و شکل دوم به صورت یک رو ورق آلوزنیک از بیرون و فویل مسلح آلومینیومی از داخل ساخته می شود.

ساندویچ پانل ذوزنقه و طرح سفال از زیر مجموعه های ورق شادولاین هستند. تمام این ساندویچ پانل ها کاربردهای متعددی دارند و با توجه به نوع مواد سازنده، در محیط های مختلفی به کار برده می شود.

به همین دلیل یکی از بهترین ساندویچ پانل ها برای سقف، نسخه شادولاین است؛ زیرا تمام ویژگی و خصوصیت هایی که برای ساندویچ سقفی ضروری است، در ورق های شادولاین دیده می شود.

·       پیچ مخفی

ساندویچ پانل پیچ مخفی در انواع کانکس ها، سردخانه های صنعتی، اتاق ها، سقف های شیروانی، ساختمان های پیش ساخته، آشیانه های هواپیما ساخته می شود؛ زیرا ورق های پیچ مخفی به گونه ای ساخته می شوند که پیچ های آن در زیر اورلب مخفی می شوند و از بیرون قابل مشاهده نیستند.

قابل مشاهده نبودن ورق های پیچ مخفی باعث می شود که نمای سقف شما زیباتر شود. این پانل ها در طرح، رنگ، اندازه و مواد مختلفی ساخته می شوند که می توانید در محیط های مختلفی استفاده کنید.

ساندویچ پانل شادولاین چیست؟

ورق یا ساندویچ پانل شادولاین از فولاد گالوانیزه ساخته می شود. این ورق ها دارای سطح موجدار و زاویه دار هستند. اگر از روبرو به ورق های سقف نگاه کنید، طرحی شبیه به دوزنقه یا سینوسی در مقطع برش خورده ورق سقفی شادولاین مشاهده می کنید. اولین بار در سال 1950 بود که در آمریکا ورق شادولاین به شکل امروزی از آمریکا وارد اروپا شد.

در گذشته از ساندویچ پانل شادولاین به عنوان سایه بان استفاده می شد، اما اکنون به عنوان پوشش های سقفی ایجاد کننده سایه هم استفاده می شود. ورق های شادولاین عمدتاً در پوشش سقف ‌ها در مناطق بارندگی استفاده می ‌شود. در ورق های شادولاین عایق هایی مانند آزیست، پشم شیشه، پشم سنگ و یا به صورت پروفیل استفاده می شود.

خصوصیات ساندویچ پانل شادولاین

ساندویچ پانل، در رنگ های سفید، قرمز، آبی و… تولید می شوند و ضخامت آن بین 0.5 تا 0.7 میلیمتر است.

از ورق های شادولاین در سقف های شیب دار استفاده می شوند و برای نصب، آنها را به صورت اورلب روی هم قرار می دهند و به کمک پیچ، به همدیگر متصل می کنند.

ورق های شادولاین توانایی مقاومت در برابر زنگ زدن، خط و خش، نور آفتاب و… دارد، ولی برای اینکه ساندویچ پانل بتواند در مقابل عایق مقاومت باشد، باید از پشم شیشه و… استفاده شود.ویژگی ساندویچ پانل شادولاین

کاربردهای ورق شادولاین

کارایی زیاد ورق شادولاین باعث شده در مصارفی مانند خانه ها، سقف، دیواره ی سردخانه و… استفاده شود. در ادامه شما را با جاهایی که از ساندویچ پانل سقفی استفاده می شود، آشنا می کنیم.

  • پوشش یا دیواره ی سوله ها.
  • خانه های پیش ساخته یا در آستانه ساخت.
  • دیواره ی سردخانه ها.
  • سقف کاذب.
  • منازل مسکونی.
  • اجرای سقف با استفاده از ساندویچ پانل گالوانیزه طرح شادولاین.

نحوه ساخت ساندویچ پانل شادولاین

همه چیز به نوع سفارش و کاربرد ساندویچ پانل شادولاین نهایی بستگی دارد. این ورق ها از روش نورد سرد استفاده می شود و ورق های گالوانیزه فولادی تحت این روش، خم کاری می شوند. بعد از خم کاری ورق ها، مقطع های ذوزنقه شکل بر روی ورق ها ایجاد می شود.

برای رنگ آمیزی ورق های شادولاین، از رنگ کوره ای استفاده می شود تا دوام محصول تحویل داده به مشتری، بیشتر شود.

مزایای استفاده از  ساندویچ پانل شادولاین

وزن پایین، دوام بالا، نصب آسان و… از مزایای ورق شادولاین است. در ادامه شما را با مزایای ورق سقفی شادولاین بیشتر آشنا می کنیم.

  • وزن ورق های شادولاین کم است.
  • این ساندویچ پانل ها در مقابل زلزله مقاوم هستند.
  • ساندویچ پانل سقفی شادولاین در برابر رطوبت، زنگ زدگی و… مقاومت بالایی دارند.
  • دوام ورق شادولاین بین 20 تا 30 سال در شرایط جوی مختلف است.
  • ورق شادولاین در مقابل دیگر ساندویچ پانل ها ظاهر زیباتری دارد.
  • نصب ساندویچ پانل سقفی شادولاین راحت و سریع است.
  • اگر از برندهای باکیفیت استفاده کنید، هزینه تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل شادولاین ارزان تر می شود.

معایب ورق شادولاین

از معایب ورق های شادولاین، زمان بر بودن فرایند تولید، قیمت بالای آن نسبت به دیگر ورق های شیروانی است. این دو دلیل باعث می شود هزینه نهایی بالا برود، ولی دوام بالای ساندویچ پنل شادولاین، این هزینه را جبران می کند.

ابعاد ورق شادولاین

ساندویچ پانل های سقفی شادولاین در حدود 60 نوع در طول های مختلف، از ارتفاع 10 میلی متر تا 200 میلی متر تولید می شوند. بسته به نوع سفارش مشتری، عرض این ساندویچ پانل تغییر می کند، ولی میانگین عرض این ورق ها، حدود 1 متر است.

هر چقدر تعداد ذوزنقه های ورق شادولاین بیشتر باشد، ساندویچ پانل ها مقاومت زیادی برای تحمل بار دارند. برخی از ساندویچ پانل ها به صورت شیب دار ساخته می شوند؛ کاربرد ساندویچ پانل های شیب دار ریزش آب باران و برف از سقف به سطح زمین است، پس ساندویچ پانل های شیب دار، تحمل بار زیادی ندارند، ولی ورق هایی که شیب دار نیستند، هر چقدر ذوزنقه آن ها بیشتر باشد، تحمل کنترل بار مرده و زنده بیشتری دارد.

قیمت ساندویچ پانل شادولاین

فرایند تولید مواد اولیه مصرفی ورق شادولاین نسبت به دیگر ورق ها، طولانی تر است.  برخی از موادهای اولیه ساندویچ پانل سقفی شادولاین گران هستند و همین باعث شده در گران شدن قیمت ساندویچ پانل شادولاین تاثیر بگذارد.

اگر به دنبال ساندویچ پانلی هستید که مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی، آب، رطوبت و… داشته باشد، توصیه می شود اقدام به خرید ساندویچ پانل شادولاین کنید.

سفارش اینترنتی ساندویچ پانل شادولاین

ساندویچ پانل های سقفی شادولان، در مدل های مختلفی ساخته می شوند که می توان به مدل نروژی، مدل آلمانی، مدل ترکی و مدل ایتالیایی اشاره کرد. شما به صورت اینترنتی می توانید اقدام به سفارش و خرید ساندویچ پانل شادولاین از آریا بارون توس کنید.

در سایت آریا بارون توس، ورق های سقفی، در مدل های مختلفی به فروش می رسد؛ شما به راحتی می توانید ساندویچ پانل سقفی شادولاین مدل آلمان و دیگر مدل ها را خرید کنید.

سفارش اینترنتی ساندویچ پانل شادولاین

جمع بندی

ورق شادولاین ویژگی و کاربردهای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل سازندگان و پیمانکاران، توجه زیادی به این ساندویچ پانل دارند. ورق شادولاین مقاومت زیادی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارد؛ این دو ویژگی باعث شده تا طول عمر این ورق نسبت به دیگر ساندویچ پانل ها بیشتر باشد.

در کنار ویژگی های مناسب ورق شادولاین، این ورق وزن بسیار سبکی دارد و ایمنی مطلوبی در برابر زلزله و سیل دارد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟