بلیط لحظه آخری تبریز مشهد آتا ایر

اگر مسافر سفر هوایی هستید، احتمالاً با مفاهیمی مانند خطوط هوایی و کلاس پروازی آشنایی کامل دارید. همچنین برای هر یک از پروازهای خود به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سفر، میزان بار مجاز و نوع غذای آن فرودگاه در اینترنت جستجو کرده‌اید. در این مقاله شما را با هواپیمایی آتا ایر آشنا می‌کنیم و هرآنچه که قبل از خرید بلیط لحظه آخری تبریز مشهد باید بدانید را با شما در میان می‌گذاریم.

تاریخچه هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا، ایرلاین جدیدی است که در سال 1386 در تبریز به‌عنوان شانزدهمین ایرلاین ایران تأسیس شد و اولین پرواز این شرکت در 26 بهمن 1396 در مسیر تبریز – تهران به پرواز در آمد. لازم به ذکر است که آتا در عمر کوتاه خود توانسته خدمات مهمی را به مردم ارائه دهد و با خرید هواپیماهای مختلف قادر به تعریف پروازهای خود در مسیرهای مختلف داخلی و بین‌المللی است که ارتباط بین شهرهای مختلف را آسان می‌کند.

شرکت هواپیمایی آتا دارای مالکیت خصوصی است. دفاتر اصلی این ایرلاین در تبریز و تهران قرار دارند. دفتر فروش تهران این هواپیما در شهر اکباتان ساخته شده است. این ایرلاین با داشتن تیم حرفه‌ای و برنامه‌ریزی دقیق یکی از منظم‌ترین خطوط هوایی ایران است. به همین دلیل چهارمین شرکت هواپیمایی موفق کشور محسوب می‌شود. هر گاه با این ایرلاین وارد مشهد شدید می‌توانید در هتل مدینه الرضا مشهد با خیال راحت اقامت کنید.

هواپیماهای آتا

4 فروند مک‌دانل داگلاس MD-83؛

۸ فروند هواپیمای بوئینگ MD؛

۳ فروند هواپیمای ایرباس A320؛

2 فروندبوئینگ 737؛

10 فروند امبرائر 145.

پروازهای داخلی آتا

یکی از اهداف تأسیس شرکت هواپیمایی آتا در تبریز، گسترش مسیرهای ارتباطی شهرهای غرب و شمال غرب کشور با سایر شهرهای ایران برای مشتریانی است که در بسیاری از مسیرهای داخلی و خارجی به‌صورت هوایی سفر می‌کنند؛ بنابراین برای مسافران ATA، خرید بلیط لحظه آخری تبریز مشهد تنها با یک کلیک تا مقصد مورد نظرشان فاصله دارد. علاوه بر این که به‌راحتی قابل دسترسی است. لازم به ذکر است که بلیط هواپیما آتا نیز قیمت مناسبی دارد و در حال حاضر چندین پرواز داخلی را ارائه می‌دهد.

پروازهای داخلی آتا

 

به‌خوبی می‌دانید که پروازهای داخلی خطوط هوایی آتا ایر از تهران ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود و ترجیحاً دو ساعت قبل از پرواز داخلی شما به فرودگاه مبدأ می‌رسید.

پروازهای خارجی آتا

آتا علاوه بر خدمات هوایی در مسیرهای داخلی، در مسیرهای پرترافیک خارجی نیز پرواز انجام می‌دهد. برخی از این کشورها عبارت‌اند از گرجستان (فرودگاه بین‌المللی تفلیس و باتومی)، عراق (فرودگاه بین‌المللی بغداد و نجف)، ترکیه (فرودگاه بین‌المللی آتاتورک استانبول) و آذربایجان (فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف باکو).

بار مجاز در سفر با آتا

مقدار مجاز بار رایگان برای مسافران داخلی 20 کیلوگرم برای بلیط‌های کلاس اقتصادی و بلیط اکونومی و 25 کیلوگرم برای بلیط‌های کلاس تجاری است. علاوه بر این، برای هر مسافر بدون صندلی (نوزاد) می‌توانید تا 10 کیلوگرم بار حمل کنید.

از طرفی حداکثر چمدان دستی با سرنشینان 6 کیلوگرم است. بهتر است بدانید که ابعاد چمدان دستی شما نباید بیشتر از 40*55*20 سانتی‌متر باشد. اگر اندازه کل هر بسته بیش از 115 سانتی‌متر بود، مجاز به آوردن این بسته در هواپیما نیستید. میزان بار چک شده برای سفرهای بین‌المللی آتا ایر 30 کیلوگرم برای بلیط‌های کلاس اقتصادی و 35 کیلوگرم برای بلیط‌های کلاس تجاری است.

به یاد داشته باشید که اگر سفر خود را با هواپیمایی آتا آغاز کردید و در مقصد مشکلی برای چمدان‌هایتان پیش آمد، باید در بدو ورود به مسئولان شرکت در فرودگاه مقصد اطلاع دهید. بدیهی است شرکت هواپیمایی آتا هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال ادعای مسافر پس از خروج از سالن فرودگاه ندارد.

چرا با هواپیمایی آتا سفر کنیم؟

شعار شرکت هواپیمایی آتا “بیاید با هم پرواز کنیم” است که می‌توان از آن برای ارتقای کیفیت خدمات قابل‌بررسی و حمایت از مسافران استفاده کرد. آتا ایر در فعالیت‌های خود تصادفات کمی داشت و از همه مهم‌تر هیچ یک از این حوادث منجر به تلفات جانی نشد.

همچنین شرکت هواپیمایی آتا برای توسعه و ارائه خدمات گسترده‌ای پا به عرصه صنعت گذاشت و با تلاش خود توانست در رتبه چهارم برترین ایرلاین‌های کشور (پس از ایران‌ایر، ماهان‌ایر و آسمان) قرار گیرد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی آتا با ارائه خدمات باکیفیت و جلب نظر و اعتماد مسافران در تلاش است تا به یکی از 3 ایرلاین برتر کشور تبدیل شود.

این مطلب را هم بخوانید : رونق گردشگری به قیمت آسیب مقاصد توریستی؟

یکی دیگر از دلایل انتخاب شرکت هواپیمایی آتا برای سفرهای داخلی و خارجی، مزیت حضور خلبانان و مهمانداران مجرب در پروازهای این شرکت‌های هواپیمایی است. آتا اولین شرکت هواپیمایی است که خلبانان و متخصصان تعمیر و نگهداری را برای آموزش به خارج از کشور اعزام می‌کند.

علاوه بر این، آتا به دلیل کیفیت خوب خدمات در حین پرواز مانند نوع صندلی و مهمان‌نوازی، به یک ایرلاین محبوب در بین ایرانیان تبدیل شده است. شما پس از یک سفر بی‌خطر و راحت می‌توانید هتل مدینه الرضا مشهد را برای اقامت انتخاب کنید.

انواع کلاس‌های پروازی هواپیمایی آتا

انواع کلاس‌های پروازی هواپیمایی آتا

پروازهای ATA دو نوع هواپیمای اکونومی و تجاری را پوشش می‌دهد. هواپیمای اکونومی بیشترین پروازهای این ایرلاین است و تنها ایرباس 320 به طور هم‌زمان هم هواپیماهای اکونومی و هم هواپیماهای تجاری را به پرواز درمی‌آورد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی آتا قادر به ارائه خدمات درجه یک به مسافران داخلی و خارجی خود نیست.

هواپیمایی آتا دو کلاس پروازی را ارائه می‌دهد: اقتصادی (اکونومی) و تجاری (بیزینس)

  • کلاس اقتصادی (اکونومی) هواپیمایی آتا

کابین کلاس اقتصادی خدمات خوبی ارائه می‌دهد. در این کلاس غذا و نوشیدنی رایگان سرو می‌شود، اما بستگی به مسیر پرواز دارد.

  • کلاس بیزینس هواپیمایی آتا

کلاس تجاری آتا ایرلاین با خدمات ویژه در تمامی پروازهای کلاس خود چندین وعده غذایی و نوشیدنی را به مسافران ارائه می‌دهد و صندلی‌ها نسبت به کلاس اکونومی فضای بیشتری دارند و حس راحتی بیشتری را به مسافر القا می‌کنند. به‌علاوه در این کلاس حداکثر بار مجاز (تا 40 کیلوگرم) قابل‌حمل است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟