جشنواره رمضان

رکاب زنی همراه با ارشاد نیکخواه

ارشاد نیکخواه

اگر شما هم اهل سفر باشید، احتمالا نام ارشاد نیکخواه یکی از بلاگرهای ایرانی که در زمینه سفر فعالیت می کند را شنیده اید. ارشاد نیکخواه بلاگری است که شما را با گوشه های ناشناخته شهرها و کشورهای مختلف آشنا کرده و لذت سفر شما را چند برابر می کند. اگر تماشای پست های اینستاگرام نیکخواه شما را به یک سفر هیجان انگیز وسوسه کرد، سفر به جنوب کشور و رزرو هتل پنج ستاره بین المللی کیش می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ارشاد نیکخواه کیست؟

ارشاد نیکخواه خود را یک مترجم و سفرمند می داند. او زندگی خود را وقف سفر کرده و روزهای خود را در شهرهای مختلف ایران و کشورهای دیگر در سفر می گذارند. نیکخواه مدرک دانشگاهی فنی دارد و چند سالی در حوزه MBA فعالیت کرده است، اما بلاخره هدف اصلی زندگی خود را پیدا کرد و قدم در راه یک زندگی هیجان انگیز گذاشت.

ارشاد نیکخواه هزینه های زندگی و سفر خود را به صورت آنلاین و از طریق فریلنسرینگ انجام می دهد. قلم و نگارش محتوای او به اندازه ای خوب بود که بعد از مدت کوتاهی فعالیت در دنیای مجازی، حالا با روزنامه شرق نیز همکاری می کند.

صفحه اینستاگرام او به نام سیزدهم بیش از 54 هزار دنبال کننده دارد و اغلب پست های او توسط دنبال کننده هایش ذخیره شده و یا برای افراد دیگر ارسال می شود. یکی از ویژگی های مثبت نیکخواه سادگی و صمیمت او با دنبال کننده هایش است.

به طوری که گاهی نیکخواه در صفحه خود پست های مربوط به کمک های مالی قرار می دهد و در زمان کوتاهی مبلغ مورد نیاز او توسط دنبال کننده ها تامین می شود. برای مثال ارشاد چند ماه پیش در صفحه اینستاگرام خود نوشت که برای عکاسی بهتر محتوای خود نیاز به یک دوربین حرفه ای دارد. تنها ظرف 4 روز مبلغ مورد نیاز دوربین توسط دنبال کنندگان او تامین شد!

عکاسی

رکاب زنی یا هیچ هایک

با دنبال کردن پست های ارشاد نیکخواه شما به این مساله پی خواهید برد که لذت بردن از یک سفر تنها محدود به تفریحات گران قیمت یا هتل های لوکس در کیش نمی شود! شما می توانید با کم ترین هزینه یک سفر خاطره انگیز و لذت بخش داشته باشید. ارشاد مسافری است که بار سفر خود را تنها در یک کوله پشتی گذاشته و عازم سفر می شود.

نیکخواه در برخی از سفرهای خود از دوچرخه استفاده می کند و بخش زیادی از مسافت های بیرون و درون شهر را با این وسیله نقلیه طی می کند. در کنار استفاده از دوچرخه ارشاد نیکخواه یکی از بلاگرهایی است که در سفر خود از مفت سواری یا هیچ هایک نیز استفاده می کند.

هیچ کایک ها یا مفت سوارها افرادی هستند که هزینه ای برای رفت و آمد خود پرداخت نمی کنند. این افراد معمولا در جاده ها منتظر مانده و انگشت شصت خود را بالا آورده و به رانندگان نشان می دهند. این حرکت نشان هیچ کایک ها بوده و رانندگانی که تمایل به سوار کردن آن ها دارند، مسافران را رایگان سوار کرده و به مقصد می رسانند.

این مطلب جذاب را هم بخوانید: رونق گردشگری به قیمت آسیب مقاصد توریستی؟

ارشاد نیکخواه یک هیپی ایرانی؟

بسیاری از افراد ارشاد نیکخواه را یک هیپی ایرانی می دانند. اما هیپی به چه کسانی گفته می شود؟ هیپی ها در جوامع مختلف به افرادی گفته می شود که از نهادهای قدرت و سیاست رو گردانده و به دنبال یک زندگی ساده و به دور از تجمل هستند. این افراد برای دوری از مصرف گرایی و سود پرستی خانه های خود را ترک کرده و به زندگی اشتراکی و زندگی در لحظه علاقه مند هستند. هیپی ها دوست دارند سبک زندگی خود را مانند یک خرده فرهنگ مستقل شمرده و ساده زیستی و لذت بردن از زندگی را به افراد دیگر بیاموزند.

هیپی ایرانی

مصاحبه با گاردین

ارشاد نیکخواه یکی از معدود بلاگرهایی است که نام و عکس او در یک روزنامه معتبر جهانی مانند گاردین چاپ شده است. در این مطلب از روزنامه عکس ارشاد همراه چند پسربچه بومی دیده می شود که در آن ارشاد ساز هنگدرام را به آن ها نشان داده و آموزش می دهد. گاردین ارشاد را یکی از هیپی های ایرانی معرفی کرده و راجع به سبک زندگی و سفرهای او نیز مطالبی چاپ کرده است.

کتاب های ارشاد نیکخواه

جالب است بدانید که نیکخواه در کنار فعالیت در دنیای مجازی 3 کتاب چاپ شده نیز دارد. کتاب های ارشاد نیکخواه جلوگیری از نشر داده ها، تهدیدات دایناسوری در فضای سایبری به همراه راهکارهای آسان برای حفاظت در مقابل تهدیدات سایبری و رویکردی غیر معمول به زندگی بهتر هستند که توسط مخاطبان حوزه های روانشناسی و دنیای دیجیتال مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

رکاب زنی با ارشاد نیکخواه در ایران و جهان

با دنبال کردن پست های نیکخواه می توانید با مکان های دیدنی و ناب شهرهای کرد نشین ایران مانند مریوان، سنندج، قزوین، رشت، پترزبورگ، کارزان، سارانسک، مسکو و کردستان عراق آشنا شده و با فیلم هایی ساده اما زیبا خودتان را در آن ها تصور کنید. اگر مقصد شما شهر زیبای کیش نیز باشد در کنار لذت بردن از جاذبه های توریستی این شهر می توانید یک تجربه آرام و دلپذیر را نیز با اقامت در هتل پنج ستاره بین المللی کیش داشته باشید.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل