7 ترفند سلامتی و تقویت سیستم ایمنی قبل از عروسی

در لیست کارهایی که به منظور آماده شدن برای روز عروسی خود تهیه کرده اید، احتمالا تعدادی از کارها به مراقبت از خود اختصاص دارند. در حالی که سعی دارید همه کارها طبق برنامه پیش رفته و مقدمات عروسی را از قبل آمده کرده باشید، باید به فکر سلامت روح و روان و همچنین جسم خود باشید و از لحاظ روحی، جسمی و احساسی خود را در موقعیت خوبی قرار دهید. خوشبختانه تقویت کننده های خاصی برای سیستم ایمنی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. اگر به سلامت روح و جسم خود قبل از عروسی اهمیت ندهید، روی یکی از مهم ترین جنبه های روز عروسی خود و همچنین سلامت کلی بدن خود ریسک کرده اید. از جنبه دیگر اگر عروس یا داماد در روز عروسی در موقعیت روحی و جسمی خوبی نباشند تمام زحمت هایی که کشیده اند و هزینه هایی که کرده اند به نوعی از بین خواهد رفت.

7 ترفند سلامتی و تقویت سیستم ایمنی قبل از عروسی

به همین علت، کارشناسان توصیه می کنند چند هفته قبل از عروسی از تقویت کننده های سیستم ایمنی که در این مقاله آورده خواهد شد، برای جلوگیری از ابتلا به هر گونه بیماری استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حتماً قبل از شروع هر یک از موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:8 نکته برای حفظ سلامتی قبل از عروسی

مولتی ویتامین دریافت کنید

با مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین سلامتی بدن خود و تقویت سیستم ایمنی بدنتان را بیمه کنید. دریافت روزانه یک عدد مولتی ویتامین در روزهای قبل از عروسی مواد معدنی و ویتامین های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان را فراهم می کند که نقش مهمی در سلامت جسم و روح شما دارد. به خصوص در زمانی که مشغله زیادی دارید و ممکن است احساس کنید که قادر به غذا خوردن مانند همیشه نیستید.

دریافت مقداری ویتامین D

از آنجا که تمام مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین D نیستند، با مصرف ویتامین D مطمئن شوید که سهم روزانه خود را به دست آورده اید. ویتامین D یک تنظیم کننده است که به صورت گسترده ای جذب کلسیم را برای سلامت استخوان افزایش می دهد. علاوه بر این، عملکرد سلول های ایمنی بدن نیز تحت تاثیر ویتامین D قرار دارد. اگر مطمئن نیستید که به اندازه کافی ویتامین D در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و با مصرف ویتامین D کمبود این ویتامین مهم بدن خود را جبران کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف پروبیوتیک ها و غذاهای غنی از پروبیوتیک

وجود غذاهای پروبیوتیک و تخمیر شده در رژیم غذایی شما، تعداد صحیح باکتری های مفید روده ای که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بزرگی ایفا می کنند را حفظ می کند. توصیه می شود غذاهایی مانند ماست ارگانیک، کیمچی، کلم، کفیر و کومبوچا را مصرف کنید که همه آنها حاوی پروبیوتیک هستند و حتی با توجه به مصرف مکمل پروبیوتیک رژیم غذایی را نادیده نگیرید. انجام این کار به افزایش میزان باکتری مفید در روده کمک می کند که می تواند به مبارزه با بیماری ها کمک کند.

خواب

اگر چه ممکن است به نظر ساده باشد اما واقعاً همینطور است. خواب یکی از مهم ترین راه هایی است که شما می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا آن را برای روز عروسی خود آماده کنید. خواب ارزان ترین و ساده ترین راه برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شما است. تولید پروتئین های کوچک که با نام سیتوکین ها شناخته شده و سلول های ایمنی که با عنوان سلول های T شناخته می شوند در طول خواب افزایش می یابد. استراحت شبانه به طور منظم نه تنها کمک خواهد کرد که شما در روز عروسی تان بهترین حالت و احساس را داشته باشید، بلکه به شما کمک خواهد کرد که در این روز بزرگ بهترین صورت ظاهر را نیز داشته باشید.

استرس تان را کنترل کنید

Karen Owoc، متخصص فیزیولوژی پزشکی بالینی، عضو کالج آمریکایی پزشکی ورزشی و انجمن بین المللی تغذیه ورزشی می گوید “هنگامی که شما تحت استرس قرار می گیرید، مانند قبل از یک رویداد بزرگ، توانایی سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با مهاجمان خارجی (آنتی ژن) کاهش می یابد”. او ادامه می دهد: “هنگامی که تحت فشار قرار می گیرید، هورمون استرس که کورتیزول نام دارد، در جریان خون شما آزاد می شود و می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن شما را کنترل کند. به عنوان مثال، تعداد گلبول های سفید خون را کاهش می دهد که باعث می شود بدن شما در مقابل عفونت ها مقاومت کمتری داشته باشد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

تقویت سیستم ایمنی بدن

به انجام ورزش منظم عادت کنید

ورزش یک درمان فوق العاده برای تعداد زیادی از بیماری ها است. ورزش نه تنها مقاومت بدن شما را در برابر انواع بیماری ها افزایش می دهد، بلکه فشار خون و وزن بدن شما را که در صورت عدم کنترل و خارج بودن از رنج نرمال می تواند باعث التهاب سیستم ایمنی و در خطر افتادن سلامت بدن شما باشد را نیز کنترل می کند. همچنین ورزش به افزایش گردش خون بدن شما کمک می کند و باعث می شود سلول های ایمنی بدن به راحتی از طریق جریان خون بدن شما حرکت کنند و کار موثرتری برای مبارزه با مهاجمان انجام دهند.

سرم درمانی را در نظر بگیرید.

در حالی که ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد،IV  تراپی یا سرم درمانی می تواند یک تقویت کننده سیستم ایمنی باشد دکتر  Tahl Humes D.Oبنیانگذار Vitahl Medical Aesthetics در شیکاگو  توضیح می دهد که سرم دارای مواد معدنی و ویتامین های مؤثر برای سیستم ایمنی بدن مانند ویتامین B، ویتامین C، منیزیم، سلنیوم، کلسیم و روی است که عملکرد سلولی بدن را بهینه سازی کرده و بدن را قادر می سازد تا با عفونت ها به طرز مؤثرتری مبارزه کند. او توصیه می کند چند ماه قبل از عروسی سرم تراپی را به صورت ماهانه شروع کنید. برای بهینه سازی سیستم ایمنی یک هفته قبل از عروسی و حتی یک روز قبل از عروسی سرم درمانی را انجام دهید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:چگونه تا روز عروسی وزن خود را به میزان دلخواه برسانید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد