عقد و ازدواج در چه ایامی خوبه؟ برگزاری عقد و عروسی در اعیاد مذهبی

برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام و اعیاد مذهبی نیاز مند برنامه ریزی است. بسیاری از عروس و دامادها فکر کرده باشند و در رابطه با آن خیال پردازی و برنامه ریزی ذهنی هم کرده باشند. اما در واقعیت کل این فرایند بسیار سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. اینجا می‌شود حق را به قدیمی‌ها داد که می گویند “عروسی به چشم تماشاگر آسان  است.”

عقد و عروسی اعیاد مذهبی

البته نیازی نیست خود را نگران کنید یا بترسید. تمام این‌ها با یک برنامه ریزی دقیق و منظم قابل پیاده سازی به بهترین شکل است.

فقط لازم است لیستی از کارهای لازم و زمان مقرر برای انجام آن‌ها را بنویسید و سعی کنید مطابق آن همه چیز را پیش ببرید و از آن عقب نمانید.

برگزاری عقد و عروسی در اعیاد مذهبی

بعضی خانواده‌ها مراسم عقد و عروسی را به صورت همزمان برگزار می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند به صورت جداگانه و با فاصله زمانی اینکار را انجام دهند.

اما به هر صورت مرسوم است که خطبه عقد یا صیغه محرمیت در روز مبارکی مانند اعیاد و مناسبت‌های مذهبی خوانده شود تا زندگی مشترک جدید از ابتدا با برکت شروع شود.

نکته اینجاست که اگر شما هم مایل به انجام این سنت حسنه هستید، حتماً باید حداقل از یک ماه قبل از محضرخانه یا سالن عقد وقت بگیرید.

البته که در صورتی که مایل به برگزاری همزمان این مراسمات در تالار یا باغ تالار باشید، قطعاً یک ماه زودتر کافی نیست و باید از مدتی قبل برای رزرو کردن مکان مناسب اقدام کنید. توجه به این نکته ضروریست که به صورت لازم است حداقل از 6 ماه قبل از عروسی، روز و تاریخ را نهایی کنید.

ازدواج

این روزها با توجه به شرایط کرونا و رکود اقتصادی، برای حفظ سلامتی و  صرفه جویی در هزینه‌ها، خیلی از زوج‌های جوان به عقدهای محضری روی آورده‌اند و به دلیل داغ شدن بازار محضرها و سالن‌های عقد، عموماً امکانات خود را ارتقا داده‌اند و می‌توانند شرایط دلپذیری برای شما فراهم آورند.

همچنین ببینید : متن برای تبریک ازدواج

در تعیین روز عقد و عروسی به این مسئله هم توجه ویژه داشته باشید که در روزهای خاص ممکن است ترافیک سنگین‌تری برقرار باشد و رفت و آمد  برای شما و مهمانانتان سخت‌تر شود.

عروسی مذهبی

ازدواج در چه روزهایی نیک است؟

طبق روایات و سخنان ائمه و معصومین، روزهای یکم، دوم، ششم هفتم و هشتم و دوازدهم و چهاردهم و پانزدهم و بیست و هفتم و بیست و نهم هر ماه قمری برای این امر خوب هستند.

و بهتر است از روزهای هفت گانه مشهور به “کوامل”، سوم، پنجم، سیزدهم، شانزدهم، بیست و یکم، بیست و چهارم و بیست و پنجم ماه‌های قمری پرهیز شود.

همچنین گفته می‌شود که روزهای شنبه، یکشنبه، پنج شنبه و جمعه برای این امر بهتر هستند. و بهتر است از عقد در چهارشنبه اجتناب شود.

ازدواج آسان

امام علی (ع) توصیه کرده‌اند که بهتر است عقد در روز جمعه خوانده شود.

باید توجه داشت که همه بزرگان خواندن خطبه عقد و برگزاری مراسم عروسی در روزهای قمر در عقرب را نهی کرده‌اند.

چه ساعت‌هایی برای عقد بهتر هستند؟

عقد در ساعات گرمای اواسط روز، توصیه نمی‌شود و جاری شدن خطبه در شب، مستحب می‌باشد.

توجه : سایت تالارکده امکانی ایجاد کرده است که بتوانید کارت دعوت آنلاین بسازید و لینک آن را برای مهمانان و شرکت کنندگان حاضر در مراسم عروسی ارسال نمایید.

کلیک کنید و کارت عروسی خود را رایگان بسازید :

کارت عروسی آنلاین رایگان

مهم ترین اعیاد مذهبی برای عقد و عروسی

مهم‌ترین اعیاد مذهبی که برای عقد و عروسی حسابی پرطرفدار هستند عید غدیر، عید فطر، سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه، جشن مبعث پیامبر، عید میلاد پیامبر، نیمه شعبان،… می‌باشند.

اما ازآنجایی‌که معمولاً تعدد برگزاری مراسم عقد و عروسی در این اعیاد بسیار زیاد است، بهتر است در صورت تمایل برای برگزاری مراسم خود در یکی از این اعیاد، از چند ماه قبل مثلاً شش ماه زودتر برای رزرو تالار عروسی یا سالن عقد و انجام سایر کارهای مربوط به برگزاری مراسم، اقدام کنید.

نکته دیگری که باید در مورد برگزاری مراسم عقد و عروسی در نظر داشته باشید این است که هزینه تالارها و سایر مخارج مربوط به برگزاری مراسم در چنین ایام مبارکی بیشتر از سایر ایام سال است و بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج در اعیاد محبوب مذهبی، در مورد بودجه‌بندی مراسم خود برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشید.

تاریخ عروسی مذهبی

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️