جشنواره رمضان

زیباترین ایده‌های تزیین و دیزاین جایگاه عروس و داماد

مراسم عروسی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین مراسم‌هایی است که در زندگی یک زوج برگزار می‌شود. لذا لازم است همه چیز در بهترین حالت خود باشد تا این مراسم به زیباترین شکل ممکن انجام شود و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای زوج خوشبخت رقم بخورد. انتخاب دیزاین جایگاه عروس و داماد در تالار و باغ تالار هم از جمله مسائلیست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جایگاه عروس و داماد

یکی از بخش‌های مهم در هر عروسی، تزیین و دیزاین تالار عروسی یا باغ تالار می‌باشد که می‌تواند تم خاص یا رنگ خاصی داشته باشد. این تم در تک تک بخش‌های تزئین باید قابل مشاهده باشد.

مثلاً اگر شما برای مراسم عروسی خود تم سفید قرمز را انتخاب کرده‌اید، باید این رنگ‌ها در دیزاین میزها، گل‌های تزیینی، تزیین صندلی‌ها، تزئینات ورودی، تزئین جایگاه عروس و داماد و تزئینات کلی فضای تالار یا باغ مثل بادکنک‌آرایی به وضوح قابل مشاهده و تشخیص باشند.

در این مقاله تلاش کردیم تعدادی از روش‌های خلاقانه و جالب برای دیزاین جایگاه عروس و داماد که از قضا در این مراسمات خیلی هم جلوه دارند را بیاوریم تا در طراحی این بخش از مراسم عروسی، با شما سهیم باشیم.

همچنین ببینید : تزیین و دیزاین خلاقانه هدایای شب یلدای عروس

اهمیت جایگاه عروس و داماد

قبل از هرچیز لازم است به بررسی اهمیت جایگاه عروس و داماد در این مراسم بپردازیم.

عروس و داماد کمی بعد از وارد شدن به سالن، به جایگاه رفته و همانطور که حتماً در مراسم‌های دیگر دیده‌اید، مدت نسبتاً زیادی از مراسم را در جایگاه می‌نشینند یا استراحت می‌کنند. لذا باید حتماً به راحتی هم در کنار زیبایی توجه کنیم.

نکته دیگر این است که جایگاه بیشتر از سایر بخش‌ها در فیلم عروسی مشهود خواهد بود.

و طبق تجارب قبلی، مهمان‌ها عموماً علاقه دارند در جایگاه عروس و داماد عکس بگیرند.

همه این‌ها نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد دیزاین جایگاه می‌باشد.

انواع مختلف دیزاین‌ها و تزیین جایگاه عروس و داماد

-دیزاین و تزیین ساده

اگر از آن دسته افرادی هستید که طرفدار سادگی هستند، این مدل دیزاین و تزیین قطعاً به مذاقتان خوش خواهد آمد.

در این مدل از دیزاین، خیلی ساده میز یا صندلی‌های مخصوصی که برای عروس و داماد در نظر گرفته شده است را با گل یا پارچه‌های همگام با تم مراسم، تزئین می‌کنند.

این شیوه از دیزاین، در عین سادگی، بسیار زیباست و احساس راحتی و صمیمیت را منتقل می‌کند.

دیزاین ساده جایگاه عروس و داماد

دیزاین ساده جایگاه عروس و داماد

دیزاین ساده جایگاه عروس و داماد

-تزیین جایگاه عروس و داماد با استفاده از طاق و استند گل

این مدل دیزاین، مرسوم‌تر از سایر مدل‌ها می‌باشد و در بیشتر تالارها از همین مدل تزئین برای جایگاه عروس و داماد استفاده می‌شود. در این مدل عموماً از گل‌های طبیعی مشابه دسته گل عروس و گل‌های سر میزها استفاده می‌شود که جلوه خاص و زیبایی به مراسم شما می‌دهد.

استند گل در جایگاه عروس و داماد

تزئین جایگاه عروس و داماد

-دیزاین ترکیبی استند گل و تور

در این شیوه از طراحی مانند مدل قبلی، از استندهای گل استفاده می‌شود با این تفاوت که در این حالت با استفاده از تور یا پارچه سفید، جلوه متفاوت و خاصی به آن داده می‌شود. این مدل طراحی، حالت بسیار رمانتیکی به مراسم می‌دهد.

همچنین ببینید : 20 آهنگ زیبا برای ورود عروس و داماد به تالار عروسی و یا باغ تالار

دیزاین جایگاه عروس و داماد

دیزاین جایگاه با تور

-تزیین جایگاه عروس داماد ترکیبی استند گل و بادکنک

در این مدل هم مانند دو مدل قبلی، از استند یا طاق گل استفاده می‌شود. البته در این شیوه به جای تور، از بادکنک‌های همرنگ با تم مراسم استفاده می‌شود. این شیوه از تزئین کردن، در شادتر و سرزنده‌تر کردن مراسم مؤثر خواهد بود.

دیزاین با استفاده از گل و بادکنک

-دیزاین با استفاده از گل‌های مصنوعی

قطعاً تزئین جایگاه عروس و داماد با استفاده از گل‌های مصنوعی بازاری جلوه زیبایی نخواهد داشت. در این شیوه از طراحی که به تازگی کمی محبوب‌تر شده است. از گل‌های مصنوعی کاغذی با رنگ‌های شاد استفاده می‌شود که زیبایی خاص و منحصر به فردی به مراسم می‌دهند.

دیزاین جایگاه با گل مصنوعی

دیزاین با گل مصنوعی

در ادامه چند مدل دیزاین خلاقانه و منحصر به فرد را خواهیم دید که قطعاً  استفاده از آنها در مراسم عروسیتان خالی از لطف نخواهد بود.

– تزیین جایگاه با استفاده از گیاهان خاص

دیزاین با گیاهان خاص

-دیزاین جایگاه عروس داماد به صورت بال در تالار و باغ تالار

دیزاین جایگاه به صورت بال

دیزاین جایگاه عروس و داماد به صورت بال

کلام آخر!

اگرچه هرگز نمی‌توان منکر اهمیت تزئینات در زیباتر شدن مراسم عروسی شد، ولی این مراسم، مراسم شماست و مهم‌ترین اولویت باید راحتی و آسایش خودتان باشد. لذا اگر از دیزاین خاصی خوشتان آمده ولی برای نشستن و رفت و آمد راحت به نظر نمی‌رسد، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
باغ تالار های با ظرفیت کم در کرج
بهترین آتلیه عکاسی شرق تهران
امکانات مورد نیاز و هزینه ساخت سالن عقد

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل