جشنواره رمضان

8 نکته برای حفظ سلامتی قبل از عروسی

در مدت زمانی که مشغول تهیه مقدمات عروسی هستید، بدون شک بسیار مشغول بوده و قرار ها و ملاقات های مهمی دارید که بعضی از آنها نیازمند رعایت نکات و ترفندهایی برای حفظ سلامتی خود در روزهای قبل از عروسی هستند. همانطور که رسیدگی به امور مربوط به عروسی مهم است، به همان اندازه و حتی بیشتر از آن لازم است که به بهداشت روانی و جسمی خود در روزهای قبل از عروسی اهمیت دهید.

رعایت نکات سلامتی قبل از عروسی

در این مقاله برخی از مهمترین نکات حفظ سلامت و بهداشت روان و جسم در ماه های قبل از عروسی آورده شده است.

اختصاص زمان کافی برای تهیه مقدمات عروسی

یکی از مهم ترین نکات قبل از ازدواج این است که زمان زیادی را برای برنامه ریزی روز عروسی خود اختصاص دهید، حتی قبل از زمانی که فکر می کنید برای برنامه ریزی عروسی کافی است. اولیویا رز، ND، متخصص طب سوزنی در تورنتو کانادا می گوید: “همیشه کارهای لحظه آخری وجود دارند که باعث ایجاد استرس و فشار زیادی می شوند. لیستی از کارهای لحظه آخری تهیه کنید و آنها را در زمان هایی که فرصت دارید، انجام دهید.” او پیشنهاد می کند کارهایی را که لازم نیست خودتان انجام دهید به اعضای خانواده، نامزد یا ساقدوش های خود بدهید تا اضطراب و فشار روی شما کاهش یابد.

لیست اولویت بندی داشته باشید

بله، این عروسی شما و مهم ترین روز زندگی تان است، اما فقط یک روز است. برنامه ریزی این روز نباید باعث ایجاد مقدار زیادی استرس روی شما شود و مطمئنا ارزش اینکه روی تک تک جزئیات گیر دهید و غر بزنید را ندارد. دیوید فریدمن، پزشک طبیعت درمانی، متخصص تغذیه بالینی و متخصص مغز و اعصاب پیشنهاد می کند لیستی از اولویت ها و مواردی که برای عروسی شما لازم و ضروری است، تهیه کنید. این کار باعث می شود که شما در مورد جزئیات کوچک استرس بیش از حد نشان ندهید و در مورد چیزهایی که در پایین فهرست اولویت بندی شما قرار دارند، وسواس زیاد نداشته باشید.

مدیتیشن و مراقبه

یک راه عالی برای از بین بردن استرس، مدیتیشن و مراقبه است. مطالعات نشان داده است که مراقبه به تحریک بخشی از مغز که کنترل احساسات مثبت و خود کنترلی را بر عهده دارد، کمک می کند. دکتر فریدمن می گوید: “مراقبه می تواند ضربان قلب و فشار خون بالا را کاهش دهد و باعث افزایش تولید سروتونین که هورمون بهبود خلق و خو است، می شود. همچنین سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند.”

در رابطه با این موضوع بخوانید:ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

رعایت نکات سلامتی قبل از عروسی

ورزش

اگر قبلا بعضی از برنامه های ورزشی را دنبال کرده اید، بسیار عالی است. اکنون وقت آن است که آن را حفظ کنید! راجر آدامز، Ph.D.، مربی شخصی، دکتر تغذیه و صاحب وب سایت  eatrightfitness، به بانوانی که در شرف ازدواج هستند توصیه می کند که در کلاس های ورزشی یا در یک مرکز تناسب اندام خارج از منزل ثبت نام کنند و چند ساعت از هفته را دور از برنامه های استرس زای عروسی بگذرانند. او می گوید:”30 دقیقه تمرین در روز را یک روال در زندگی خود قرار دهید، در این صورت بعد از عروسی ورزش به صورت یک روال و عادت در زندگی شما می شود .”

در رابطه با این موضوع بخوانید:6 حرکت ورزشی که شما را برای روز عروسی خوش اندام تر و باریک تر می کند

آب بنوشید

این نکته بهداشتی قبل از مراسم عروسی ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیار مهم و حیاتی است. آب نوشیدن نه تنها باعث می شود که پوست شما حال درخشندگی و شادابی خود را حفظ کند ، بلکه باعث سم زدایی از بدن نیز می شود. راشل کورادتتی، ND، پزشک طبیعی شناسی در تورنتو، انتاریو کانادا توصیه می کند بطری 500 میلی لیتری تهیه کنید. “چهار نوار لاستیکی در انتهای آن بچسبانید و بعد از هر بار که بطری خالی شد، یک باند لاستیکی را باز کنید و این کار را تا زمانی که هر چهار باند را بردارید، ادامه دهید.”

خوب بخورید

در ماه های قبل از عروسی ممکن است به خاطر استرس و فشار زیاد نتوانید غذای مفید و سالم بخورید. اما دکتر کورادتی به اهمیت خوردن غذای سالم و مغذی در روزهای قبل از عروسی تا آنجایی که ممکن است، تاکید بسیار دارد. او می گوید: “اگر این نکته بهداشتی قبل از ازدواج برای شما بیش از حد سخت است، به کسی که به طور حرفه ای در امر تغذیه آموزش دیده است، مانند یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و یک دستورالعمل صحیح غذایی از او بگیرید.” او تاکید می کند که در رژیم غذایی خود حتماً از انواع سبزیجات، پروتئین و چربی های مفید استفاده کنید.

رعایت نکات سلامتی قبل از عروسی

استراحت کنید

خواب برای سلامت کلی بدن شما بسیار مهم است و نباید در ماهها، هفته ها و روزهایی که به عروسی شما منتهی می شود، کم خوابی داشته باشید. دکتر Corradetti  توصیه می کند گوشی موبایل خود را برای سی دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب کوک کنید. و پس از اینکه زنگ به صدا درآمد، تمام افکار و نگرانی هایی که در مغز شما وجود داشته و مانع از خواب شما می شود را دور کنید. او اضافه می کند: “تمام صفحه ها شامل صفحه تلویزیون، موبایل، کامپیوتر، تبلت و .. را خاموش کنید تا اطمینان حاصل کنید که بدن شما می تواند میزان مناسبی از هورمون طبیعی خواب یعنی ملاتونین را ترشح کند، به این صورت می توانید به یک خواب عمیق و ترمیم کننده وارد شوید”.

مراقبت خوب از پوست

به خصوص اگر شما مستعد ابتلا به آکنه یا سایر ناراحتی های پوستی هستید، بهتر است قبل از عروسی خود یک برنامه مراقبت از پوست را قرار دهید. دکتر رز پیشنهاد می دهد که قبل از شروع درمان پوست خود به یک متخصص پوست و زیبایی مراجعه کرده و پوست خود را آنالیز کنید. سپس محصولاتی را انتخاب کنید که با پوست شما هماهنگی داشته و آن را بدرستی تغذیه کند. او می گوید: “استرس برنامه ریزی عروسی می تواند پوست شما را بدتر کند و منجر به شکسته شدن پوست، باز شدن منافذ و قرمزی پوست شود. بنابراین به جای اینکه مراقبت از پوست را به آخرین لحظات واگذار کرده و امیدوار باشید که متخصص پوست یک هفته قبل از عروسی صورت شما را درمان کند، زمان کافی را به این کار اختصاص داده و چندین ماه قبل از عروسی دوره مراقبت و درمان پوست خود را زیر نظر متخصص شروع کنید تا در روز عروسی بهترین پوست ممکن را داشته باشید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:10 ترفند شگفت انگیز زیبایی برای عروسی در زمستان

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل