7 ترفند برای تهیه لیست مهمانان عروسی

مهمترین جنبه عروسی بعد از شما و همسرتان، مهمانان دعوت شده به مراسم عروسی هستند. هر عروس و دامادی می خواهد که در جشن آغاز زندگی مشترکش، کسانی را که دوست داشته و به آنها اهمیت می دهد در کنارش باشند و با فراهم کردن لحظاتی خوش و باشکوه برای آنها، خاطره خوشی از این شب در ذهن شان ایجاد کند.

در نگاه اول فراهم کردن لیست مهمانان کار ساده ای به نظر می رسد. اما وقتی پای عمل در میان می آید می بینید که در کنار تمام کارهایی که باید برای تهیه مقدمات عروسی انجام دهید، نوشتن لیست مهمانانی که باید در تالار پذیرایی عروسی حضور داشته باشند، نیاز به در نظر گرفتن جزئیات زیادی دارد و به آن راحتی که فکر می کردید نیست. در این مقاله ترفند هایی را گرد آورده ایم که به شما در تهیه لیست مهمانانتان کمک می کند.

لیست عروسی

اولین قدم در برنامه ریزی عروسی برآورد بودجه عروسی است. ابتدا باید تخمین دقیقی از میزان بودجه ای که می توانید برای عروسی خود در نظر بگیرید، داشته باشید. چه میزان مبلغ می توانید خودتان فراهم کنید و تا چه میزان اطرافیان می توانند به شما کمک کنند. تعیین میزان مبلغی که می توانید برای عروسی خود هزینه کنید در تعیین تعداد مهمانان شما نقش زیادی دارد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:6 گام برای برنامه ریزی درست بودجه عروسی

1- نوع و سبک عروسی خود را مشخص کنید.

قبل از اینکه بر روی لیست مهمان خود تمرکز کنید، باید تصمیم بگیرید چه نوع عروسی را می خواهید برگزار کنید و آیا همسرتان نیز با شما موافق است یا خیر. آیا می خواهید یک جشن بزرگ و باشکوه در یک تالار پذیرایی مجلل یا باغ تالار رویایی و سرسبز بگیرید یا یک عروسی خودمانی و صمیمانه؟ در منطقه خودتان یا در مکان دیگری؟ در اوج فصل عروسی یا خارج از فصل؟ با حضور بچه ها یا تنها با حضور بزرگسالان؟ یک شام ساده و خودمانی یا یک میز شام مفصل؟  تصمیم گیری در مورد این عوامل، شما را قادر می سازد تا بودجه خود را مشخص کرده و تعداد مهمان هایی را که می توانید دعوت کنید تعیین نمایید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:چگونه سبک یا استایل عروسی خود را پیدا کنید؟

2- با والدین تان صحبت کنید.

با اعضای نزدیک خانواده (یعنی والدینتان) صحبت کنید و از آنها بپرسید که دوست دارند چه کسانی را دعوت کنند. در اولین مراحل تهیه لیست مهمانان عروسی با پدر و مادر خود به طور مفصل در این مورد صحبت کنید. دیدگاههای خود و اینکه قصد دارید چه نوع مراسمی برگزار کنید را با آنها در میان بگذارید. همچنین در مورد بودجه ای که می توانید برای عروسی خود در نظر بگیرید با آنها گفتگو کنید. سپس صحبت های آنها و اینکه دوست دارند چه کسانی را برای این جشن دعوت کنند را نیز گوش دهید.

اطمینان حاصل کنید که لیست مهمان شما شامل همه کسانی است که باید در جشن شما حضور داشته باشند. سپس مجدداً آن را بررسی کنید تا مبادا کسی را از قلم انداخته باشید.

لیست عروسی

3- یک لیست A از مهمانان اصلی عروسی و یک لیست B در دسترس داشته باشید.

ابتدا از لیست کسانی که مطمئناً باید دعوت شوند، شروع کنید. بدیهی است اعضاء خانواده و فامیل های نزدیک شما و بهترین دوستان تان در این لیست قرار می گیرند. نگاهی به تعداد افراد این لیست بیندازید. آیا از تعدادی که در مرحله 1 روی آن توافق کردید کمتر است؟ در صورتی که پاسخ بله است، لیست مهمانانی را که دوست دارید در جشن شما حضور داشته باشند اما وجود آنها ضروری نیست و ما آن را لیست B می نامیم، تشکیل دهید. این لیست ممکن است شامل همکاران، و همچنین اقوام و دوستان دورتری که دوست شان دارید، باشند. در این مرحله، به راحتی می توانید به هر تعداد که می خواهید لیست B از افرادی که با همدیگر هم خوانی داشته و از یک دسته و قماش هستند، درست کنید. بنا به احتیاط، بهتر است هنگامی که به گروه هایی مانند عموزاده های دوم و یا همکاران دیگر می رسید، یا کل گروه را دعوت کنید یا کلاً آنها را از فهرست خارج کنید. به این ترتیب، از به وجود آمدن احساسات جریحه دار شده و دوباره آشتی دادن خانواده های ناراضی جلوگیری می کنید.

4- تعداد افراد اضافه شده را محدود کنید.

تصمیم بگیرید که به چند نفر از دوستان تان اجازه می دهید که شخص دیگری را همراه خود به جشن بیاورند. درست است که بعضی از دوستان تان ممکن است همراه داشته باشند اما این موضوع باید تحت کنترل شما باشد. شما نمی توانید از یک عده افرادی که تا به حال در عمر خود ندیده اید پذیرایی کنید. بهترین کار برای کنترل این موضوع این است که یک میز جداگانه مخصوص مجردها ترتیب دهید و آن را به اطلاع شان برسانید.

لیست عروسی

5- مهمانان خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید و برای هر کدام کد رنگی تهیه نمایید.

خانواده ی همسر شما، خانواده ی شما، دوستان دوران کودکی، همکاران، دوستان دوران دانشگاه، بستگان دور و… گروه های مختلف افرادی را تشکیل می دهند که برای عروسی خود دعوت می کنید. برای هر گروه یک منبع بصری و یک کد رنگی خاص ایجاد کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه کسی را ممکن است فراموش کرده باشید. با انجام این کار به میزان قابل ملاحظه ای در زمان خود صرفه جویی می کنید و برای نوشتن کارت های عروسی و دیگر موارد نیز به شما کمک زیادی خواهد کرد.

6- از لیست مهمان خود استفاده های مفید کنید.

از لیست مهمانان خود برای نوشتن آدرس ها، دعوت نامه ها، هدایای دریافتی و غیره استفاده کنید. لیست مهمان های خود را شماره گذاری کنید. این شماره گذاری می تواند به شما کمک کند که با حذف یا اضافه شدن هر مهمان، دوباره از اول آنها را نشمرید. از مهمانان خود بخواهید که به شما اطلاع دهند که آیا در جشن حضور خواهند داشت یا خیر.

7- جشن را به خوبی برگزار کنید و لذت ببرید

روز عروسی شما روزی است که همه کسانی که آنها را دوست دارید و برایتان باارزش هستند در کنار شما جمع شده و آغاز زندگی مشترک تان را با هم جشن می گیرید. سعی کنید تمام ناراحتی ها و استرس های روحی که در این مدت به شما وارد شده است را کنار گذاشته و از جشن تان و بودن در کنار عزیزان تان لذت ببرید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:7 اشتباه رایج در بودجه بندی عروسی که نباید آنها را مرتکب شوید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

بدون نام
مجموعه تالارهای قصر یاس

سلام برای ۲۰۰ نفر منو اقتصادی چقدر درمیاد؟؟ پکیج ارایش عروس و ماشین عروس اینا هم دارین؟

بدون نام
تالار پذیرایی کشتی ارم

سلام برای ۲۰۰ نفر مهمون منوی اقتصادی چقد میشه؟؟

مرادخانی
باغ تالار باشگاه سپهر پلاس

میشه قیمت سلف برای۱۳۰نفر را برام ارسال کنید

سید
جدایی مهدی قایدی از همسرش

از همون اولش معلوم بود که زن قایدی،،یه حول درجه یک هست و از اون تازه به دوران رسیده ها که از هر کاری ،یا هر غذایکه میخورد،،و خلاصه از همه کارهای روزانه فیلم میزاشت،،،حالا زنش چرا قبل از ازدواج این کارت رو نمیکرد،،،،چون پول هنگفتی مثل الان در اختیارش نبود،،،،من به جرات قسم میخورم که سر سوزنی زن مهدی قایدی هیچ حسی عشق و عاشقی به مهدی نداشت و فقط و فقط بخاطر معروفیت و پولدار بودنش بود،،وکرنه مهدی با توجه به سنش،قیافه ای هم اصلا نداره،،،ولی زنش ازش می‌باره که یه خوش گذران همه جوره هست و اصلا به خونه و زندگی اهمیت نمیده ،،و فقط کارش خوشگذارانی خیلی بیش از حد هست ،،،واقعا موندم مهدی چطور تحملش کرد،،،یه مرد تا میاد خونه دلش میخواد حداقل بوی غذا تو خونه پیچیده باشه و خانمش یه سفره دو نفره خوشگل چیده باشه،،،اما زن مهدی فقط در حال خیابان گردی،،خرید لباس،،،ارایشگاه رفتن اونم هر روز،،،صبح تا شب سرش تو اینستا،،،و خلاصه مهدی بنده خدا اسی شده بود و اصلا زندگی نداشت

صفدری
تالار عمارت بهشت

متاسفانه مسئولین تالار در آستانه ی برگزاری مراسم ختم، تماس گرفتند و گفتند که تالار را به کس دیگری اجاره داده اند! این در حالی بود که به ما تضمین داده بودند و این بدقولی دور از انسانیت بود.

امیرحسین نوری
باغ تالار عمارت ریورساید

ما ۲۲ فروردین در مجموعه ریورساید مراسممون رو برگزار کردیم با خوش قولی بی‌نظیر آقا طوفان و مدیریت مهمانی با برادرشون آقا بهنام بود که همه چیز عالی و بی‌نظیر بود. نه تنها چیزی از قول و قرارمون کم نذاشتن حتی یه سورپرایز هم برامون اضافه کردن. ممنون از این مجموعه عالی با مهمان‌نوازی خوب و سرویس‌دهی منظم و دقیقشون. حتما حتما حتما توصیه میکنم توی این تالار مراسمتون رو برگزار کنید تا لذت ببرید از بهترین شب زندگیتون.