انواع مدل های گیفت عروسی و نکات مهم در مورد آنها

عروسی همیشه یکی از بهترین اتفاقاتی است که در زندگی هر فردی می افتد و هر کس دوست دارد آن را تمام عیار تر و لذت بخش تر به انجام برساند، این جشن پرهیاهو و پر چالش به اندازه ی تمام شیرینی هایش با سختی های کوچک و بزرگی نیز همراه است.

در کشورهای اروپایی رسم است عروس و داماد در مراسم های عروسی برای نشان دادن احترام و قدردانی خود نسبت به مهمانان حاضر در جشن از هدیه های کوچکی به اسم گیفت یا یادبود عروسی استفاده می کنند. گیفت عروسی یا همان یادبودهایی که در مراسم عقد و عروسی به مهمانان داده می شود، نشانگر شادی عروس و داماد و زیبایی آن روز است.

**برای مشاهده قیمت و خرید گیفت عقد و عروسی بر روی لینک زیر کلیک کنید**

گیفت عقد و عروسی

در واقع این نوع گیفت‌ها و هدیه‌ها نشان از عشق و صمیمیتی است که عروس و داماد و همچنین میهمانان نسبت به یکدیگر دارند و مراسم آن ها را به شیوه‌های گوناگون دلچسب‌تر و زیباتر خواهد کرد.

گیفت‌ های عروسی و هدیه‌هایی که روز جشن عقد و عروسی، عروس و داماد به همدیگر می‌دهند در زمان‌های گذشته ایران خیلی از اهمیت بالایی برخوردار نبوده اما در سال‌اهی اخیر شاهد گسترش بی‌سابقه این فرهنگ در بین تازه عروس و دامادها بوده‌ایم و به نوعی که می‌توان گفت این رسم و رسوم که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت که از کجا به ایران و بین مردم ایران راه پیدا کرده است، در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ بین عروس و دامادها و در کل جشن‌های عروسی است.

گیفت عروسی

قدمت گیفت عروسی و هدیه دادن گیفت از سوی عروس و داماد به مهمان ها به زمان های قدیم اروپا بر می گردد. این رسم در آن زمان مخصوص اشراف زاده ها و اشخاص متمول بود. آنها معمولاً هدایای گران بها و افراطی به مهمانان خود می دادند که این کار یک نوع اعطای موهبت و برکت به مهمان ها و نوعی خودنمایی بود.

گیفت عروسی در آن دوران جعبه کوچکی از جنس کریستال، طلا، چینی بود که روی آنها با سنگ های قیمتی تزئین شده بود. داخل این جعبه های ظریف شیرینی هایی مخصوص برای مهمان ها گذاشته می شد. از آنجایی که در آن زمان شکر یک کالای لوکس محسوب می شد و از آنجا که در آن زمان مردم گمان می کردند شکر خاصیت درمانی دارد، به عنوان سمبلی از موهبت ، نعمت و سلامتی توسط اشراف زادگان به مهمان ها اعطا می شد.

با گذشت زمان ، مغز بادام نیز به محتویات جعبه افزوده گردید که در کنار قند ، استعاره ای زیبا از تلخی و شیرینی زندگی بود. کم کم سنت فراهم کردن گیفت برای مهمان ها توسط افراد متوسط نیز رواج پیدا کرد ، اما هدیه آنها گرانبها نبود بلکه یک سمبل کوچک و جالب را بعنوان گیفت به مهمانان هدیه می دادند.

گیفت عروسی و هدیه عروس و داماد

در حقیقت در آن زمان با گسترش این فرهنگ بین طبقه اشرافی جامعه کم کم این موضوع در بین طبقه‌های دیگر جامعه اروپا حتی طبقه‌های اجتماعی ظعیف‌تر نیز مشاهده شد و به نوعی باید گفت تبدیل به یک رسم در بین مردم آن زمان اروپا شد و همچنان که قابل مشاهده است در حال گسترش در فرهنگ ایرانی و مردم ایران نیز است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

یادبود یا گیفت عروسی چند سال است که در بین ایرانیان نیز مرسوم شده و در اکثر جشن های عروسی به عنوان هدیه کوچکی از طرف عروس و داماد برای مهمانان تدارک دیده می شود. گیفت عروسی بهترین ایده برای خاطره ساز کردن و باقی ماندن یاد عروسی شما در ذهن مهمانانتان است و یادگاری است که تا مدتهای طولانی با آنها می ماند.

در حقیقت گیفت عروسی و هدیه دادن باعث می‌شود که این روز تا سالیان سال بعد تر از آن هم در ذهن همه باقی بماند البته این موضوع به خود گیفت نیز بستگی دارد و باید گفت که جزییات گیفت عروسی است که می‌تواند باعث شود که آن بیشتر در ذهن همه میهمانان و عروس و داماد همچنین بماند و محتویات گیفت در حقیقت در حین برگزاری جشن عروسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگرچه مدل های متوع وزیبایی از انواع گیفت عروسی در بازار موجود است اما اکثر زوج ها بدنبال یادبود و یا یک گیفت عروسی خلاقانه هستند که خودشان درست کرده و در عین ساده، شیک و جذاب بودن، هزینه زیادی هم نداشته باشد.

در واقع باید در نظر داشت اگر عروس و داماد به دنبال یک گیفت آمداده نباشند و بخواهند که خود گیفت جشن عروسیشان را توسط سلیقه و خلاقیت خودشان طراحی کنند، یک قدم بزرگ به به یادماندنی شدن مراسم عروسیشان نزدیک‌تر می‌شوند و به نوعی می‌توان انتظار داشت که میهمانان حاضر در جشن عروسی آن ها هیچ وقت آن مراسم عروسی را از یاد نخواهند برد.

اگر تا روز عروسی تان زمان کافی در اختیار دارید و به انجام کارهای هنری نیز علاقه مند هستید بهتر است گیفت عروسی را خودتان درست کنید. برای انجام این کار و خاطره انگیز کردن مراسمتان نیاز به زرق و برق های آنچنانی ندارید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و با کمترین هزینه مهمانان خود را غافلگیر کرده و خاطره ی زیبایی را برای آن ها به یادگار بگذارید.

ما در سایت تالارکده ایده های شگفت انگیزی را برای تهیه گیفت های زیبا و دست ساز برای شما فراهم کرده ایم. آن را از دست ندهید.گیفت عروسی

گیفت عروسی

مدل های گیفت عروسی بسیار گوناگون و متنوع هستند و بستگی به این دارند که چقدر بودجه برای آن اختصاص داده اید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر مراسم عروسی شما یک مجلس شلوغ با تعداد زیادی مهمان است، قطعا نمی توانید برای همه مهمانان گیفت های دست ساز تهیه کنید. چون این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. یک پیشنهاد این است که برای مهمانان نزدیک و دوستان گیفت های دست ساز و برای مهمانانی که نسبت دورتری دارند از انواع بازاری آن تهیه کنید.

همچنین در کنار همه ی جوانبی که در نظر می گیرید؛ به ماندگاری هدیه ی یاد بودتان نیز فکر کنید. استفاده از گل های طبیعی هرچند بسیار زیباست، اما ماندگاری کمی دارد. خوب تحقیق کنید و مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید و در نهایت به یک نتیجه ی خوب برسید.

بصورت سنتی از قند و نقل و نبات برای گیفت عروسی استفاده می شود.. همین طور در فصول مختلف می توان هدایای متناسبی را در نظر گرفت و یا از اسم عروس و داماد و یا تاریخ عروسی در گیفت عروسی استفاده نمود. از دسته بندی های زیر می توانید جهت انتخاب گیفت عروسی تان استفاده کنید :

انواع گیفت عروسی

گیفت‌های برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی انواع و اقسام زیادی را شامل می‌شوند و مهم‌ترین موضوع در رابطه با انتخاب آن‌ها، دقت عروس و داماد و زوج‌های جوان برای تناسب آن‌ها با پس زمینه و تم جشن خواهد بود.

در واقع عروس و داماد باید متناسب با پس‌زمینه‌ای که برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود انتخاب کرده‌اند دست به انتخاب یک یا چند نوع گیفت عروسی مناسب و ایده‌آل بزنند.

در چند سال اخیز که زوج‌های ایرانی به عروسی‌های فربی و اروپایی علاقمند شده‌اند و تعداد زیادی از جشن‌ها به مانند جشن‌های غربی برگزار می‌شوند، هدیه عروس و داماد به مهمانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. در واقع همین موضوع باعث شده است تا بازار گیفت عروسی تهران در وضعیت بسیار فعال و مشغولی قرار بگیرد و عروس و دامادها و زوج‌های جوان این امکان را داشته باشند که برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسیشان دسترسی به انواع گیفت و هدیه عروسی داشته باشند.

گیفت عروسی

جعبه های کاغذی

جعبه های کاغذی هم بسیار سریع و راحت ساخته می‌شوند و هم مقرون به صرفه هستند. این مدل گیفت عروسی مهمانان شما را بسیار خوشحال خواهد کرد چراکه بسیار رنگارنگ و خلاقانه هستند.

این نوع گیفت ها شامل جعبه های تزیین شده است. داخل جعبه نیز می توانید هدیه ای کوچک به رسم یادبود بگذارید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:حقایقی جالب در مورد کاهش وزن تا روز عروسی

گل رز

اگر گل ها را دوست دارید و می خواهید ایده ای جالب برای گیفت عروسی تان داشته باشید، پیشنهاد می کنم به تعداد مهمانان خود گل رز هایی را تهیه و خشک کنید و آن ها را داخل جعبه های مخصوص قرار دهید و به مهمانان تقدیم کنید.

گیفت عروسی و هدیه جشن عروسی

تم عروسی

این نوع گیفت نمادی از مراسم عروسی شماست. بعنوان مثال اگر مراسم عروس تان در کنار دریا باشد ، می توانید از قایق عروسکی با تزیین نقل و نبات استفاده کنید تا برای همیشه در یادها بماند. و یا اگر عروسی تان در زمستان و برف باشد ، گزینه های جالبی برای انتخاب خواهید داشت.

گیفت عروسی

کاکتوس

شما قادر هستین کاکتوس های کوچکی را تهیه کرده و روی آن ها را تزیین کنید. به خاطر داشته باشید که اسم عروس و داماد را روی گیفت بچسبانید.

جعبه هایی به شکل تکه های کیک

این مدل یادبود ها که به تازگی وارد بازار شده اند در میان عروس و داماد ها مقبولیت زیادی پیدا کرده است. گیفت هایی که ظاهری جالب دارند و وقتی کنار هم قرار میگیرند، به شکل یک کیک خوشمزه دیده خواهند شد. داخل این جعبه های کوچک می توانید اشیای کوچک زیادی را قرار دهید و از این طریق مهمانان خود را خوشحال کنید.

گیفت عروسی

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:5 ایده جذاب به جای استفاده از کیک عروسی

هدیه های فانتزی

هدیه و کادو برای عروسی

این نوع گیف ها می تواند شامل عروسک (عروس و داماد) ، دسته گل های کوچک ، کله قند فانتزی کوچک تزیین شده و پرنده های مصنوعی زیبا باشد.

هدیه های محلی

نمادی از کالاهای سنتی یا سوغاتی و هر چیزی که نشان دهنده فرهنگ قومیت یا خاندان شما می باشد.

جعبه حروف

گیفت و کادو برای جشن عروسی

می توانید جعبه های فلزی کوچکی بخرید و داخل آن را با کلمات عاشقانه پر کنید. در اخر نیز روی آن را با روبان تزیین کنید. گیفت عروسی شما به آسانی آماده استفاده است.

شیشه عسل

می توانید شیشه های کوچکی را تهیه کنید و داخلش را پر از چایی، عسل، مربا یا اجیل کنید. روی شیشه را نیز با وسایل تزیینی بپوشانید.

گیفت به شکل قوطی کبریت

می توانید کاغذ های مخصوصی بخرید و آن ها را به شکل یک قوطی کبریت درست کنید. روی هر طرف قوطی نیز نام عروس و داماد را بنویسید. این مدل گیفت عروسی بسیار کم هزینه و در عین حال زیباست.

خرید آنلاین کلیه لوازم عروس و انواع گیفت عقد و عروسی از فروشگاه تالارکده

گیفت عقد و عروسی

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه داماد را به مشارکت در کارهای عروسی تشویق کنیم

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین باغ تالار شهریار
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

ميرزايي
باغ تالار عمارت ریورساید

مراسم ما هم ٣١ فروردين ١٤٠٣. بي نظير و عالي. ممنون از شما. ❤️❤️❤️🙏🙏🙏