ایده هایی برای تزیین جایگاه عروس و داماد و دکوراسیون تالار پذیرایی

تزیین جایگاه عروس و داماد یکی از کارهایی است که باید به آن توجه ویژه ای مبذول کرد. یکی از مهمترین قسمتهای یک تالار پذیرایی عروسی، جایگاه عروس و داماد است. جایگاه عروس و داماد مکانی است که عروس و داماد در آن استراحت کرده و نیز محلی است که مهمانان می توانند در آنجا با عروس و داماد عکس های یادگاری زیبا بگیرند. همچنین کیک عروسی که بخش مهمی از مراسم جشن عروسی را به خود اختصاص می دهد، معمولاً در مقابل جایگاه عروس و داماد قرار می گیرد. بنابراین این مکان در تالار پذیرایی عروسی یک مکان کلیدی است و باید به دیزاین و تزیین جایگاه عروس و داماد توجه ویژه ای صورت بگیرد.

تزیین جایگاه عروس و داماد

طراحی و تزیین جایگاه عروس و داماد باید به گونه ای باشد که عروس و داماد در آن کاملاً احساس راحتی کنند. عروس و داماد در طول جشن، مدت زمان کمی را برای استراحت و نشستن در اختیار دارند و در این مدت زمان کم باید بتوانند خستگی خود را در کرده و تجدید قوا کنند. بهتر است برای صندلی های جایگاه عروس و داماد از مبل های راحت و نرم با تکیه گاه مناسب استفاده شود. در عروسی هایی که تم سنتی دارند ایده های بسیار زیادی برای تزیین جایگاه عروس و داماد وجود دارد. می توان از تخت های چوبی پایه کوتاه که با فرش های دستباف زیبا مفروش شده است و پشتی ها و مخده های رنگارنگ و سنتی برای این کار استفاده کرد و یک طراحی و تزیین کاملاً ایرانی را به معرض نمایش گذاشت.

همچنین جایگاه عروس و داماد، محل گرفتن عکسهای یادگاری زیبا با مهمانان است. باید فضایی که برای جایگاه عروس و داماد در نظر گرفته می شود به اندازه ای بزرگ باشد و تزیین جایگاه عروس و داماد به گونه ای باشد که مهمانان به راحتی در محل قرار گرفته و با عروس و داماد عکس یادگاری بیندازند. برای عروسی هایی با تم سنتی می توان تخت های چوبی پایه کوتاهی را که برای جایگاه عروس و داماد در نظر گرفته شده است، به یک طریقه سنتی و زیبا به صورتی چید که مهمانان نیز بتوانند بر روی تخت ها نشسته و با عروس و داماد عکس یادگاری بیندازند.

تزیین جایگاه عروس و داماد

مکان قرارگیری جایگاه عروس و داماد در تالار پذیرایی عروسی یا باغ تالار نیز بسیار مهم است. جایگاه عروس و داماد باید در نقطه ای از تالار پذیرایی قرار گیرد که تمام مهمانها بتوانند از آنجا عروس و داماد را ببینند. همچنین جایگاه عروس و داماد باید در جایی قرار گیرد که به ورودی مدعوین نزدیک باشد و از آنجا بتوانند مهمانانی را که به تالار پذیرایی وارد می شوند، ببینند و به آنها خوش آمد بگویند. تزیین جایگاه عروس و داماد نیز باید به گونه ای باشد که لباس عروس و داماد را نپوشاند و هنگامی که آنها در جایگاه قرار دارند، مهمانان بتوانند لباس آنها را ببینند.

میزی که در مقابل جایگاه عروس و داماد قرار می گیرد باید از انواع و اقسام خوردنی ها و نوشیدنی هایی که برای جشن عروسی تدارک دیده شده است، پر باشد تا آنها بتوانند در مدت زمانی که در جایگاه استراحت کرده و تجدید قوا می کنند، از خوردنی ها و نوشیدنی ها نیز تناول کنند. همچنین این میز باید به گونه ای زیبا و متناسب با تزیین جایگاه عروس و داماد، تزیین شده باشد. در ضمن نباید آنقدر بزرگ باشد که جلوی دیده شدن لباس عروس و داماد را بگیرد.

تزیین جایگاه عروس و داماد

ایده های زیادی برای تزیین جایگاه عروس و داماد و دکوراسیون تالار پذیرایی عروسی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. از جمله ایده های تزیین جایگاه عروس و داماد و دکوراسیون تالار پذیرایی عروسی می توان به استفاده از دیوار گل در پشت جایگاه که بیشتر مناسب باغ تالار است و همینطور استفاده از بادکنک یا تور و ساتن اشاره کرد. همچنین دکوراسیون تالار پذیرایی و جایگاه عروس و داماد را می توان متناسب با فصلی که عروسی در آن برگزار می شود و نیز تمی که برای عروسی در نظر گرفته شده است، طراحی و تزیین کرد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:ایده هایی برای تزیین تالار پذیرایی عروسی در پاییز

به عنوان مثال اگر عروسی شما در فصل پاییز برگزار می شود، می توان از برگها و گل هایی با رنگ های غنی پاییز برای تزیین جایگاه عروس و داماد و همینطور دکوراسیون تالار پذیرایی استفاده کرد. یا اگر عروسی شما مصادف با روزهای عید کریسمس است، می توان از نمادها و رنگ های مخصوص کریسمس برای این کار استفاده نمود.

در رابطه با این موضوع بخوانید:بهترین ایده های برگزاری مراسم عروسی در کریسمس

یکی از زیباترین و جالب ترین ایده ها برای تزیین جایگاه عروس و داماد و دکوراسیون تالار پذیرایی عروسی، تم های سنتی ایرانی است. با نزدیک شدن به عید نوروز و بالا رفتن تعداد عروسی هایی که در ایام عید برگزار می شود و همچنین با در نظر گرفتن اینکه عید نوروز یک عید کاملاً ایرانی است و ریشه در فرهنگ ایرانی و باستانی ما دارد، استفاده از تم های سنتی برای عروسی هایی که در این ایام برگزار می شود، می تواند بسیار جالب و خارق العاده باشد. بخصوص اینکه در فصل زمستان به خاطر عید کریسمس و سال نو میلادی اکثر عروسی ها با تم اروپایی برگزار می شود، این تغییر و تحول می تواند بسیار جالب توجه باشد.

تزیین جایگاه عروس و داماد

استفاده از تم سنتی برای دکوراسیون تالار پذیرایی نیز بسیار جالب است. می توان از نمادهای سنتی و باستانی ایرانی مانند تابلو فرش های زیبا و باشکوه، پارچه های ترمه، میز و صندلی هایی با طرح های سنتی، استفاده از تخت های چوبی پایه کوتاه با کوسن ها و پشتی های سنتی ایرانی، ظرف های تزیینی سنتی، تابلوهای مینیاتور و نقاشی هایی از نقاشان معروف ایرانی و غیره استفاده کرد.

جایگاه عروس و داماد را نیز می توان متناسب با تزییناتی که برای دکوراسیون تالار پذیرایی عروسی استفاده می شود، طراحی و تزیین کرد. اگر عروسی شما در ایام عید نوروز برگزار می شود می توانید از گل هایی مانند سوسن، نرگس و لاله که گل های مخصوص این ایام هستند، برای تزیین تالار پذیرایی و جایگاه عروس و داماد و حتی دسته گل عروس استفاده کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:معرفی بهترین گل های مناسب دسته گل عروس و تزئین تالار عروسی

استفاده از تم سنتی را می توانید برای روکش هایی که بر روی صندلی های جایگاه عروس و داماد کشیده می شود و نیز دکوراسیون و چیدمان میز جلوی عروس و داماد نیز در نظر بگیرید.

 

 

 

 

 

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

رویا احمدی
باغ تالار تشریفات ساشا

دیزان عالی همه چی همونی بود که گفتن و خوشبختانه عروسی دختر عموم هم همین تیم گرفتن عالی بود 😍😍

سمیرا اسماعیلی
باغ تالار تشریفات ساشا

چقد مجموعه عالی داشتید و حرفه ای من به عنوان عروس واقعا هیچ استرسی نداشتم و همه چی برنامه ریزی شده بود و شام حتی اضافه اومده بود و محبت کردن پک کردن ما بردیم دیزاین عالی و شمع آرایی گل آرایی هم عالی

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه