ترفندهای برتر برای انتخاب کیک عروسی

کیک عروسی

اگر در تدارک مراسم عروسی هستید، خرید کیک عروسی حتما در لیست کارهای شما وجود دارد. اما آیا تمام نکته‌ها را در مورد انتخاب کیک عروسی می‌دانید؟ توصیه ما به شما این است که همه چیز را برعهده قنادی نگذارید. بهتر است در انتخاب کیک عروسی تان حساس باشید. هم به خاطر هزینه ای که می‌کنید و هم به خاطر اینکه برای مهمان‌های تان طعم خوشایندی فراهم  کنید و خاطره آن سالها در ذهن آنها بماند.ما در سایت تالارکده نکات مهمی که در سفارش و انتخاب کیک عروسی مهم است را برای شما بیان می کنیم.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:محبوب ترین طعم های کیک عروسی سال 2018

به اندازه کیک توجه کنید

کیک نباید به‌قدری کم باشد که به هر کس بُرشی نازک برسد، و آن‌قدر زیاد که بعد از جشن مقدار زیادی کیک روی دست‌تان بماند. بنابراین از قبل، متناسب با تعداد میهمانان اندازه‌ و وزن کیک را تخمین بزنید.

در صورتی که تعداد میهمانان را می‌دانید اما هیچ ایده‌ای درباره‌ی میزان کیک مورد نیاز ندارید، از قنادی یا سایتی کمک بگیرید که قصد دارید به آنها برای تهیه‌ی کیک سفارش دهید، آنها در این زمینه تجربه‌ی کافی دارند و می‌توانند اطلاعات درستی به شما ارائه دهند.

به عنوان یک قانون کلی، هر نفر ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم کیک می خورد. به این ترتیب در نظر گرفتن ۱۵۰ گرم برای هر نفر، تخمین مناسبی است. این نکته را هم درنظر بگیرید برخی تزیینات کیک خیلی خوراکی نیستند. مثلا با اینکه فوندانت خوراکی هست، طعم و مزه خاصی ندارد و معمولا خورده نمی شود. وزن کیکی که برای مهمان ها درنظر می گیرید باید از قسمت خوراکی باشد و وزن تزیینات را جدا درنظر بگیرید.

کیک عروسی

انتخاب قنادی مناسب

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در روز عروسی رخ دهد، تأخیر در آماده شدن کیک یا عدم مطابقت طرح کیک با طرح توافق شده است. اگر این موضوع برای‌تان بسیار اهمیت دارد، ریسک نکنید. در صورتی که برای اولین بار به یک قنادی‌ یا وبسایت سفارش آنلاین کیک مراجعه می‌کنید، نمونه کارها را به‌خوبی بررسی و از دیگران در مورد کیفیت کارها پرس‌وجو کنید.برخی قنادی‌ها آلبوم‌های محدودی دارند، اگر می‌خواهید کیکی متفاوت و منحصربه‌فرد داشته باشید سراغ قنادی‌ها یا وبسایت‌هایی بروید که طیف گسترده‌ای از طرح‌ها را به شما ارائه کنند و قابلیت سفارشی‌سازی داشته باشند.

اگر به اندازه کافی فرصت دارید، بهتر است برای دیدن نمونه کیفیت و کار نهایی کیک سازی که انتخاب کرده اید، کمی قبل تر یک کیک کوچک تر مشابه کیک عروسی که می خواهید سفارش دهید، خریداری کنید و آن را در یک دور همی نوش جان کنید. این موضوع علاوه بر آنکه به شما در ارزیابی کیفی کیک کمک می کند، بازخور های خانواده در مورد کیک را هم از خانواده خواهید گرفت. مثلا ممکن است همسر آینده شما از طعم موز در کیک خوشش نیاید یا گل صورتی را به گل قرمز روی کیک ترجیح دهد.

با قناد خود در خصوص اينكه كيك را چه زماني آماده خواهد كرد، تا قبل از سرو كيك چگونه از آن نگهداري خواهد كرد و اينكه چگونه آن را به محل برگزاري جشن عروسي خواهد رساند صحبت كنيد . حمل کیک عروسی با توجه به اندازه کیک، یک کار حساس است. اگر قبلا این کار را نکرده اید و یا وسیله حمل مناسب این کار را ندارید، خودتان دست به کار نشوید! بسیاری از قنادی ها خدمات حمل را به صورت جداگانه انجام می دهند ولی برخی از آن ها حمل را به عهده خریدار می گذارند. هنگام سفارش کیک، از وضعیت حمل کیک در زمان مقرر مطمئن شوید.

شاید برای شما جالب باشد:ایده هایی شگفت انگیز برای یک عروسی پاییزی

کیک عروسی

دکوراسیون کیک

در انتخاب دکور کیک مواردی هست که حتماً باید به آنها توجه کنید مانند اینکه اگر عروسی شما دارای تم خاصی است در انتخاب دکوراسیون کیک حتماً به آن توجه کنید. بهتر است سفارش کیک را بعد از همه تصمیم‌هایی که در مورد لباس عروس، کارت دعوت عروسی، تزیینات عروسی و دکورهایی که قرار است انتخاب کنید موکول کنید. این گزینه ها و تم عروسی می‌تواند در طراحی کیک استفاده شود. یا حتی می‌توانید کیکی را انتخاب کنید که با سالن عروسی، فصل، و گلهای تزیینی سالن هماهنگ باشد. پس موقع سفارش دادن کیک این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دکور کیک شما قابل خوردن باشد یا نه. خامه روی کیک همیشه خوشمزه هست. اما با خمیر فوندانت کیک صاف و یکدستی خواهید داشت ولی باید توجه داشته باشید که خمیر فوندانت معملًا خورده نمی شود. البته قبل از اینکه  خمیر فوندانت روی کیک کشیده شود، ابتدا یک لایه خامه روی آن زده می‌شود.

اگر عروسی شما در فضای بیرون برگزار می‌شود باید شرایط جوی را در نظر داشته باشید. اگر هوا گرم باشد ممکن است خامه کیک شما نرم شده و طعم خوبی نداشته باشد. در اینصورت حتما  خمیر فوندانت را برای تزئین کیک  انتخاب کنید.

در انتخاب دکوراسیون کیک به شکل هندسی کیک هم اهمیت دهید. اگر کیک گرد و سفید را انتخاب کرده‌اید بهتر است با روبان یا گل‌های رنگی آن را تزیین کنید. اگر کیک‌تان مربعی شکل است می‌توانید از قناد بخواهید گوشه‌های تیز آن را گل‌های خامه‌ای قرار دهد یا دور هر طبقه روبان ببندد. در صورتی که کیکی 6 ضلعی را پسندیده‌اید، می‌توانید با مرواریدهای رنگی دورتادور گوشه‌ها، کیک را ظریف‌تر جلوه دهید و روی کیک دسته گلی یک رنگ قرار دهید.

کیک عروسی

از طعم و مزه غافل نشوید

طعم کیک یکی دیگر از مواردی است که حتماً باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

عطر و طعم کیک باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که مورد پسند اکثر افراد قرار بگیرد. به‌عنوان مثال اگر کیکی انتخاب کنید که در تهیه‌‌ی آن از مقدار زیادی کره‌ی بادام زمینی استفاده شده،‌ احتمال آن وجود دارد که در نهایت مقدار زیادی کیک روی دست‌تان بماند! طعم‌های عامه‌پسند مثل کیک‌های نیمه‌وانیلی- نیمه‌شکلاتی، کیک‌های مربایی و خامه‌ای معمولا پرطرفدار هستند و با ذائقه‌ی اکثر افراد جور درمی‌آیند. یک کیک خوش طعم با ترکیب مغزهایی مثل گردو، بادام، پسته و لایه هایی از میوه، شکلات و هر افزودنی ای که به خوشمزگی کیک اضافه کنه می تواند به داشتن یک کیک عروسی فوق العاده کمک کند.

طعم کیک ها از نظر فصلی معمولاً تفاوت چندانی ندارند؛ اما در تابستان به دلیل تنوع میوه ها، بیشتر از آنها استفاده می شود و در زمستان گردو و پسته کاربرد بیشتری دارد. ميزان شيريني كيك عروسي هم بسيار مهم است . بهتر است كيك شيريني متعادلي داشته باشد و خيلي زياد شيرين نباشد.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:10 ترفند برای سرگرم کردن بچه ها در عروسی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کیک عقد در محضر
32 کیک تابستان
کاهش هزینه های کیک عروسی
کیک عروسی

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد