نکاتی برای برنامه ریزی یک عروسی کوچک و کم هزینه

اگر در آستانه ازدواج و تشکیل خانواده هستید و واقعاً دوست دارید که با برگزاری یک مراسم عروسی آغاز زندگی مشترک خود را جشن بگیرید اما از عهده هزینه های بالای برپایی یک جشن عروسی بزرگ برنمی آیید، یک جشن عروسی کوچک و کم هزینه کاملاً مناسب شما است. در این مقاله نکاتی را در خصوص برنامه ریزی یک جشن عروسی کوچک و کم هزینه فراهم آورده ایم.

عروسی کوچک و کم هزینه

1- کوتاه کردن لیست مهمانان عروسی

همانطور که در مقاله  گفتیم هزینه های عروسی ارتباط نزدیکی با تعداد مهمانان عروسی دارد. هر چقدر تعداد مهمانان دعوت شده به مراسم عروسی زیادتر باشد نه تنها مجبورید تالار عروسی بزرگتری رزرو کرده و هزینه بالاتری بپردازید بلکه باید میزان غذا و پذیرایی بیشتری نیز تدارک ببینید. هر دو این موارد از پر هزینه ترین اقلام عروسی هستند.

کوتاه کردن لیست تعداد مهمانان عروسی بهترین راه برای کم کردن هزینه های عروسی است. اگر یک عروسی واقعاً صمیمانه و مقرون به صرفه می خواهید توصیه ما به شما این است که لیست مدعوین تان بین 50 الی 100 نفر باشد. البته تهیه یک لیست 10 الی 50 نفره نیز یک انتخاب عالی است.

هنگامی که شروع به کم کردن تعداد مهمانان و کوچک کردن لیست مدعوین خود می کنید متوجه می شوید که این کار از آنچه که فکر می کردید سخت تر است. برای ساده تر کردن این کار قبل از نوشتن اسم شخص مورد نظر خود در لیست مهمانان از خودتان سوال بپرسید که آیا من در دو ماه اخیر با این شخص صحبت کرده ام؟ در اغلب موارد، این سوال ساده شما را مطمئن می سازد که تنها نزدیک ترین و عزیزترین کسانتان در مهم ترین اتفاق زندگی تان حضور خواهند داشت.

عروسی کوچک و کم هزینه

2- در مورد “رسوم ” بیشتر فکر کنید.

چرا از مزایای تهیه لیست کوتاه مهمانان دعوت شده به مراسم عروسی استفاده نکنید و جشن عروسی تان را در یک مکان خارج از عرف برگزار نکنید؟ این مکان می تواند یک مکان زیبا با چشم اندازی عالی در یک پارک جنگلی یا در منزل یا باغ شخصی یکی از اقوام نزدیک باشد. در حالت کلی این نوع مکان ها تنها نیاز به کسب اجازه از صاحبان یا متولیان شان دارند و از رزرو یک تالار عروسی یا باغ تالار معمول در ابعاد بزرگ بسیار کم هزینه تر می باشند.

همچنین از آنجا که لیست کوتاه مهمان های شما تنها شامل نزدیکترین اعضاء خانواده و دوستان تان می باشد،  شما آزادی عمل بیشتری دارید که روز عروسی خود را در یک روز یا فصل خارج از روزها و فصل های اوج عروسی برگزار کنید.

نکته: بسیاری از تالارهای پذیرایی عروسی فضاهایی در اختیار عروسی های کوچک و صمیمانه قرار می دهند که لزوماً در تبلیغات آنها آورده نمی شود. بنابراین در مورد تمام گزینه های موجود از آنها سوال بپرسید.

عروسی کوچک و کم هزینه

3- بر روی مواردی که اهمیت می دهید تمرکز کنید و بقیه را رها کنید.

اگر رقص چیزی نیست که واقعاً به آن اهمیت می دهید، پس DJ استخدام نکنید. اگر ترجیح می دهید به جای کیک عروسی از شیرینی ها و دسرهای دیگری استفاده کنید یا یک شکلات بار داشته باشید، همین کار را انجام دهید. دوست ندارید چندین نوع غذا سرو کنید، از تشریفات عروسی صرف نظر کنید. دوست ندارید لباس سفید بر تن کنید یکی از لباس های رنگی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از همان استفاده کنید.

فراموش کردن برخی اقلام پر هزینه عروسی نه تنها به کاهش لیست کارهایی که باید برای تهیه مقدمات عروسی انجام دهید کمک می کند بلکه هزینه های شما را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده و عروسی شما را خاص تر و شخصی تر می نماید.

عروسی کوچک و کم هزینه

4- از کمک گرفتن نترسید.

هنگامی که بحث به عروسی های کوچک و کم هزینه می رسد به معنی آن نیست که شما باید همه کارها را خودتان انجام دهید. دوستان و خانواده شما می تواند ناجیان شخصی شما باشند.

از عمه ها و خاله های بازنشسته برای آماده کردن تزئینات اصلی میزها کمک بگیرید، از بستگان با استعداد خود بخواهید که کار آرایش شما را انجام دهند و ببینید آیا بهترین دوست شما که شیرینی های عالی می پزد و به این کار علاقه دارد حاضر است کوکی ها و شیرینی های عروسی شما را آماده کند؟ سپس یک دورهمی خیلی خودمانی ترتیب دهید و از تمام بستگان و دوستانی که در کارهای عروسی مشارکت داشته اند دعوت به عمل آورید و از آنها تشکر کنید.

رویکرد تقسیم کارها و کمک گرفتن از بستگان و دوستان در کاهش هزینه های عروسی تأثیر زیادی داشته و اندکی از فشار و استرس انجام کارها را از روی دوش های شما برمی دارد.

5- به خودتان پایبند باشید

در طول فرآیند برنامه ریزی عروسی هنگامی که در مورد عروسی کوچک و کم هزینه خود با برخی افرادی که مانند شما فکر نمی کنند صحبت می کنید ممکن است در مواردی اندکی فشار و ناخوش آیندی را تجربه کنید. این فشارها ممکن است از طرف خویشاوندانی باشد که دعوت نشده اند و از این جهت احساس خوبی ندارند یا از طرف آشنایانی باشند که از خبر برپایی یک جشن ساده و کم هزینه از طرف شما شوکه شده اند.

هرگز از پیش آمدن این موقعیت ها نترسید و دچار دلهره و تشویش نشوید. اگر کسی به شما نیش و کنایه زد و شما را در شرایط سختی قرار داد، خیلی ساده و صمیمانه به او بگویید که از اظهار نظرش متشکر هستید اما از روندی که برای عروسی خود پیش گرفته اید و استفاده از روشی که احساس می کنید با شرایط شما هماهنگی دارد بسیار هیجان زده هستید و احساس خوبی دارید.

به عنوان سخن آخر توجه داشته باشید که این عروسی برای شما است و شما باید از آن لذت ببرید بنابراین هیچ نوع فشار و اجباری را تحمل نکنید. هر کسی را که دوست دارید دعوت کنید، سنت ها را بشکنید و امور را ساده بگیرید. کلیشه ها و افکار دست و پا گیر را دور بریزید. به خودتان و عقایدتان پایبند باشید و سعی کنید الگویی برای دیگران باشید.

به هیچ عنوان برای برگزاری مراسم عروسی خود زیر بار قرض و بدهی نروید. عروسی بدون بدهی راه بسیار خوبی برای شروع یک زندگی موفق است!

مشاوره هزینه ها و انتخاب مجموعه با تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟