همه چیز درباره عروسی پرنسس اوژنی نوه ملکه انگلیس

عروسی پرنسس اوژنی

دومین عروسی مجلل و پر زرق و برق خانواده سلطنتی انگلیس در سال 2018 در 12 اکتبر برگزار شد و طی آن پرنسس اوژنی نوه ملکه انگلیس با نامزد قدیمی خود جک بروکسبنک ازدواج کرد. این عروسی مانند عروسی مگان مرکل مورد توجه رسانه ها و مجله های مد و لباس قرار گرفت.

در حالی که عروسی پرنسس اوژنی شباهت های زیادی با عروسی شاهزاده هری و مگان مرکل در ماه می داشت، اما پرنسس اوژنی قبل از عروسی خود اعلام کرده بود که این رویداد مهم زندگی اش یک عروسی “بدون پلاستیک” خواهد بود.

او در مصاحبه ای که ماه سپتامبر با مجله British Vogue انجام داده بود، گفته بود در حال حاضر تمام خانه من ضد پلاستیک است و من و جک می خواهیم عروسی مان نیز به همین ترتیب برگزار شود.

تالار برگزاری مراسم عروسی، قلعه ویندزور همان محل برگزاری عروسی شاهزاده هری و مگان مرکل بود. این قلعه مربوط به قرن 15 میلادی است و تا به حال عروسی های بسیاری از خانواده سلطنتی در این قلعه برگزار شده است.

این زوج 1200 نفر مهمان را به عروسی خود دعوت کرده بودند که از جمله مدعوین می توان به اعضای انجمن ویندزور، نمایندگان موسسات خیرخواهانه مورد علاقه پرنسس اوژنی و همسرش، برخی از کارکنان خانواده سلطنتی و ساکنان قلعه اشاره کرد.

لباس عروس پرنسس اوژنی

عروسی پرنسس اوژنی

در روز جمعه 12 اکتبر همه چشمها بر روی شاهزاده خانم اوژنی بود تا مشاهده کنند این شاهزاده خانم زیبا در مراسم عروسی خود، بعد از ماهها گمانه زنی، چه مدل و سبک  لباس عروسی برای خود انتخاب کرده است.

پرنسس اوژنی، پیتر پیلوتو و کریستوفر دووس، بنیانگذاران برند بریتانیایی پیتر پلوتو، را برای طراحی لباس خود، انتخاب کرد.

این طراحان برجسته مد و لباس، پیراهن هایی که در دیگر مراسم عروسی اعضاء خانواده سلطنتی پوشیده شده بود را بررسی کرده و در نهایت لباس عروسی پرنسس اوژنی را به صورت پیراهنی بلند و چین دار از جنس ابریشم خالص و با یقه هفت شکل طراحی کردند.

این لباس دارای خط گردنی بود که در اطراف شانه هایش تا خورده بود و طوری طراحی شده بود که پشت لباس کاملاً باز باشد. مدل پشت لباس توسط عروس درخواست شده بود و انتخاب این مدل به این علت بود که پرنسس اوژنی می خواست جای بخیه عملی که در سن 12 سالگی بر روی ستون فقراتش انجام داده بود، مشخص باشد.

پیام پرنسس اوژنی از انتخاب این مدل برای پشت لباس عروسش این بود که نشان دهد این به اصطلاح نقایص، ما را منحصر به فرد می کنند. پس دلیلی برای پنهان کردنشان وجود ندارد. اگر باور داریم که زیبا و ارزشمند هستیم پس این ویژگی ها هم بخشی از زیبایی وجودی ما هستند.

شاهزاده اوژنی، طراح لباس خود را تا روز عروسی اش مخفی نگه داشت. اما قبلاً در برنامه The One Show که از شبکه BBC پخش شد، اشاره کرده بود که می خواهد طراحش بریتانیایی باشد.

شاهزاده خانم در این برنامه گفته بود که لباس عروس من یکی از چیزهایی است که واقعا در قبال آن تصمیم گرفتم.

همچنین این لباس عروسی زیبا شامل نمادهایی بود که شخصاً برای اوژنی و بروکسبنک مهم بودند. این نمادها عبارت بودند از خاربنی به نشانه‌ی علاقه و احترام این زن و شوهر به قصر بالمورال، یک شبدر (نماد ملی ایرلند) به نشانه‌ی اصل و نسب عروس، و رز و پیچکی که نماد خانه‌ی این زوج است.

پرنسس اوژنی تاج زمردی گرویل را که در سال 1919 ساخته شده است، از ملکه قرض گرفت و آن را همراه با گوشواره‌های الماس و زمرد که هدیه‌ی داماد بودند، استفاده کرد. کفش‌های شارلوت الیمپیای او نیز از دیگر استعدادهای این کشور بود که بر پاهای پرنسس ظاهر شد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:مدل های محبوب لباس عروس و اندامهای مناسب برای آنها

حلقه عروس پرنسس اوژنی

عروسی پرنسس اوژنی

همانطور که پیش بینی شده بود، جک بروکسبنک یک حلقه عروسی جدید از طلای ولز بر انگشت عروسش پرنسس اوژنی انداخت. این یک سنت سلطنتی است که تاریخچه آن به سال 1923 باز می گردد. طلای ولز بسیار نادر و کمیاب است و قیمت آن تقریباً پنج برابر بیشتر از سایر انواع طلاها است.

در رابطه با این موضوع بخوانید:چه نوع حلقه ای برای حلقه نامزدی یا حلقه عروسی مناسب است ؟

از سوی دیگر، جک بروکسبنک تصمیم گرفت که حلقه عروسی نداشته باشد. در حقیقت، نپوشیدن حلقه عروسی برای مردان خانواده سلطنتی تصمیم غیرمعولی نیست. طرفداران خانواده سلطنتی می دانند که پرنس ویلیام، پرنس چارلز و پرنس فیلیپ، نیز حلقه عروسی نمی پوشیدند.

عروسی پرنسس اوژنی

مارلین کونیگ، کارشناس خاندان سلطنتی انگلیس و اروپا، به Town & Country گفته است: “هیچ سنتی برای پوشیدن یا نپوشیدن حلقه عروسی مردان خانواده سلطنتی وجود ندارد .”این موضوع فقط یک ترجیح شخصی است.

علاوه بر حلقه عروسی از طلای ولز، پرنسس اوژنی انگشتر طلایی را که ملکه الیزابت به او هدیه داده است نیز بر انگشت انداخت. این انگشتر یک یاقوت سرخ رنگ سونچیا پادپاراچا دارد که اطراف آن با الماس کار شده است. این انگشتر شباهت زیادی به حلقه ازدواج مادرش سارا فرگوسن دارد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:آنچه در مورد فلزات هنگام خریدن حلقه نامزدی یا ازدواج باید بدانید

عروسی پرنسس اوژنی

گل های عروسی پرنسس اوژنی

عروسی پرنسس اوژنی

پرنسس اوژنی و جک بروسبنک از طراح گل، راب وان هولدن، برای طراحی دسته گل کلیسایی عروس کمک گرفتند.

او از شاخ و برگ های فصلی و گل هایی که در پارک ملی ویندزور پرورش داده شده بود،استفاده  کرد و دسته گلی را طراحی کرد که منعکس کننده رنگ های غنی پاییز بود.

وان هولدن از شاخه های درخت عنبر سائل (Liquid Amber)، شاخه های کوچک گل رز، گل ادریس، گل کوکب و انواع توت ها برای تهیه این دسته گل مجلل و زیبا استفاده کرد. او در مصاحبه ای گفته است: “این بزرگترین افتخار و امتیاز ویژه ای برای من بوده است که دسته گل عروسی شاهزاده اوژنی و جک را طراحی و تهیه کنم.”

در رابطه با این موضوع بخوانید:معرفی بهترین گل های مناسب دسته گل عروس و تزئین تالار عروسی

ساقدوش پرنسس اوژنی

پرنسس اوژنی، خواهر خود پرنسس بئاتریس را برای ساقدوشی خود انتخاب کرد و این موضوع را از ماه سپتامبر در مصاحبه ای عنوان کرد.

پرنسس بئاتریس در مصاحبه ای در مورد خواهرش گفت که اوژنی شگفت انگیز است. او عروس بسیار مدرنی است.

عروسی پرنسس اوژنی

شاهزاده شارلوت دختر پرنس ویلیام و کیت میدلتون، همراه با ساوانا فیلیپس، دختر پیتر فیلیپس و میا تیندال، دختر زارا فیلیپس و همچنین ماد ویندزور، دختر چهارساله لرد فریدوی ویندزور و تئودورا ویلیامز، دختر رابی ویلیامز خواننده مشهور به عنوان دختران گل این مراسم بودند.

لیدی لوئیس، دختر پرنس ادوارد و کنتس ویسکس، نیز یکی دیگر از ساقدوش های پرنسس اوژنی بود.

عروسی پنرسس اوژنی همچنان یکی از گران ترین عروسی های خانواده سلطنتی انگلیس به شمار می رود.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️