چگونه سبک یا استایل عروسی خود را پیدا کنید؟

بسیاری از مردم دقیقاً نمی دانند که منظور از سبک یا “استایل عروسی” چیست؟ در ساده ترین تعریف ممکن، سبک یا استایل عروسی چیزی است که شما و شریک زندگیتان می خواهید عروسی شما آنطور به نظر رسیده و احساس شود.سبک های مختلف عروسی

استایل عروسی درواقع شامل تمام چیزهایی است که با چشم دیده می شود و همچنین به محیطی که عروسی در آن برگزار می شود مانند تالار پذیرایی یا باغ تالار مربوط است. برنامه ریزی عروسی، نوع گلها، نورپردازی و حتی بافت و پارچه لباس عروس شما همگی بستگی به سبکی دارند که شما برای عروسی خود انتخاب کرده اید.

بهترین بخش در مورد انتخاب یک استایل برای عروسی خود این است که استایل عروسی به شما کمک می کند که فکر خود را متمرکز کرده و برای انتخاب آیتم های مختلف دچار گیجی و سردرگمی نشوید. برای هر کدام از آیتم های عروسی هزارن انتخاب وجود دارد که با تعیین سبک عروسی خود می توانید دایره انتخاب هایتان را مشخص کرده و راحت تر تصمیم بگیرید.

انتخاب سبک و استایل برای عروسی، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به طور موثر با فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات مرتبط با عروسی ارتباط برقرار کنید. اگر شما به آنها بگویید که سبک عروسی تان روستیک یا کلاسیک است، آنها دقیقاً می دانند که شما در مورد چه چیزی صحبت می کنید و این موضوع به آنها کمک می کند تا بتوانند خدمات و کالاهای موردنیاز شما را دقیق تر و مشخص تر معرفی کنند.

بنابراین مهم است که در ابتدای برنامه ریزی، سبک و استایل عروسی خود را انتخاب کنید. ما در این مقاله 10 تا از محبوب ترین سبک های عروسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع سبک های عروسی

با گذشت زمان و تغییرات در جوامع، سنت‌ها و فرهنگ‌ها نیز، تغییر کرده است از جمله فرهنگ برگزاری مراسم عروسی . هر روز که می‌گذرد، شیوه برگزاری مراسم عروسی‌ها نیز تنوع بیشتری به خود می‌گیرند.

مردم هر کشوری با توجه به فرهنگ خاص خود نسبت به برگزاری مراسم عروسی اقدام می کنند و همین موضوع باعث شده انواع سبک های عروسی به وجود بیایند.
البته با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژِی فاصله ی میان کشور ها خیلی کمتر شده و این موضوع باعث شده هر زوجی که دوست ندارد مراسم عروسی خود را به شیوه ی معمول و رایج برگزار کند، می تواند از فرهنگ کشور های مردم دیگر استفاده کند تا مراسم عروسی خود را به صورت دلخواه و متناسب با علاقه خود برگزار کند.
زوج های جوان ایرانی هم از این قائله مستثنی نیستند و مراسم عروسی خود را متناسب با سلایق خود برگزار می کنند. اگر شماهم قصد آشنایی با انواع سبک های عروسی را دارید، تا انتهای مطلب همراه ما در تالارکده باشید تا به طور کامل تمام سبک های برگزاری عروسی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

 

سبک عروسی کلاسیک

 

سبک های مختلف عروسی

سبک عروسی کلاسیک که از آن با نام های سبک متعارف یا عاشقانه نیز یاد می شود، همان سبکی است که در اکثر عروسی ها از گذشته تاکنون دیده ایم و در طول زمان آزمایش خود را پس داده است. به عبارت دیگر با انتخاب این سبک عروسی، مطمئن باشید نوه های شما با دیدن عکس های روز عروسی تان به شما نخواهند خندید. برای رسیدن به این سبک، تنها کافی است به آخرین ترندهای عروسی نه بگویید.

مراسم عروسی کلاسیک اغلب در یک تالار پذیرایی کلاسیک و مجلل یا در یک باغ تالار زیبا برگزار می شود. در این سبک عروسی ها پالت رنگ از رنگ های ملایم با سایه های خنثی صورتی، عاجی و شیری تشکیل شده است. لباس عروس یک لباس مجلل و کلاسیک و مدل پرنسسی است.

محبوب ترین گل ها در گل آرایی کلاسیک عبارتند از:

• ارکیده
• صد تومانی
• رز
• میخک

در رابطه با این موضوع بخوانید:مدل های محبوب لباس عروس و اندامهای مناسب برای آنها

عروسی های محلی

سبک های مختلف عروسی

در عروسی های محلی، جشن عروسی در پس زمینه های مختلف قومی، سنت ها و آداب و رسوم محلی انجام می شود. عروسی های چند فرهنگی آداب و رسوم و سنت ها را از نقاط مختلف جهان گرد هم آورده و بیشتر بر این باورند که عشق حد و مرز نمی شناسد. عناصر عروسی های محلی راهی عالی برای گرد هم آوردن خانواده ها و نشان دادن پذیرش فرهنگ یکدیگر است.

فراتر از آن، اگر معنی یک رسم و سنت خاص واقعاً به نظر شما جالب می آید و به آن علاقه مند شده اید، آن را حتی اگر جزئی از رسوم شما نباشد، بدون تعصب در عروسی خود قرار دهید.

سبک عروسی glam یا زرق و برقدار

سبک های مختلف عروسی

در این سبک عروسی همه چیز درخشان است. شمع ها، فلزات، سنگ های قیمتی و لوسترهای کریستال همه برق می زنند. اگر شما معتقد هستید که چیزی به نام درخشش بیش از حد وجود ندارد، یک عروسی پر زرق و برق ممکن است برای شما مناسب باشد.

فراوانی گلهای شاداب و زیبا، کتان های براق و لباس های پرزرق و برق ساقدوش های عروس از مشخصه های این سبک عروسی است. محل برگزاری عروسی در این سبک معمولاً عمارتی با سبک گتسبی یا یک باشگاه کلاس بالا خارج از شهر است. علاوه بر این، سبک عروسی گلم یک فضای عالی برای نشان دادن برخی از ترند های فانتزی عروسی مانند نصب حلقه های گل و یا پارچه های رومیزی دارای پولک و دیگر تزئینات زرق و برق دار است.

سبک عروسی مدرن

سبک های مختلف عروسی

مدرن، معاصر، سنت شکن و … همه کلماتی هستند که برای توصیف یک عروسی جسورانه با خطوط تمیز و دکور مینیمالیستی به کار برده می شوند. این سبک عروسی کاملاً متفاوت با سبک عروسی کلاسیک بوده و یک نمایش زیبایی شناسی مدرن و تازه است.

عروسی های مدرن اغلب در گالری های هنری، موزه ها و یا انبارهای صنعتی و شیک برگزار می شوند. اغلب اوقات تمرکز بصری روی محل برگزاری عروسی است. بنابراین دیگر عناصر دکور مانند گل و رومیزی های کتان می توانند تمیز و ساده نگه داشته شوند. با این حال، برخی از مراسم عروسی مدرن، جزئیات دقیق را در نظر می گیرند. صرف از نظر از این که این سبک عروسی به صورت مینیمالیست یا متوسط برگزار شود، بسیار سبک کلاس بالایی است.

در سبک مدرن معمولا از رنگ های ملایم استفاده می شود مانند:

• مرجانی
• کرم
• شیری
• بژ

 

سبک عروسی روستایی یا روستیک

سبک های مختلف عروسی

هنگامی که از واژه “عروسی روستایی” استفاده می شود، ممکن است به طور اتوماتیک فکر شما به سمت گونی، چکمه، و کومه های گندم برود. اما عروسی های روستایی از زمانی که به عنوان یک سبک عروسی مطرح شده اند، راه زیادی را طی کرده اند. امروزه سبک روستایی به هر چیزی که کمی طبیعی تر، ارگانیک تر و بوهوتر باشد، اشاره دارد. به عروسی های جنگلی با دکوراسیون برگ ها و شاخه های درختان فکر کنید. یا یک عروسی در مزرعه همراه با تولیدات ارگانیک در کنار آرایش گل ها و گیاهان بافته شده را در نظر آورید. یا حتی عروسی در قله یک کوه در حالیکه عروس یک تاج گل بر سر دارد.

محل برگزاری

هر مراسم عروسی که طبیعی تر و خارج از محیط سربسته باشد، می تواند تحت سبک عروسی روستیک (روستایی) قرار بگیرد. و ترکیب عناصر مختلف (مانند یک قفسه چوبی قدیمی) کنار عناصر تصفیه شده (مانند گل های زیبا و سفید) جایی است که کل مفهوم سبک روستیک به درستی مطرح می شود.

 

ممکن است مراسم عروسی در یک فضای باز برگزار شود، مثلاً در یک باغ یا مزرعه . اما لزوما برای برگزاری این سبک عروسی نیاز به روستا یا فضای دور ندارید، می توانید با استفاده از المان های طبیعی و چوبی مانند؛ استفاده از نیمکت های چوبی فانوس های زیبا، کیک دیزاین شده با طرح چوب ، استفاده از چوب و کنف برای کارت دعوت اختصاصی و… استفاده کنید.

دکوراسیون در این سبک

در سبک‌عروسی روستیک، دکوراسیون معمولاً از چوب، گل‌های طبیعی و المان‌های دست‌ساز ساخته می‌شود. میزها و صندلی‌ها از چوب ساخته می‌شوند و با گل‌ها و گیاهان محلی تزیین می‌شوند.

لباس عروس و داماد در این سبک

در این سبک، لباس‌ها نیز ساده هستند. لباس عروس معمولاً با دامن‌های گلدار و بافته‌های طبیعی ساخته می‌شود. داماد نیز می‌تواند با یک لباس کت و شلوار راحت و ساده ظاهر شود.

موارد دیگری که می توانید برای اجرای این سبک انجام دهید:

• استفاده از مواد چوبی و المان های طبیعی در کارت دعوت
• نورپردازی زیبا با فانوس وشمع
• دسته گل با استفاده از گل و گیاهان وحشی
• استفاده نکردن از هر وسیله تجملاتی

عروسی دارای تم یا موضوع

در رابطه با این موضوع بخوانید:4 تا از بهترین تم های عروسی زمستانی

در حالی که “سبک” عروسی نگاه کلی و احساس عروسی را توصیف می کند، یک عروسی که حول و حوش یک “موضوع” یا تم شکل می گیرد بسیار خاص تر است. عروسی دارای تم توسط یک موضوع خاص ساخته و پرداخته شده، و جزئیات تزئینات عروسی می تواند تفسیر های بیشتری همراه داشته باشد. مثال هایی از عروسی دارای تم می تواند یک عروسی سفید با تم سرزمین عجایب زمستانی یا تم ملوانی و استفاده از لنگرها و المان های کشتی یا حتی تم عروسی هالووین شبح وار باشد.

تم عروسی یک راه عالی برای نشان دادن علایق شخصی شما است. عروسی های دارای تم همیشه زیبا ترین رویدادها نیستند، اما مطمئناً سرگرم کننده هستند.

 

سبک‌عروسی بوهو

 

 

عروسی به سبک بوهو

سبک عروسی بوهو در اروپا بسیار پر طرفدار است و البته در ایران هم زوج های جوان به این سبک علاقه مند شده اند و هرساله به تعدادشان افزوده می شود.
اگر به برگزاری مراسم عروسی به صورت رسمی تمایل ندارید و دوست دارید جشن عروسی شما در دل طبیعت بدون تجمل گرایی برگزار شود این سبک بهترین گزینه برای شماست.

این سبک بیشترین شباهت را با سبک روستیک دارد. در سبک بوهو محل برگزاری مراسم در فضای باز وطبیعی است .
برای انتخاب لوکیشن عروسی در این سبک برای عروس و داماد گزینه های متعددی وجود دارد که متناسب با دسترسی به مکان سلایق زوجین انتخاب می شود، مانند:
• جنگل و سایر فضاهای سرسبز
• سواحل دریا
• بیابان و فضاهای خشک

ویژگی هایی که سبک بوهو دارد عبارتند از:

• استفاده از المان های طبیعی مانند در دیزاین مراسم
• نورپردازی با شمع و فانوس
• کارت عروسی با استفاده از متریال طبیعی و اختصاصی
• ساخت گیف های خلاقانه با استفاده از مواد طبیعی
• لباس عروس و داماد آزاد و راحت
• موهای عروس باز و حلقه گل بر روی آن
• استفاده از رنگ های گرم و ملایم

 

سبک عروسی دریایی

 

برگزاری عروسی دریایی

عروسی هایی که در سواحل و یا در نزدیکی دریا برگزار می شوند، جزو رمانتیک و احساسی ترین عروسی ها می باشند.
اگر قصد برگزاری مراسم به این سبک را دارید باید یک باغ تالار که دارای ساحل اختصاصی هست را در نظر بگیرید .
برای دیزاین و همینطور گل آرایی این مدل عروسی ها، باید همه چیز با فضای دریا هماهنگی داشته باشد و ایجاد یک هارمونی جذاب میان المان های به کار رفته در مراسم و همینطور استفاده از رنگ های آبی، صورتی ،طلایی و سفید مراسم را به حداکثر زیبایی می رساند.

 

سبک‌عروسی لاکچری

 

عروسی لاکچری تهران

استایل لاکچری یا برگزاری مراسم عروسی به سبک لوکس دقیقا نقطه مقابل سبک های روستک و بوهو قرار دارد .
این سبک عروسی از نظر قیمتی در سطح بالایی برای برگزاری قرار دارد اما همچنان یکی از محبوب ترین سبک های برگزاری مراسم عروسی می باشد .تمام اجزای دیزاین و طراحی سبک لاکچری لوکس و تجملاتی است و عروس داماد هزینه های زیادی را برای این منظور می پردازند.

ویژگی های سبک عروسی لاکچری:

• محل برگزاری در باغ تالار های لوکس و مجلل
• استفاده از المان های تجملاتی در مراسم
• بهره گیری از لوکس ترین مشین ها برای ماشین عروس
• استفاده از تجهیزات پیشرفته در تصویربرداری
• منوی غذای با متنوع و سلف برای پذیرایی

سبک‌عروسی وینتیج

 

عروسی وینتیج

در برگزاری سبک وینتیج از المان های قدیمی در کنار مدل های بروز استفاده می شود. برای مثال از ماشین های قدیمی و کلاسیک برای ماشین عروس استفاده می شود. لباس عروس و داماد باید با تزئینات قدیمی طراحی شود.
عروس می تواند برای تزئینات لباس خود از مواردی مانند؛ سر آستین های توری، دامن چین دار یا پلیسه ویا آستین های پف دار استفاده کند.

سایر ویژگی های سبک وینتیج عبارتند از:

کیک ساده
پخش موسیقی های قدیمی
لباس های ساقدوش ها با تزئینات قدیمی
دسته گل های بی آلایش و بدون تجمل

 

در رابطه با این موضوع بخوانید:4 تا از بهترین تم های عروسی زمستانی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین باغ تالار شهریار
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

ميرزايي
باغ تالار عمارت ریورساید

مراسم ما هم ٣١ فروردين ١٤٠٣. بي نظير و عالي. ممنون از شما. ❤️❤️❤️🙏🙏🙏

کاظمی
تالار پذیرایی اوپال

تالار بسیار زیبا و مجلل هست ما مراسم داشتیم همه چیز عالی بود ..ممنون از آقای مهربان عزیز که واقعا خوش برخورد هستند و انرژی خیلی خوبی به زوج های جوان میدن .ممنون از پرسنل خوبتون

داریوش
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

چرا نباشه وقتی کشتی دارند و فروش نفت در اختیار خانواده باشه چرا که نه مردم هم باید صبر تحمل بر مشکلات و تحریم ها داشته باشند