چگونه داماد را به مشارکت در کارهای عروسی تشویق کنیم

مشارکت داماد در کارهای عروسیچطور داماد را به انجام کارهای عروسی و برنامه ریزی برای آن علاقه مند می کنید؟ قرار نیست همه فشار برنامه ریزی برای روز عروسی بر دوش عروس‌ و خانواده‌اش باشد. ممکن است از این همه شلوغی و حجم کارهایی که باید انجام شود، مضطرب شده و دست و پایش را گم کرده است. مهم نیست شما می‌دانید که همسر آینده‌تان چه توانایی‌ها و مهارت‌هایی دارد، پس کارهایی را برعهده‌اش قرار دهید تا بتواند از استعدادهایش استفاده کرده و احساس مفید بودن کند . اگر همسر آینده‌تان نمی‌داند چطور در این برنامه‌ریزی‌ها به شما کمک کند، می توانید به او کمک کنید.

ما در سایت تالارکده به شما راه کارهایی پیشنهاد می کنیم که تا آنجایی که ممکن است داماد را در انجام کارها مشارکت دهید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ایده هایی شگفت انگیز برای یک عروسی پاییزی

برنامه ریزی برای ماه عسل

چرا او را مجبور نکنید که برای ماه عسل برنامه ریزی کند؟ در این صورت مطمئن باشید تمام وقت او پر خواهد شد و دیگر از بابت اینکه هیچ کاری انجام نمی دهد نگران نخواهید بود. در این صورت اگر توانایی چانه زنی دارد می توانید مطمئن باشید تخفیف های خوبی خواهد گرفت.

مشارکت داماد در کارهای عروسی

به تواناییها و قابلیتهای او توجه کنید

اگر توانایی طراحی و دیزاین دارد یا اینکه آدم خلاقی است، طراحی کارت‌های عروسی را به او بسپارید. شاید کارت‌ها به ظرافت کارت‌هایی که از بیرون تهیه می‌شوند نباشد، اما مهمانان شما خاص بودن آن را به خوبی درک می‌کنند. اگر  توانایی طراحی وب سایت دارد می توانید از او بخواهید که یک وب سایت درست کند و یک سیستم دعوت آنلاین راه بیندازد. مطمئن باشید آقایان از این شیوه استقبال می‌کنند. در ضمن اگر سلیقه خوبی دارد می توانید کارهایی مانند شستن ماشین، گل زدن آن، تزیین تالار و… را به او بسپارید و کلی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

اگر در انجام مذاکره توانایی دارد، از او بخواهید که قیمت اجناس مختلف را دربیاورد و ببیند که می‌تواند چه خدمات اضافی از آنها بگیرد. به جای این که در دفتر کترینگ، آتلیه، گل فروشی, باغ تالار و تالار پذیرایی یا هرجای دیگر برای خدمات و قیمت‌شان بحث کنید آنچه مد نظرتان است را با نامزدتان در میان بگذارید و مذاکره را به او بسپارید.

انتخاب لباس و اکسسوری

چرا فکر می کنید که داماد نمی خواهد در روز عروسی اش در بهترین شکل ممکن خود باشد؟یکی از مهمترین مسائلی که عروس و داماد در گیر آن می شوند سبک و فرم کلی مراسمشان است. بنابراین شناخت این سبک و انتخاب کت و شلواری مناسب برای سبک انتخابیتان می تواند اولین و شاید مهمترین وظیفه داماد باشد. او باید بداند که برای مراسم های کلاسیک و رسمی بهتر است از کت و شلوار های مشکی و برای مراسم های غیر رسمی تر و یا مدرن تر از کت و شلوار های طوسی استفاده کند.

مشارکت داماد در کارهای عروسی

انتخاب موسیقی

می‌تواند از هسرتان بخواهید یک مجموعه از آهنگ‌های مورد علاقه هر دو نفرتان را تهیه و ترتیب پخش هر کدام از آنها مشخص کند و در جشن عروسی به جای دعوت از دی جی از این مجموعه استفاده کنید و یا بخشی از جشن را به پخش این آهنگ ها اختصاص دهید. اگر تصمیم به انتخاب دی جی گرفته اید از نامزدتان بخواهید حتما قبل از انتخاب گروه، نمونه کار آنها را ببیند و به دیدن فیلم نمونه کار بسنده نکند. تا جایی که ممکن است هر دو نفرتان حداقل در یکی از مراسم آنها حاضر شوید و از نزدیک اجرای برنامه شان را ببینید. حال و هوا و سن مهمانان خودتان را هم درنظر بگیرید و قبل از عروسی با گروه در مورد آهنگهایی که اجرا خواهند کرد با توجه به مدت زمان اجرایشان صحبت کنید و هماهنگی های لازم را انجام دهید.

مدیریت تیم

کارهای مدیریت جشن را به همسرتان بسپارید. اگر کیک عروسی را خودتان به تالار می آورید از او بخواهید هماهنگی های لازم را انجام دهد. اگر عاقد را به محل جشن یا تالار پذیرایی دعوت می‌کنید باید از نامزدتان بخواهید ترتیب ایاب‌و ذهاب و زمان بندی حضور او را در جشن عقد بدهد. همچنین از نامزدتان بخواهید از محل تهیه غذا و عملکرد خدمه جشن که توسط برگزار کننده هماهنگ می‌شوند اطمینان حاصل کند. اتمام حجت با عکاس  و فیلم‌بردار هم کار دیگری است که باید مرد انجام دهد. برای مدیریت بهتر کارها از او بخواهید یک فهرست از پیگیری های روز جشن مثل آخرین هماهنگی با تالار یا باغ تالار و رستوران و گلفروشی و آرایشگاه و آتلیه و عاقد و… به همراه شماره تلفن هر کدام تهیه کند و به خانواده یا دوستانتان بسپارد تا بتوانند در روز عروسی بدون نیاز به حضور و توضیح همسرتان، به او کمک کنند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه شب قبل از عروسی خواب شبانه بهتری داشته باشیم

مشارکت داماد در کارهای عروسی

سرگرم کردن مهمانان در روز عروسی

می توانید از نامزدتان بخواهید که همراه با دوستانش برنامه هایی برای سرگرم کردن مهمانان در عروسی ترتیب دهد. بسیاری از عروسی‌های ما تقریبا شبیه به هم و کاملا کاریزماتیک صورت می‌گیرد. عروس و داماد به صورت برنامه‌ریزی شده و خشک کارهای از قبل طراحی شده را انجام می‌دهند و مهمانان نیز بعد از کمی خوش گذرانی برای آنان آرزوی خوشبختی کرده و تالار را ترک می کنند اما راه ها و ایده های بسیاری برای سرگرمی بیشتر و داشتن یک روز فراموش نشدنی وجود دارد. این کار را به داماد و دوستانش بسپارید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

انتخاب شام عروسی

اگر نامزد خوش‌خوراکی دارید بهتر است انتخاب منوی شام‌عروسی و تنقلات میزهای مهمان‌ها را بر عهده او بگذارید و خودتان برآن نظارت کنید.

شام عروسی و پذیرایی ویژه از میمهانان مراسم، یکی از دغدغه‌های عروس و داماد، حتی چندماه قبل از عروسی می‌باشد. انتخاب شام عروسی، شاید یکی از سخت‌ترین بخش‌ها بعد از انتخاب تالار باشد، چرا که بایستی با توجه به ذائقه‌ی همه‌ی میهمانان و بودجه شما تعیین شود.

از آنجایی که تامین هزینه های شب عروسی بر عهده داماد است بهتر است مسئولیت این قسمت از جشن را بر عهده ایشان بیندازید. از او بخواهید که قبل از هر اقدامی ابتدا تمام شرایط را بررسی کند، میزان هزینه‌ای که قرار است برای جشن صرف کنید را بداند و درست و اصولی به انتخاب مدل‌های غذا بپردازد، می توانید برای کاهش دغدغه‌های جشن، تمام برنامه‌های این شب با شکوه را به موسسات و مراکز تشریفات مراسم عروسی بسپارید تا آنها بتوانند بهترین تکنیک‌ها را برای برگزاری مراسم و تمام مسائل مربوط به شام عروسی و تزیینات میز شام را برای شما به کار گیرند و داماد تنها عهده دار انتخاب نوع غذا باشد. سایت تالارکده با معرفی بهترین باغ تالارها و موسسات برگزاری مراسم عروسی در این زمینه راهنمای شما عزیزان است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:6 راه برای دانستن اینکه کفش های مناسبی برای عروسی خود انتخاب کرده اید

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️