جشنواره رمضان

چگونه تالار عروسی مناسب پیدا کنیم؟

انتخاب تالار عروسی مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که عروس و دامادها هنگام برنامه ریزی عروسی باید انجام دهند. انتخاب یک محل برگزاری عروسی مناسب صرف نظر از اینکه یک باغ تالار یا یک تالار پذیرایی باشد تأثیر بسیار زیادی در رضایت میزبان و همچنین مهمانان و ایجاد خاطره ای خوش در آنان دارد. اما چگونه می توانید تالار عروسی مناسب خود را پیدا کنید و در انتخاب تالار عروسی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

در این مقاله مجموعه نکاتی که باید در انتخاب تالار عروسی مدنظر قرار دهید را گرد آورده و به بررسی عوامل مؤثر در انتخاب یک تالار عروسی مناسب می پردازیم.

انتخاب تالار پذیرایی

مسافت تالار پذیرایی عروسی

برای انتخاب تالار عروسی مناسب مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که تالار عروسی یا باغ تالاری که می خواهید انتخاب کنید در محدوده محل سکونت شما قرار گرفته باشد. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا برخی از عروس و دامادها یک باغ تالار یا تالار پذیرایی بسیار دور انتخاب کرده و این امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای آنها می شود. به عنوان مثال دوری مسافت ممکن است باعث خراب شدن آرایش صورت و مو عروس و داماد یا درگیر شدن با مشکلاتی مانند برخورد با ترافیک یا خرابی ماشین و … شود.

همچنین بهتر است مکان تالار پذیرایی در نزدیکی آرایشگاه بوده و در مکانی قرار گرفته باشد که بیشتر مهمانان دسترسی آسانی به آن داشته باشند.

هزینه تالار عروسی

نکته بسیار مهم در انتخاب تالار عروسی یا باغ تالار قیمت آن است. بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند از هزینه های دیگر بخش ها کاسته و در عوض یک تالار پذیرایی مناسب تر و مجلل تر انتخاب کنند. قبل از اقدام به انتخاب تالار پذیرایی باید دقیقاً مشخص کنید که چقدر می خواهید بابت تالار عروسی هزینه کنید. در این مورد عروس و داماد باید کاملاً با یکدیگر گفت و گو کرده و تصمیم مشترکی اتخاذ نمایند. البته لازم به ذکر است که در این مورد می توانید از خدمات تشریفات عروسی نیز بهره ببرید.

معمولاً هزینه ی تالارها شامل هزینه ی ورودی تالار، هزینه ی غذا و پذیرایی، هزینه ی خدمات، هزینه ی مالیات و عوارض و ارزش افزوده و هزینه برنامه های تفریحی است. شما می توانید با توجه به بودجه ای که برای عروسی خود در نظر گرفته اید تالار مناسب خود را انتخاب کرده و در این میان از خدمات ارائه شده توسط شرکت های تشریفات عروسی بهره مند شوید.

بسیاری از شرکت های تشریفات عروسی دارای پکیج هایی با قیمت های مختلف هستند که می توانید با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید اقدام به انتخاب یکی از آنها نموده و با هزینه ای معقول و مناسب، بهترین امکانات را دریافت نمایید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:بهترین تشریفات عروسی و خدمات دهندگان مجالس در تهران را بشناسید

انتخاب تالار پذیرایی

توجه داشته باشید که تاریخ عروسی در تعیین قیمت تالار پذیرایی نقش بسیار زیادی دارد. معمولاً قیمت تالارهای عروسی در فصل تابستان بیشتر از فصول دیگر است زیرا تابستان فصل اوج برگزاری مراسم های عروسی است و بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند مراسم عروسی شان را در این فصل که مشکلات مربوط به سردی هوا و بارندگی زیاد را ندارند، برگزار کنند. به همین دلیل قیمت تالارها عروسی و بخصوص باغ تالار ها در این فصل بالا می رود. همچنین روزهای مناسبتی بخصوص اگر تعطیل باشد و تعطیلات آخر هفته نیز باعث افزایش قیمت تالارهای پذیرایی عروسی می شود.

اگر می خواهید هزینه های عروسی خود را کاهش داده و یک عروسی مقرون به صرفه برگزار کنید، در فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار اقدام به برگزاری عروسی کنید. همچنین روز عروسی خود را در اواسط هفته و در روزهای غیرمناسبتی انتخاب کنید. در این فصول و روزها مدیران تالارها می توانند تخفیف های بسیار خوبی به شما ارائه بدهند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:قیمت تالار پذیرایی در تهران و عوامل مؤثر در هزینه ها

موقعیت و دسترسی تالار

با توجه به اینکه شما در شب عروسی تان امور مختلفی در پیش رو دارید و می بایست درنقاط مختلف شهر گشت و گذار داشته باشید مثل رفتن به آرایشگاه، گل ماشین عروس، عکاسی و فیلم برداری در آتلیه و باغ موقعیت تالار عروسی انتخابی شما می بایست به نحوی باشد که مشکلات ترافیکی در مسیر برایتان پیش نیاید و به موقع به مراسم عروسی در تالار برسید. همچنین مهمانان شما در پیدا کردن و دسترسی به تالار دچار مشکل نشوند.

پارکینگ اختصاصی یا فضای مناسب جهت پارک

برای ثبت یک شب خاطره انگیز برای مهمانان می بایست به فضای مناسب جهت پارک یا پارکینگ اختصاصی توجه داشته باشید .

بررسی مبل ها، روکش میزها و سرویس های بهداشتی

از آنجا مهمانان شما زمان زیادی را روی صندلی ها می نشینند می بایست صندلی ها از نظر راحتی شرایط خوبی داشته باشند و مهمانان شما احساس سختی ننمایند. اگر امکان دارد ساعاتی قبل از عروسی تان سری به محل عروسی زده و نگاه کلی به سالن، رومیزی ها و دیگر نکات داشته باشید. بررسی سرویس های بهداشتی مسئله ای است که ممکن است کمتر به آن توجه شود. وجود تعداد مناسب سرویس و همچنین امکانات و تمیزی آنها باید مورد بررسی قرار گیرد.

ظرفیت تالار عروسی

بعد از مشخص کردن بودجه ای که می خواهید برای تالار پذیرایی یا باغ تالار اختصاص دهید و مشخص کردن محدوده آن نوبت به تعیین فاکتور مهم دیگر که ظرفیت تالار عروسی است می پردازیم.

ظرفیت تالار عروسی موردنظر شما باید با تعداد مهمانان هماهنگی داشته باشد. اگر تالار پذیرایی که برای مراسم عروسی خود انتخاب می کنید ظرفیتی کمتر از تعداد مهمانان شما داشته باشد نه تنها باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند کمبود جا و تعداد صندلی ها می شود بلکه مسائل بسیار دیگری مانند کم بودن تعداد سرویس های بهداشتی، کوچک بودن استیج رقص و … نیز به وجود خواهد آمد. از طرف دیگر بزرگ بودن زیاد تالار پذیرایی نه تنها هزینه بیشتری روی دست شما باقی می گذارد بلکه در فیلم ها و عکس های عروسی نیز خالی به نظر رسیده و از زیبایی فیلم و عکس می کاهد.

بنابراین قبل از انتخاب تالار عروسی حتماً تخمین دقیقی از تعداد مهمانان خود داشته باشید.

انتخاب تالار پذیرایی

پارکینگ اختصاصی

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تالار پذیرایی عروسی دارا بودن پارکینگ اختصاصی است. بیشتر تالارهای پذیرایی در مناطق پر تردد واقع شده اند و مهمانان برای پارک کردن ماشین های خود باید مدتها به دنبال جای پارک بگردند. داشتن پارکینگ اختصاصی می تواند یک فاکتور مثبت برای یک تالار عروسی باشد و مهمانان را از دردسر پیدا کردن جای پارک مناسب رها کند.

از طرف دیگر مسأله امنیت ماشین ها نیز فاکتور بسیار مهمی است و داشتن پارکینگ اختصاصی خیال مهمانان را بابت امنیت ماشین ها راحت می کند. این مسأله بخصوص در باغ تالار ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا باغ تالارها معمولاً خارج از شهر قرار دارند و برقراری امنیت در آنها مسأله بسیار مهمی است.

کیفیت غذاها و پذیرایی

همانطور که می دانید کیفیت غذا و نوع پذیرایی در خوب برگزار شدن یک عروسی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. سعی کنید قبل از انتخاب تالار پذیرایی موردنظر خود در یکی از مراسم های برگزار شده در آن تالار شرکت کرده و از نزدیک کیفیت غذاها و نحوه پذیرایی پرسنل و کارکنان را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می توانید از کسانی که قبلاً مراسم عروسی خود را در تالار عروسی مورد نظر شما برگزار کرده اند نیز سوال پرسیده و نظر آنها را جویا شوید.

پیدا کردن یک تالار پذیرایی مناسب که همه جوانب فوق در آن رعایت شده باشد ممکن است در ابتدا سخت و وقت گیر به نظر رسد. اما امروزه سایت های اینترنتی بسیار زیادی وجود دارند که به کمک عروس و دامادها آمده و به آنها این امکان را می دهند که در کمترین زمان ممکن و بدون حضور در محل تالار پذیرایی مورد نظر خود را پیدا کنند. یکی از سایت هایی که به طور تخصصی در زمینه جستجوی تالارهای پذیرایی عروسی و باغ تالارها کار می کند، سایت تالارکده است. این سایت دارای یک قسمت جستجوی پیشرفته است که در آن می توانید به راحتی هر نوع تالار پذیرایی که موردنظر شما است را پیدا کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:جستجوی تالارهای عروسی تهران | جستجو باغ تالار تهران/ تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • سینا

    چرا نظر منو نذاشتید

    پاسخ
  • سینا

    من به تمام عروس داماد هایی که میخوان عروسی در باغ بگیرن توصیه میکنم اصلا با تشریفات مشیری یا تشریفات سورینو که باهم کار میکنن و باغ سورینو عروسیشونو برگزار نکنن. این افراد فقط جیبتونو خالی میکنن و خدمات ضعیف ارائه میدن اصلا اونی که باهاتون میبندنو ارائه نمیدن و شب عروسی مثل ما فقط شوکه و عصبانی میشید و عروسی زهرمارتون میشه چون نفری 1میلیون خرج میکنید و منو در حد 200تومن ارائه میکنن و گل ارایی خیلی ضعیف و ازشب قبل مونده و ظروف کثیف و خدمات ضعیف....

    پاسخ
  • بدون نام

    سایت خوبی دارید امیدوارم که موفق باشید

    پاسخ
  • فرهاد

    عروسی در هتل مناسب میخوایم لطفا چند هتل را با تمامی مشخصات شان برم روان کنید هوتل از مردم آسیاهی باشد تشگر و منتظر هستم

    پاسخ