جشنواره رمضان

راهنمای جامع انتخاب کت و شلوار دامادی شیک و مناسب

برای داماد هیچ چیز مهم تر از پوشیدن یک کت و شلوار شیک و برازنده نیست. شما فقط یک بار داماد می شوید و باید در این شب مهم زندگی تان بدرخشید. آقایان در طول زندگی بارها و بارها کت و شلوار بر تن می کنند اما لباس دامادی چیز دیگری است و باید نگاه ویژه ای به آن داشت. ما در سایت تالارکده نکات مهم و راهنمایی های لازم برای انتخاب کت شلوار مناسب را ارایه داده ایم.

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین موضوعات برای هر عروس و دامادی در روز برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی انتخاب یک لباس مناسب و زیبا برای چنین روز خاص و به یادماندنی است. به همین جهت سعی کرده‌ایم در ادامه این مقاله به انتخاب کت و شلوار مناسب و ایده‌آل برای دامادهای عزیز بپردازیم.

دامادهای محترم باید در نظر داشته باشند که عوامل زیادی می‌توانند تاثیرات زیادی بر روی انتخاب یک کت و شلوار مناسب و ایده‌آل داشته باشند که در ابتدا باید به تمامی آن‌ها آشنا بوده و در نهایت با توجه به تاثیرات چنین عواملی دست به انتخاب یک گزینه مناسب بزنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این عوامل پرداخته شده است.

در رابطه با این موضوع بخوانید:راهنمای جامع انتخاب شیک ترین اکسسوری ها برای داماد

کت و شلوار دامادی

نوع بدن خود رابشناسید

دامادهای درشت هیکل بهتر است از کت و شلوارهایی با رنگ های تیره و مات استفاده کنند. کت و شلوارهایی که پارچه های براق دارند شما را چاق تر نشان می د هند .

تاثیر پارچه های ضخیم و کلفت یا طرح های چهارخانه درشت هم همین است. این قبیل طرح ها برازنده اشخاص لاغر است. برای دامادهای چاق پارچه های سبک و دارای راه راههای عمودی مناسب تر است.

کت های پشت چاک د ار به خصوص اگر ۲ چاک در پشت د اشته باشند ، برای اشخاص درشت هیکل مناسب نیستند . چون چاک های پشت جلب توجه می کند و درشت بودن هیکل بیشتر به چشم می آید .برش کت هم مهم است. بعضی کت ها به طور کامل د ر قسمت کمر جذب می گردد ولی انواع دیگر از زیر بغل تا نزد یک ران پا برشی راسته د ارد . برش های راسته برای مردان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است.

کت و شلوار شیک و زیبا برای داماد

اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند و باریک بپوشید ولی اگر پاهای کوتاهی د ارید کت های کوتاه تر برای شما برازنده تر است؛ چون کت های بلند سبب می شوند پاهای شما کوتاه تر از حدی که هست به نظر برسد .

برای دامادهای کوتاه قد پارچه های راه راه انتخاب مناسبی است و تاثیر خوبی در بلند تر نشان د ادن قد دارد .

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکات مهم و کاربردی که باید برای خرید ست ساعت عروس و داماد بدانید

کت و شلوار دامادی

اندازه های خود را بگیرید

برای کت باید اندازه دور سینه و بازوهای خود و برای شلوار باید اندازه دور کمر و بلندی قد خود را بدانید.

نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد. هنگام خرید كت و شلوار هیچ‌وقت نباید شلوار را معیار قرار دهید. امكان دخل و تصرف، تنگ یا گشاد كردن شلوار به‌مراتب راحت‌تر از كت است، به همین دلیل با انتخاب كت شروع كنید و در مرحله بعد سراغ شلواربروید.
دقت کنید سرشانه های کت دقیقاً جذب شانه ها و اندازه آنها باشد نه بزرگ تر از شانه ها. مهم‌ترین قسمت در یك كت مردانه شانه و سرشانه است كه باید بی‌عیب باشد و بدون كشیدگی یا چین و چروك روی بدن قرار بگیرد.

برای کت های معمولی، در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین باید جایی تمام می‌شود كه دست شروع می‌شود و یکی، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند .

انتخاب کت و شلوار دامادی

بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد.

به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا وسط پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می روید جورابتان دیده نشود . رابطه مستقیمی بین قد و پهنای شلوار وجود دارد یعنی هرچه شلوار تنگ‌تر باشد، قد شلوار كم می‌شود و هر چه شلوار گشادتر شود، قد هم افزایش پیدا می‌كند. یعنی اگر می خواهید شلوارتان تنگ باشد باید قد آن تا قوزک پا بالا بیاید.

حواستان به رنگ جوراب و کفش هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید. برای كت و شلوارهای مشكی و رسمی بهترین انتخاب كفش مشكی رسمی است. در این شرایط حتما از جوراب مشكی استفاده كنید. در بقیه موارد و زمانی كه از كت، شلوار و كفش رنگی استفاده می‌كنید، مطمئن‌ترین روش هماهنگ كردن رنگ جوراب با شلوار است.

کت و شلوار دامادی

مدل مناسب برای اندام‌های مختلف:

برای آقا دامادهای بلندقد و لاغراندام استفاده از مدل شش دکمه می‌تواند استایل زیباتری ایجاد کند زیرا کمی اندامتان را پرتر از قبل نشان می‌دهد. بالعکس کت‌های طراحی شده با یقه آرشال به‌دلیل طویل بودن این مدل یقه برای آقایون با جثه بزرگتر مناسب‌تر هستند و اندام را لاغرتر و جمع‌تر نشان می‌دهند.

انتخاب رنگ پیراهن متناسب با کت و شلوار:

درصورتیکه کت و شلوار دامادی شما مشکی یا سرمه‌ای است بهتر است آن را با پیراهن سفید رنگ ست کنید. به‌طورکلی پیراهن سفید مناسب‌ترین و کلاسیک‌ترین رنگ برای پیراهن دامادی به‌حساب می‌آید و با تمامی رنگ‌ها نیز همخوانی دارد.

انتخاب کراوات برای کت و شلوار دامادی:

انتخاب کراوات و دستمال جیبی بخش مهمی از استایل داماد را تشکیل می‌دهد. بهتر است رنگ کراوات و دستمال جیبتان با کت و شلوار همخوانی داشته باشد. مثلاً می‌توانید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. توصیه می‌شود که کراوات‌های ساده در مقایسه با کراوات‌های طرح‌دار تناسب بیشتری با استایل داماد دارند و جلوه زیباتری ایجاد خواهند کرد. اگرچه برخی از عروس و دامادها ترجیح می‌دهند کراوات و دستمال جیب را با بخشی از استایل عروس ست کنند.

البته برخی از آقایان ترجیح می‌دهند در مراسم عروسیشان به‌جای کراوات از پاپیون استفاده کنند که آن هم گزینه بسیار شیک و کلاسیکی است.

انتخاب کت و شلوار دامادی

انواع اصلی سبک کت و شلوارها را بشناسید

کت و شلوارها معمولاً در چهار دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

کت و شلوار ایتالیایی

خوش سبک و بسیار جذاب است. سبک ایتالیایی بسیار امروزی و زیباست. در نسخه اصیل این سبک، کت‌ها بدون چاک طراحی می‌شدند. اما جهت راحتی بیشتر به هنگام نشست و برخاست، امروزه از دو چاک در آن استفاده می‌شود. تن خور بسیار خوبی دارند.

در شانه‌ها پد قرار دارد و جایگاه دکمه‌ها و قسمت برگردان یقه بالاتر از سبک های دیگر است.

کت‌ها بر حسب طرح عدد هفت و به‌صورت جذب و باریک طراحی می‌شوند. شلوارها کمر باریک و در جذب‌ترین حالت ممکن طراحی می‌شوند.

در سبک ایتالیایی از پارچه‌های سبک و خنک‌تر استفاده می‌شود. از پدهای کمتری در طراحی کلی آن استفاده می‌شود.

چنین سبکی مناسب مردانی است که قدی بلند، اندامی باریک و شکمی صاف دارند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه داماد را به مشارکت در کارهای عروسی تشویق کنیم

کت و شلوار انگلیسی کلاسیک

کت و شلوار داماد به سبک انگلیسی

کت و شلوار انگلیسی نزدیک‌تر به بدن است و خطوط بدن را کاملاٌ نشان می دهد و تن خور شاخصی دارد. جای آستین بالاتر قرار دارد و تأکید چشمگیری روی شانه‌های کت انجام گرفته است.

این سبک از دو چاک بهره می‌برد و نشست و برخاست با آن راحت‌تر است. در طرح انگلیسی یک یا دو ردیف دکمه، هر دو استفاده می‌شوند.

کت ساختار قوی‌تری دارد. به کمک پد شانه، شانه‌ها کمی بزرگ‌تر به نظر می‌آیند و قفسه سینه شمایل زیبایی دارد. شاخصه تن خور بودن این سبک در شلوار آن نیز رعایت شده. بنابراین به بهترین نحو به تن فرد می‌نشیند.

در مورد نوع پارچه، سبک انگلیسی از پارچه‌های سنگین‌تر و گرم‌تر استفاده می‌کند.

کت و شلوار مردانه انگلیسی برای مردانی با بدن متوسط توصیه می‌شود.

کت و شلوار آمریکایی جوانانه و راحت

کت و شلوار داماد

کت و شلوار آمریکایی برای مردان درشت‌اندام توصیه می‌شود. کت و شلوار آمریکایی اصیل، دارای طراحی ساده بود. زیر بغل بلندتر، خطوط صاف، شانه‌های عادی بدون پد درنهایت منجر به ظاهری باد کرده و جعبه گونه می‌شد.

تنها چاک این سبک در قسمت میانی و پشت کت قرارگرفته بود. سبک اصیل آمریکایی بدقواره‌ترین سبک کت و شلوارها بود. به‌مرور زمان و برای رقابت با سبک‌های دیگر، برش‌های بیشتری به این طرح داده شد تا تن خور بهتری پیدا کند. در ادامه پد شانه هم اضافه و درنهایت به محبوبیت آن افزوده شد.

کت و شلوار ماندارین سبک شرقی

کت و شلوار بدون یقه که جایگاه آن در کشورهای شرق آسیا است و طرفداران خاص خود را دارد.

کت و شلوار دامادی

 

کت و شلواری از جنس پشم انتخاب کنید

جنس کت و شلوار هم رسمی و غیر رسمی بودن آن را تعیین می کند . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار در می آید . معمولا کت های خیلی رسمی صد در صد پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد.

کت و شلوارهای جنس کتان عموماً غیر رسمی هستند اما اگر کت و شلواری با جنس کتان انتخاب کردید توجه کنید که بعضی از کت های کتان شانه های بزرگ و پهن دارند و چندان شما را خوش هیکل نشان نمی دهند . شاید انواع بدون آستر انتخاب بهتری باشند . برش و دوخت کت و شلوارهای کتان اهمیت خاصی د ارد . برش شانه ها باید بلند و کت تا حدی تنگ باشد.

سخن آخرکت و شلوار داماد و لباس عروس

امروزه با گذر زمان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مردم جهان اهمیت خاصی برای آن قائل می‌شوند انتخاب یک لباس مناسب است. در حقیقت در زمان‌های گذشته و در هیچ تاریخی همانند دهه‌های اخیر پوشیدن لباس‌های خوب و ایده‌آل تا این حد مورد توجه نبوده است. از همین جهت می‌توان گفت بسیاری از زوج‌های جوان و در کل عروس و  دامادها با این طرز تفکر که لباس برگزاری جشن عروسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند سعی بر انتخاب بهترین لباس و پوشش ممکن در این نوع جشن‌ها و مراسم‌ها دارند.

یکی از موضوعاتی را کی می‌توان زیر مجموعه خربد لباس‌های خاص به حساب آورد انتخاب یک دست کت و شلوار مناسب و زیبا برای داماد است. این موضوع تا آن ها اهمیت دارد که داماد باید از ماه‌های قبل و هفته‌ها قبل از برگزاری جشن عروسی و عقد لباس خود را یا توسط خیاطی ماهر طراحی کرده باشد و یا به صورت آماده آن را از فروشگاهی خریداری کرده باشد.

ظاهری که داماد در روز برگزاری مراسم عقد و عروسی دارد را می‌توان دقیقا هم تراز با ویژگی‌های ظاهری عروس  در جشن عروسی دانست. به همین دلیل انتخاب یک کت و شلوار و لباس مناسب و ایده‌آل برای برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی برای  داماد نزد همه اهمیت ویژه‌ای دارد و داماد در خرید چنین لباسی باید نهایت دقت را به خرج دهدو همانطور که در ابتدای مقاله به ان اشاره شد داماد باید در خرید خود اطلاعات زیاد و کافی درباره انواع لباس و کت و شلوار برای داماد داشته باشد زیرا فقط از همین راه است که می‌تواند لباسی مناسب و همچنین خوب را برای برگزاری مراسم عقد و عروسی انتخاب و برگزیند.

کفش و کت شلوار داماد برای عروسی

در واقع یک خرید لباس مناسب برای داماد باعث می‌شود که او در حین برگزاری مراسم عقد و عروسی از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بشود و همچنین بتواند حس خوبی نسبت به لباس انتخابی خود داشته باشد. همچنین اطلاعاتی که باید داماد در حین خرید کت و شلوار داشته باشد و به کسب آن توسط داماد از منابع مختلف هم اشاره شد، باعث می‌شود که انتخاب‌های زیادی را در اختیار خود برای برگزیدن بک لباس مناسب و عالی قرار دهد.

در حقیقت همانطور که به آن اشاره شد انتخاب یک لباس مناسب و ایده‌آل برای داماد می‌تواند تاثیرات  بسیار زیادی بر اعتماد به نفس او در حین برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی بگذارد. به همین جهت بهتر است تا عروس و داماد برای انتخاب یک لباس مناسب و زیبا برای این روز خاص به اتفاق یکدیگر همراه با برنامه‌‌ریزی دقیق، گزینه‌ای ایده‌آل را برای هر کدام انتخاب کنند.

این موضوع سب می‌شود تا هر دو از لباس‌های هم در حین برگزاری جشن عروسی رضایت خاطر داشته باشند و همچنین به کمک هم دست به انتخاب لباس بهتر و زیباتری بزنند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:راهنمای خرید ست ساعت شیک و بادوام عروس و داماد

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مدل‌های 2021 موی داماد
راهنمای انتخاب لباس دامادی
کت سفید کلاسیک

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل