جشنواره رمضان

راهنمای جامع و کامل انتخاب یک تور عروس زیبا و رویایی

  • بی گمان یکی از موارد بسیار مهم در تکمیل زیبایی و شکوه هر عروسی در زیباترین شب زندگی‌اش انتخاب تور مناسب لباس عروس است. تورعروس در بسیاری از جوامع مظهر معصومیت عروس خانم است و به عنوان پوششی محسوب می‌شود که پس از کنار زده شدن آن داماد می‌تواند عروس خانم را رویت کند و به این ترتیب امکان عقد پیوند آسمانی برای آنها میسر می‌شود. در این مقاله نکاتی را گردآوری کرده ایم که به شما در انتخاب مدل تور عروسی تان کمک خواهد کرد. آن را از دست ندهید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:هرآنچه که می خواهید در مورد انتخاب کارت دعوت عروسی بدانید

تور عروس

 

انتخاب تور عروس بر اساس مدل مو

قبل از انتخاب مدل تور عروس تان با آرایشگر خود مشورت کنید که چه مدل مویی قرار است در روز عروسی برای شما درست کند. چون اگر قرار است تور بلندی را انتخاب کنید باید موهای شما جمع شود تا آرایشگر بتواند تور را به موهایتان محکم کند. و اگر قرار است موهایتان باز باشد باید حتما تور عروس از بلندی موهایتان بلندتر باشد.

اگر تور سر عروس بلند، سنگین و چند طبقه است، شینیون لازم است. البته سعی کنید یک شینیون گوجه‌ای سبک انتخاب کنید تا سرتان اذیت نشود. شینیون عروس خیاری یا شینیون حلزونی عروس هم زیبا است.

برای تورهای با طول و عرض متوسط، مدل موی باز و بسته قشنگ است.اگر مدل موی باز عروس دوست دارید، بهتر است تور کوتاه و سبک بزنید.

بعضی مدل‌های موی عروس، تور را بالای سر می‌زند که مناسب قد کوتاه ترهاست. بعضی تور را روی شینیون و بعضی زیر شینیون کار می‌کنند. تور می‌تواند با شانه مو یا سنجاق به موهایتان سفت شود و با یک تاج همراه شود.

تور عروس

 

انتخاب تور عروس بر اساس ساختار صورت

هشت شکل بنیادی صورت عبارتند از: بیضی، گرد، کشیده، قلب، لوزی (الماسی)، مربع (چهار گوش)، مستطیل و مثلث. چهار شکل اول، نرم و منحنی هستند، درحالیکه چهار شکل آخر، زاویه‌ها و گوشه‌های بیشتری دارند. برای تعیین شکل صورت خود، موهایتان را از روی صورتتان کنار زده و لبه و ضلع بیرونی را بررسی کنید.

صورت گرد: قد تور سر عروس برای صورت گرد، حداقل باید تا شانه باشد و کوتاه نباشد. توری که دو سمت صورت شما را خیلی بپوشاند جالب نیست. تور بهتر است به بالای سرتان حجم دهد تا صورتتان کشیده تر به نظر برسد. برای یک صورت کامل گرد، یک تور که در طرفین صورت پایین بیاید، مناسب می‌باشد.

صورت مربعی: مدل تور سر عروس مناسب صورت مربعی، تور عروس گرد یا تور عروس آبشاری با قد حداقل تا شانه است. برای یک فک چهارگوش (مربع شکل) رشته‌های پیچیده مناسب می‌باشند. در این حالت، یک تور بلندتر نسبت به تور کوتاه گسترده، بهتر خواهد بود.

صورت بیضی: بیشتر مدل‌های تور سر عروس به صورت بیضی می‌آید. ولی نباید درانتخاب عرض و طول تور افراط کرد. اگر صورت بیضی شکل یا لوزی (الماسی) داشته باشید، به دلیل اینکه صورت شما کاملاً متقارن و متناسب است، بنابراین انتخاب‌های شما نامحدود می‌باشند.

صورت کشیده: اگر شما صورتی کشیده دارید، به دنبال یک تور آبشاری که با یک تاج یا کلاه پهن و یا تاج گل جور است، باشید. از انواع شینیون انباشته دوری کنید.زیرا این مدل مو صورت شما را درازتر نشان می دهد.

صورت مستطیلی: تور سر عروس برای این شکل صورت باید دو طرف صورت را بپوشاند ولی بالای سر حجمی اضافه نکند. در یک صورت مستطیلی شکل از امتحان کردن تورهای حجیم‌تر نترسید، این حالت پف‌دار باعث می‌شود که صورت شما، بیشتر متقارن و متناسب به نظر برسد.

صورت مثلثی: اگر شما صورتی به شکل قلب یا مثلثی (سه گوش) داشته باشید، بهتر است به خط فک خود را پهن‌تر نشان دهید. نظر باینکه بیشتر تورها بیش از حد برای شما انباشته هستند، بهترین انتخاب موی درست شده در پشت سر می‌باشد، جایی که پهنا در پشت خط گردن نشان داده شود، به طوریکه برای موها، یک گیس پشت سر خوب به نظر می‌رسد.

علاوه بر مدل مو، نوع و مدل اکسسوری که برای موها انتخاب میشن هم باید با تور عروس هماهنگی و تناسب داشته باشند. بهتره از مدل هایی برای اکسسوری مو استفاده کنید که بتونه تور عروس رو محکم تر روی سر نگه داره و تکمیل کننده زیبایی مدل مو و تور عروس باشه.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:انواع مدل های گیفت عروسی و نکات مهم در مورد آنها

تور عروس

انتخاب تور عروسی مناسب سالن عروسی و آتلیه شما‌

اگر برای عکاسی به باغ می‌روید، در انتخاب تور سر عروس دقت کنید توری استفاده کنید که خاکی یا خیس نشود. گاهی تور سر عروس آنقدر بزرگ و سنگین است که همراهان متعددی برای جمع کردن آن و کمک به عروس لازم است. مسلماً هیچ عروسی دوست ندارد در برخورد با مهمانها تور و لباسش لک و کثیف باشد.

در سالن یا باغ عروسی هم ممکن است تعداد مهمان‌ها زیاد باشد و بچه‌ها مزاحم تور شما شوند و ناخواسته استایل شما را خراب کنند. گاهی حتی بزرگترها به خاطر فضای کم پا روی تور شما می‌گذارند و ممکن است ناگهان از سرتان جدا شود. هم چنین توری انتخاب کنید که سوار و پیاده شدن از ماشین برایتان سخت نباشد و شب زیبایتان به شما و داماد سخت نگذرد.

انتخاب تور عروس با در نظر گرفتن مدل لباس عروس

اگه لباس عروسی که انتخاب کردید خیلی سنگین و کار شده هست بهتره از یه تور عروس ساده استفاده کنید تا زیبایی لباس به بهترین شکل ممکن دیده بشه و بالعکس. اگه لباس عروس خیلی ساده ای انتخاب کردید میتونید مدل تور عروس را کار شده و متفاوت انتخاب کنید تا تکمیل کننده لباس عروستان باشد. استفاده از انواع گل های گیپوری، دانتل، مروارید، نگین و … همگی باعث زیباتر شدن تور عروس میشوند.

اگه پشت لباس عروستون یه پنل گیپوری زیبا داره بهتره از توری استفاده کنید که مدل پشت لباس رو نپوشونه و زیبایی اون رو بهتر نشون بده. در این مواقع انتخاب یک تور ساده و ظریف میتونه بهترین گزینه براتون باشه.

تور عروس

انتخاب تور عروس براساس مدل اندام شما

اگر کمی اضافه وزن دارید و می‌خواهید لاغر‌تر به نظر برسید به سراغ تور ساده و کم چین بروید. این تورها بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

قد تور سر عروس برای افرادی که شکم یا سینه بزرگ دارند بهتر است بلند تا سر انگشتان باشد. چون بالاتنه شما را کشیده و لاغرتر نشان می‌دهد.

قد تور سر عروس برای اندام گلابی شکل، تا شانه، آرنج یا کمر است. چون حواس را بیشتر جلب نواحی کوچکتر می‌کند و پهنای باسن را نشان نمی‌دهد.

تور سر عروس برای اندام ساعت شنی، تور یک طبقه باریک است. اگر قد بلندی دارید، تور سر عروس بلند بلامانع است ولی اگر کوتاه قد هستید، تور سراتان بهتر است تا کمر باشد.

اگر چاق هستید حتما از تورهای کم چین و ظریف و بلند استفاده کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:6 راه برای دانستن اینکه کفش های مناسبی برای عروسی خود انتخاب کرده اید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

لباس عروس دخترانه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل