جشنواره رمضان

5 نکته مهم و کاربردی که باید برای انتخاب طرح رنگ عروسی خود در نظر بگیرید

رنگ ها نقش مهمی در زیبایی مراسم عروسی دارند. لازم به یادآوری نیست که رنگ هایی که انتخاب می کنید در همه عکس ها و فیلم ها حضور دارند. بنابراین پالت رنگ خود را به دقت انتخاب کنید. می توانید چند تا رنگ انتخاب کنید. رنگ هایی که برای جشن عروسی استفاده می کنید می توانند متفاوت باشند اما هرگز یادتان نرود که ترکیب مناسبی داشته باشند. در این مقاله در سایت تالارکده 5 نکته مهم که لازم است برای انتخاب رنگ مراسم عروسی خود در نظر بگیرید، آورده شده است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکات مهمی که قبل از خرید حلقه عروسی حتماً باید بدانید

انتخاب رنگ در مراسم عروسی

محل نشستن عروس و داماد

رنگ در محل نشستن عروس و داماد خیلی مهم است. برای انتخاب طرح رنگ مراسم عروسی، توجه ویژه ای به میز و جایگاه عروس و داماد داشته باشید. زیرا این میز اولین چیزی است که توجه مهمانان را به خود جلب خواهد کرد. آیا تناژ رنگی خاصی در دیوار، فرش یا مبلمان وجود دارد؟ اگر چنین است، بهتر است به جای آن که از رنگ مخالف آن برای جایگاه عروس و داماد استفاده کنید، هماهنگ با آن رنگ کار کنید، یا سایه هایی از آن را به طرح خود اضافه کنید. هیچ چیز بدتر از یک اتاق پر از دکور که رنگ آن در تضاد با رنگ فرش است، نیست.

اگر محل نشستن عروس و داماد بیشتر شبیه یک بوم خالی است، مثلا یک خیمه، مقدار نور و اندازه فضای موجود را در نظر بگیرید. برای یک مکان کوچک، رنگ های روشن را انتخاب کنید تا بزرگ تر به نظر برسد. رنگ های تیره هم می توانند مورد استفاده قرار گیرند، اما باید بدانید که این رنگ ها یک حس صمیمانه ایجاد می کنند که ممکن است با سلیقه هر عروس و دامادی جور نباشد.

انتخاب رنگ در مراسم عروسی

فصلی که در آن عروسی می کنید

شما می توانید طرح رنگ مراسم عروسی خود را با فصلی که در آن ازدواج می کنید هماهنگ نمایید. نقره ای و آبی محبوب عروسی های زمستانی هستند، در حالی که سبز زمردی، قرمز گوجه ای و مسی رنگ های مناسب عروسی پاییزی هستند. برای جشن های بهار و تابستان، ترکیب رنگهای رنگین کمان بسیار زیبا است.

اگر جشن عروسی‌تان را در اواخر تابستان یا اوایل مهر برگزار می کنید، سبز و زرد لیمویی یک ترکیب رنگی بامزه و سرگرم‌کننده است و به آسانی ‌اجرا می شود.

برای خلق یک فضای پرهیجان در جشن عروسی می‌توانید از ترکیب زرد و قرمز و آبی استفاده کنید. مثلا کیک عروسی‌تان را با شاه‌توت یا ذغال‌اخته تزئین کنید. روی میزها، رومیزی‌های چهارخانه زرد و قرمز بیندازید و دنبال یک دسته گل آبی بگردید.

عروسی‌هایی که در فصل تابستان برگزار می شود مناسب ترین موقعیت برای امتحان ترکیب رنگ قرمز توت‌فرنگی و سبز لیمویی است به‌خصوص که دست تزئین کننده گل شما را حسابی باز می‌گذارد.

برای عروسی‌هایی که در فضای آزاد و کنار دریا برگزار می‌شود ترکیب رنگی نعنایی و آبی بسیار شیک و سنگین است

برای عروسی‌های زمستانی ترکیب رنگ سبز و بنفش اسطخدوسی منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کند. رنگ هاي براق و طلایی را نمیتوان در فصل زمستان به کار برد. طیف هاي طلایی تیره مناسب ترین رنگ برای جشن هاي پاییزی میباشند و چه بهتر که آنها را با رنگ هاي قرمز تیره ترکیب کنید. اگر می‌خواهید جشن ظاهری سنتی به خود بگیرد از رنگ هاي سفید و مشکی نیز همراه با طلایی بهره گیری کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکات مهم و کاربردی انتخاب گل برای تزئینات تالار عروسی و دسته گل عروس

انتخاب رنگ در مراسم عروسی

گل هایی که برای مراسم انتخاب می کنید

اگر گل خاصی را دوست دارید و واقعاً نمی خواهید آن را با چیز دیگری عوض کنید، بهتر است طرح رنگ عروسی خود را حول و حوش سایه هایی از رنگ های همان گل انتخاب کنید. بنابراین اگر گل های ادریسی آبی یا آفتابگردانهای زیبا و جسور در فهرست گل های ضروری شما باشند، رنگ اصلی مراسم عروسی خود را رنگ آبی و مکمل آن قرار دهید. اگر رزهای قرمز را دوست دارید می توانید لباس سفید با دسته گل قرمز بپوشید و ظروف روی میز را به رنگ قرمز و ترکیبات آن مثلاً بنفش انتخاب کنید.

انتخاب رنگ در مراسم عروسی

لباس

به همین ترتیب اگر عاشق رنگ خاکستری، طلایی، قرمز یا آبی کم رنگ برای لباس عقد یا عروسی خود هستید بهتر است ترکیب رنگ مراسم عروسی خود را هماهنگ با رنگ لباس خود انتخاب کنید. مطمئن شوید که لباس ساقدوش ها نیز با این ترکیب رنگی متناسب است تا در عکسها ترکیب رنگ زیبایی ایجاد کنید. اگر دوست دارید متفاوت باشید و خلاقیت به خرج بدهید لباستان را رنگ زرد انتخاب کنید. این ترکیب رنگ ها برای روزهای گرم تابستانی مناسب هستند. میوه هایی انتخاب کنید که با این ترکیب تناسب داشته باشند. مثل پرتقال، نارنگی، لیمو یا موز. رنگ های زمردی، کرم و طلایی با لباس عروس کرم رنگ هماهنگ هستند. لباس عروس سفید با جزئیات نقره ای همراه با تم نقره ای و خاکستری بی نظیر می شود. تصور کنید این ترکیب چقدر با هوای سرد زمستانی تطابق دارد.

فکر نکنید که حتماً لازم است لباس عروس تان به رنگ سفید باشد رنگ سفید نماد معصومیت و پاکی است اما انتخاب این رنگ برای عروسی به علت مفهوم سمبولیک این رنگ نیست بلکه به علت انتخاب ملکه ویکتوریاست. در گذشته، رنگ آبی نمادی از پاکدامنی بود و به همین دلیل در گذشته بسیاری از زنان رنگ آبی را برای لباس روز عروسی شان انتخاب می کردند. در حقیقت ملکه ویکتوریا با انتخاب رنگ سفید برای لباسی که برای روز ازدواجش تهیه می شد تغییراتی را در این عرصه ایجاد کرد که همچنان تا به امروز باقی مانده است.

اگر به رنگ‌های ملایم و روشن علاقه‌مند باشید، شاید رنگ یاسی بتواند یکی از انتخاب‌های اولتان برای لباس و تزئینات تالار عروسی باشد. این رنگ بسیار عاشقانه و رمانتیک بوده و فضای مراسم عروسی را بسیار رویایی خواهد کرد. از این رنگ زیبا می‌توان برای آیتم‌های مختلف مراسم عروسی مانند گل‌آرایی، بادکنک‌آرایی، لباس ساقدوش عروس و داماد، دسته گل عروس، کارت عروسی و … استفاده کرد. علاوه‌براین می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند طوسی یا خاکستری بسیار روشن نیز در کنار رنگ یاسی استفاده کنید و مراسمی باشکوه و زیبا داشته باشید.

انتخاب رنگ در مراسم عروسی

اکسسوری

اگر هنوز در تلاش برای جور کردن طرح رنگ عروسی خود هستید، برای الهام گرفتن به اکسسوری های خود نگاه کنید. آیا کیف دستی یا کفشی به رنگ خاص تهیه کرده اید؟ آیا جواهرات شما سنگهای رنگی قیمتی دارد؟ از همین ترکیب رنگ ها استفاده کنید و اجازه بدهید رنگ بقیه دکور نیز متناسب با آن انتخاب شود.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:هرآنچه که می خواهید در مورد انتخاب کارت دعوت عروسی بدانید

 

 

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل