چگونه شب قبل از عروسی خواب شبانه بهتری داشته باشیم

خواب شبانه

بی خوابی قبل از عروسی

نداشتن خواب به اندازه کافی نه تنها روی سلامتی شما در دراز مدت و سطح انرژی تان تاثیر دارد بلکه روی ظاهر فیزیکی شما نیز تاثیر می گذارد. شاید یکی از بزرگترین نگرانی های هر عروسی روز قبل از عروسی اش باشد.

به طور کلی بزرگسالان به هفت تا نه ساعت خواب در روز نیاز دارند ولی مقدار دقیق آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

خواب خوب شبانه شما را از مشکلاتی که در روز عروسی با آن دست و پنجه نرم می کنید خلاص نمی کند اما این امکان را به شما می دهد که با موقعیت های دشوار و پر از استرس راحت تر برخورد کنید.

اگر به اندازه کافی نخوابید ممکن است در روز عروسی احساس بداخلاقی، تحریک پذیری زیاد و عرم تمرکز داشته باشید و این در روز عروسی تان اصلاً چیز خوبی نیست.

بنابراین چگونه می توانید در این شرایط کیفیت خواب خود را بهبود دهید؟ در این مقاله ما به شما یاد می دهیم که چگونه خواب شبانه بهتری داشته باشید.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:10 ترفند شگفت انگیز زیبایی برای عروسی در زمستان

خواب شبانه

در طول روز تمرینات بدنی داشته باشید

ورزش منظم درطول روز به شما کمک خواهد کرد که در شب احساس خستگی کنید. تمرینات بدنی متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد و به شما برای مقابله با استرس و اضطراب کمک می کند که به نوبه خود باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

سعی کنید ساعات اولیه روز را به تمرین اختصاص دهید و اگر تمرینات شبانه را ترجیح می دهید سعی کنید بعد از تمرین زمانی برای پایین آوردن سطح تحریک بدنی و ریلکس کردن اختصاص دهید.

به آنچه که می خورید و می نوشید دقت کنید و سیگار نکشید

وعده غذایی سنگین یا پر از ادویه قبل از خواب نداشته باشید زیرا بدن شما نیاز به زمان برای هضم کردن غذا قبل از خواب دارد. گرسنه به رختخواب نروید. یک میان وعده سبک قبل از خواب ایده آل است. از مصرف کافئین بپرهیزید. کافئین می تواند در سیستم بدن شما برای 6 ساعت بماند و خواب شما را مختل کند.

نیکوتین یک ماده محرک است و مطالعات نشان داده که افراد غیرسیگاری کیفیت خواب بهتری از افراد سیگاری دارند.

خواب شبانه

یک محیط مناسب و آرام برای خواب ایجاد کنید

چیدمان محل خواب خود را به گونه ای طراحی کنید که شرایط لازم برای به خواب رفتنتان را فراهم کند. اتاق خواب شما باید خنک باشد؛ دمایی بین 15 تا 19 درجه ی سانتی گراد دمای مناسبی محسوب می شود. اتاق خواب شما باید از هر گونه سر و صدایی که بتواند خواب شما را مختل کند نیز به دور باشد. در نهایت هیچ نوری نباید هنگام خواب در اتاق خواب شما وجود داشته باشد. با این اطلاعات، میزان سر و صدا و یا دیگر عوامل مزاحم را در اتاق خود را بسنجید. استفاده از پرده های کلفت، چشم بند، پنبه ی مخصوص گوش، دستگاه های تولید کننده ی «نویز سفید»، مرطوب کننده های هوا، پنکه و غیره را در نظر داشته باشید و امتحان کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:راهنمای شما برای انتخاب یک تاج عروس رویایی

روی تشک و بالشت راحت بخوابید

از گرم و نرم بودن تشک رختخواب خود اطمینان حاصل کنید. تشکی که سالهاست از آن استفاده می کنید ممکن است دیگر کارایی خود را از دست داده باشد؛ بهترین تشک های موجود در بازار نیز بیشتر از 9 یا 10 سال دوام نمی آورند. از بالشت راحت استفاده و اتاق خود را برای خواب مناسب سازی کنید. مراقب عوامل حساسیت زا و یا اشیایی که ممکن است باعث سر خوردن و یا افتادن شما هنگام بیدار شدن از خواب شوند باشید.

برای خواب برنامه ی ثابتی داشته باشید و به آن متعهد بمانید

این برنامه می تواند شامل ساعت به خواب رفتن و از خواب برخاستن باشد؛ حتی آخر هفته ها. این کار به تنظیم ساعت بدن شما کمک می کند و می تواند در به خواب رفتن و حفظ کیفیت خواب شبانه تان اثر بسیار مثبتی داشته باشد.

با بیخوابی در رختخواب نمانید

اگر نمی توانید بخوابید به اتاق دیگری بروید و کار آرامش بخشی انجام دهید تا کم کم خوابتان بگیرد. بهترین حالت این است که ابزار های کار نظیر رایانه و یا تلویزیون را بیرون از محیط خواب خود نگهداری کنید. از رختخواب خود تنها برای خواب استفاده کنید تا ارتباط میان قرار گرفتن در این موقعیت و آمادگی ذهنی لازم برای خواب در مغز شما تقویت شود. اگر یک فعالیت به خصوص موجب ایجاد تنش در خواب شما می شود، آن را از آداب پیش از خواب خود حذف کنید.

خواب شبانه

نور آبی دشمن کیفیت خواب

حداقل یک ساعت قبل خواب وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، تلوزیون و.. را از خود دور کنید. نور آبی ساطع شده از صفحه آنها می‌تواند خواب شما را به کلی به هم بریزد. چون تولید هورمون ملاتونین که موجب بهبود کیفیت خواب می‌شود را کاهش می‌دهد. البته خیلی از دستگاه های جدید کنترل نور آبی برای شب دارند اما واقعیت این است که آن طور که باید و شاید کاربرد ندارند و باز هم روی کیفیت خواب اثر می‌گذارند. همچنین چک کردن شبکه های اجتماعی قبل از خواب مغز شما را درگیر کرده و کیفیت خواب خوبی را تجربه نمی‌کنید.

یوگا کنید

یوگا می‌تواند به رفع  مشکل خواب کمک کند. حرکات یوگا با کاهش استرس، ایجاد آرامش در ذهن و رفع انقباض عضلات، به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کنند. حالت‌های خاصی از دراز کشیدن و چرخش می‌تواند به افراد برای مبارزه با بی‌خوابی کمک کند، به‌خصوص عصرها، قبل از رفتن به رخت‌ خواب.

ما در محیطی با سرعت بالا زندگی می‌کنیم و حواس ما همیشه در حال تحریک بوده است و این سیستم عصبی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تکنیک‌های تمرکز بر تنفس یوگا می‌توانند مفید باشند. نفس کشیدن باعث می‌شود سیستم عصبی خود را رها کنید و حرکات مختلف یوگا نیز منجر به کاهش فشارهای فیزیکی می‌شوند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکته هایی برای برنامه ریزی بودجه عروسی شما

دوش آب گرم قبل از خواب را فراموش نکنید

دوش آب گرم یکی از کار‌های موثری است که می توانید قبل از خواب انجام دهید. این کار به صورت علمی شما را تحریک می‌کند تا سریع‌تر به خواب بروید. دوش آب گرم گرفتن پس از رفتن به باشگاه و انجام حرکات ورزشی نیز یکی از بهترین راه‌ها برای بهتر خوابیدن است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد