7 اشتباه رایج در بودجه بندی عروسی که نباید آنها را مرتکب شوید

شما تصمیم به بودجه بندی برای روز عروسی گرفته اید. اما چگونه آن را مدیریت می کنید که کمترین فشار روی شما بیاید و از هدر رفتن پولتان جلوگیری شود؟ در اینجا هفت اشتباه رایج برای بودجه بندی عروسی که بسیاری از زوج ها مرتکب می شوند آورده شده است. آن را از دست ندهید.

اشتباهات رایج در بودجه بندی عروسی

این مطلب هم برای شما جذاب خواهد بود:نکته هایی برای برنامه ریزی بودجه عروسی شما

  •  اشتباه اول: برآورد هزینه ها و بودجه بندی عروسی بدون انجام تحقیق

هنگامی که می نشینید و هزینه های عروسی را برآورد می کنید توصیه می شود که برای هر مورد تقریب هایی بزنید. این کار به شما کمک می کند که برای هر کدام از ارائه دهندگان خدمات یک ایده تقریبی داشته باشید. اما تصمیم گیری در این مورد بدون انجام یک تحقیق اولیه یک اشتباه بزرگ است. زیرا ممکن است کاملا هزینه های واقعی را نادیده بگیرید. در این صورت وقتی با واقعیت روبرومی شوید استرس و فشار زیادی به شما وارد می شود. در عوض قبل از ایجاد هرگونه برآورد، یک تحقیق محلی انجام دهید یا از اینترنت کمک بگیرید تا تخمین واقع گرایانه تری از هزینه ها داشته باشید و یک بودجه بندی اصولی تری انجام دهید.

  • اشتباه دوم: خرید آنلاین لباس عروسی

بزرگترین اشتباه، خرید آنلاین لباس عروسی است. بسیاری از عروسها با دیدن قیمت لباس های آنلاین وسوسه می شوند که از آنها خرید کنند. اما آنچه که در ابتدا یک معامله خوب به نظر می رسد در پایان به یک کابوس وحشتناک تبدیل می شود. ما اغلب دیده ایم که لباس هایی که به صورت آنلاین خریداری می شود در بسته بندی های کوچک و کاملا مچاله شده تحویل داده می شود و گاهی به جای یک لباس واقعی به شما لباس عروسک تحویل می دهند. اگر بودجه شما محدود است می توانید به بوتیک هایی که لباس شب می فروشند مراجعه کنید و رنگ سفید لباس مورد علاقه تان را خریداری کنید. این لباس فقط یک لباس دیگر نیست. لباس عروسی شماست. تنها یکبار است که شما می توانید تجربه انتخاب لباس رویایی تان را داشته باشید و کدام دختر است که بخواهد آن را از دست بدهد. در همین رابطه ببینید : 8 نکته مهم قبل از انتخاب لباس عروس

  •  اشتباه سوم: انتخاب تالار و آتلیه عکس و فیلم برداری در آخرین لحظه

بسیاری از زوج ها به ما می گویند که انتخاب تالار و آتلیه عکس و فیلم برداری شان در آخرین لحظه بوده است اما ما به شما می گوییم که این کار را در اولویت و در لیست کارهایی که باید در ابتدا برای آن برنامه ریزی کنید، قرار دهید. انتخاب تالار مناسب و لوکس که جا و امکانات کافی برای پذیرایی از مهمانان شما را داشته باشد و همچنین کیفیت غذا و خدمات آن مورد پسند شما باشد بسیار مهم است و خاطره خوبی را در ذهن شما و مهمانانتان می گذارد. سایت تالارکده با معرفی تالارهای عروسی و باغ تالارهای شهر تهران به شما عزیز کمک می کند که مناسب ترین تالار را با توجه به بودجه و تعداد مهمانان خود انتخاب کنند.

در همین رابطه بخوانید : ویژگی های یک تالار پذیرایی خوب

عکاسی و فیلم برداری نیز بسیار مهم است. عکس و فیلم چیزهایی هستند که شما می خواهید سالهای آینده آنها را تماشا کنید و به بچه های خود نیز نشان دهید. ممکن است پول زیادی بابت آن خرج کنید اما ارزش آن را دارد و می توانید در جاهای دیگر آن را جبران کنید.

اشتباهات رایج بودجه بندی عروسی

  • اشتباه چهارم: سفارش بیش از نیاز کارت های دعوت عروسی

اگر 50 مهمان به مراسم عروسی شما دعوت شده اند آیا شما نیاز به 50 کارت عروسی دارید؟ اشتباه! در هیجان برنامه ریزی عروسی، بسیاری از عروس ها فراموش می کنند که زوج ها تنها به یک دعوت نامه نیاز دارند بنابراین اطمینان حاصل کنید که بیش از حد سفارش ندهید. با این وجود فکر تعدادی بیشتر را هم بکنید زیرا ممکن است هنگام نوشتن اشتباه کنید. ماشین حساب شما می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

  • اشتباه پنجم: خرید زیور آلات قبل از لباس عروسی

شما نامزد کرده اید! چه عالی! اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ به دنبال لباس…اما صبر کنید! آن زیورآلات زرق و برق دار چیست که دارید می خرید؟ این کار را نکنید. زیورآلات شما باید تکمیل کننده لباس شما باشند و نه هیچ چیز دیگری. اگر شما عاشق یک لباس عروسی سنگین و پرزرق و برق شده اید ممکن است حتی به زیورآلات نیازی نداشته باشید و صرفا به یک جفت گوشواره بسنده کنید. تنها استثنا زمانی است که شما یک ارثیه خانوادگی دارید و می خواهید حتما از آن در روز عروسی تان استفاده کنید. یک گردنبند یا دستبند. در غیر این صورت لباس در اولویت اول است.

اشتباهات رایج در بودجه بندی عروسی

  • اشتباه ششم: هزینه نکردن برای یک آرایشگر حرفه ای

وقتی از عروس ها از بهترین هزینه ای که انجام داده اند می پرسیم، از هر 10 نفر 9 نفر آنها می گویند که خدمات حرفه ای آرایشگری بهترین هزینه ای است که انجام داده اند. بعضی از عروس ها احساس می کنند که  می توانند خودشان را آرایش کنند اما زمانی که صبح عروسی می آید به شدت عصبی هستند. خط چشم کج می شود، کرم پودر روی صورت سنگینی می کند و ساده ترین کارها غلط از آب در می آید. خرج نکردن در اینجا می تواند اشتباه بزرگی باشد. به یاد داشته باشید که عکسهای این روز برای سالهای زیادی جلوی چشمان شما است و شما نمی خواهید اشتباهات آرایشی را در معرض نمایش بگذارید. یک آرایشگاه حرفه ای و با قیمت مناسب انتخاب کنید ریلکس باشید و اجازه دهید که حرفه ای ها کارشان را انجام دهند.

  •  اشتباه هفتم: فاجعه “خودم انجامش می دهم “

خبر فوری! “خودم انجامش می دهم” همیشه ارزان ترین گزینه نیست. بسیاری از زوج ها دوست دارند جزئیات مراسم عروسی شان را خودشان انجام دهند. خیلی عالی است و حتی باعث ایجاد خاطرات فوق العاده ای می شود اما این کار تنها در صورتی باعث پس انداز پول شما می شود که الف) زمان زیادی داشته باشید و ب) در انجام آن واقعا خوب باشید. حتی با این حال شما باید تمام مواد را خریداری کنید، چند اشتباه انجام دهید، برای کسانی که به کمک شما می آیند (که بدون شک کسانی خواهند بود) خوراکی و غذا تهیه کنید. به خودم انجامش می دهم با دقت بیشتری توجه کنید. چیزی که در ابتدا به عنوان یک سرگرمی شروع می شود می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️