جشنواره رمضان

6 حرکت ورزشی که شما را برای روز عروسی خوش اندام تر و باریک تر می کند

هر مقدار که اندام عروس زیباتر و باریکتر باشد لباس عروس شما در تن شما بهتر می نشیند و جلوه زیباتری در مراسم عروسی خود خواهید داشت. پس برای خوش اندام تر و زیباتر شدن بدن عروس باید برخی امور را مدتی قبل از عروسی تان رعایت کنید تا به اندام دلخواهتان برسید و در مهمترین شب زندگیتان بدرخشید.

ورزش برای خوش اندم شدن

آیا می دانستید که ورزشهای خاصی هست که می تواند وضعیت بدنی شما را بهبود ببخشد و شما را بلندتر و لاغرتر نشان دهد؟

پیلاتس ورزشی است که این کار را برای شما انجام می دهد. پیلاتس سیستم ورزشی امن و معقولی است که به شما کمک می‌کند خوب به نظر رسیده و احساس خوبی هم داشته باشید. این ورزش به شما هشیاری بدنی، وضع اندامی خوب و حرکات آسان و برازنده را یاد می‌دهد. علاوه بر این، پیلاتس سبب بهبود انعطاف‌پذیری و چابکی در حرکات شما می‌شود.

6 حرکتی که ما در سایت تالارکده به شما آموزش می دهیم باعث می شود اندام شما زیباتر شده و برای روز عروسی همراه با یک رژیم غذایی مناسب کاملاً متناسب و خوش اندام شوید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:حقایقی جالب در مورد کاهش وزن تا روز عروسی

ورزش برای خوش اندم شدن

1- حرکت صد (hundred)

این حرکت کلاسیک کمک میکند با استفاده از عضلات شکم و پهلو برای خود شکمی تخت بسازید. علت اینکه به آن حرکت یکصد می گویند این است که در هر یکصد بار دستها در کنار بدن مانند پمپ بالا و پایین برده می شود. تمرین یکصد تمرین گرم کردن بدن برای انجام تمرینات دیگر پیلاتس است .

برای انجام این حرکت مانند تصویر به پشت دراز کشیده و پاها را از زانو و مفصل ران خم کرده به سینه بیاورید و سپس دستها را کشیده در کنار بدن قرار دهید، حالا سر و شانه ها را آرام بالا بیاورید، پایین کمر باید همچنان روی زمین باشد. دستها ها را در دو طرف خود آرام بالا و پایین ببرید و حرکت بالا و پایین را با دستها بشکلی که کف دستها رو به زمین باشد انجام دهید. برای 5 ثانیه نفس بگیرید و سپس به مدت 5 ثانیه نفس خود را بیرون بدهید تا به 50 مرتبه بالا و پایین کردن دستان برسید. سپس دوباره بلند شوید و حرکت را تکرار کنید. این کار را تا 100 مرتبه بالا و پایین کردن دستان ادامه دهید.

ورزش برای خوش اندم شدن

ورزش برای خوش اندم شدن

2- حرکت اره (Saw)

این حرکت باعث کشش ستون فقرات در حالت چرخشی وتقویت ماهیچه های شکم می شود. این حرکت همچنین عملکرد تنفس را بهبود می بخشد.

بـر روی زمین نشسته و پـاها را کمـی بـیشتر از عـرض شـانه باز می کنید. دست ها را در طرفین بدن باز کرده و کل بدن را کشش می دهید. به آرامی به سمت چپ بدن می چرخید و دقت کنید در تمام طول چرخش باید دست ها در یک خط راست قرار داشته باشند.دست راست را تا نوک پای چپ رسانده به آرامی بر می گردید و سپس گردش به سمت راست بدن کرده و دست چپ را به نوک پای راست رسانده به حالت اولیه بر می گردید.  زمانی که بدن را خم می کنید نفس را به بیرون داده و زمانی که به عقب بر می گردید عمل دم را انجام دهید.

ورزش برای خوش اندم شدن

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

3- حرکت پری دریایی (Mermaid)

این حرکت برای پهلوها عالی است. برای فرم دادن عضلات مرکزی تنه و لگن (به خصوص پهلو ها) و بازوها انجام می شود.

روی زمین مطابق شکل بنشینید و دست چپ تان را به پاهایتان بگیرید. دست راستتان را بالا بیاورید و همزمان دم عمیق بگیرید.

با خم شدن روی پهلوهایتان بازدم داشته باشید. سرتان را به سمت چپ خم نکنید و حتما روی خط پهلو به سمت چپ خم شوید و این حرکت را تا آستانه تحمل تان انجام دهید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سه بار انجام داده و سپس حرکت را برای طرف بعد تکرار کنید.

ورزش برای خوش اندم شدن

بسیاری از این حرکات آسان است ولی در نظر داشته باشید که داشتن یک پشت کار و تمرکز در انجام آنها می تواند موثر باشد. پس زیاده روی نکنید و به جای آن به انجام مداوم آن در زمان باقی مانده به عروسی تان فکر کنید تا یک عروسی خوش اندام و زیباتر باشید.

ورزش برای خوش اندم شدن

4- حرکت غلتیدن مانند توپ (Rolling like a ball)

این حرکت بسیار مفرح است و هنگام انجام آن ماهیچه های پشت کاملاً ماساژ داده می شود. شکل گرد شده ستون فقرات می تواند به شما یاد دهد که چطور ماهیچه های اصلی خود را به صورت موثر و درست، وقتی کار سخت انجام می دهید، درگیر کنید.

درحالی‌که زانوهای خود را خم کرده و به سمت شکمتان جمع کرده‌اید، نشسته، و دست‌ها را دور ساق پا بپیچید، سر به سمت پایین باشد، پاشنه‌ی پا بالا کشیده شده و انگشتان پا تشک را لمس کنند. انگشتان پا را بلند کرده و سعی کنید روی استخوان دنبالچه تعادل خود را حفظ کنید، پاشنه‌های پا به باسن نزدیک باشند. درحالی‌که به آرامی به عقب می‌روید نفس بگیرید تا زمانی که شانه‌ها تشک را لمس کنند. نفس خود را خارج کرده و با استفاده از عضلات شکم، به صورت آرام، بلند شده و بار دیگر تعادل خود را روی استخوان دنبالچه حفظ کنید. مراقب باشید انگشتان پا با تشک تماس پیدا نکنند. این کار را ده مرتبه تکرار کنید.

ورزش برای خوش اندم شدن ورزش برای خوش اندم شدن

5- حرکت قایقی با کش

شانه های گرد شده و پشت خمیده و قوزکرده معمولاً به علت نشستن های طولانی مدت پشت کامپیوتر یا میز، نگاه کردن به تلویزیون یا انجام حرکات تکراری به وجود می آید. در چنین موقعیتهایی که پوزیشن بدن رو به جلو قرار می گیرد، قفسه سینه، شانه ها و ماهیچه های ران کوتاه و تنگ شده و ماهیچه های بالایی و میانی پشت ضعیف می شوند. شما می توانید با انجام حرکت قایقی با کش، وضعیت بدنی خود را با تقویت ماهیچه های بالایی پشت بهبود ببخشید. این حرمت باعث می شود ماهیچه های قفسه سینه انعطاف پذیرتر شده و شانه ها به طور طبیعی به عقب برگردد.

روی زمین بنشینید. زانوها را اندکی خم کنید. پاها را کمی از هم باز کنید. پشت را صاف کنید و پاشنه ها را بر روی زمین قرار دهید.کش را دور کف پاها بیندازید. با دم دستگیره های کش را به سمت قفسه سینه بکشید. در این حالت آرنج ها و مشت ها نزدیک شانه قرار می گیرند. بازدم کنید و به موقعیت اولیه برگردید. این حرکت را ده بار تکرار کنید.

ورزش برای خوش اندم شدن

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:8 نکته مهم قبل از انتخاب لباس عروس

6- حرکت پلانک معکوس

یکی از حرکات اساسی برای سفت کردن و عضله ای کردن شکم حرکت اسقامتی پلانک می باشد. پلانک تمرین استقامتی شکمی است که شامل حفظ یک وضعیت دشوار برای مدت زمان نسبتاً طولانی است و همه عضلات را به یک اندازه منقبض می کند. معمول ترین نوع پلانک،

پلانک جلو است که بدن در حالتی همچون حرکت شنا قرار می گیرد و وزن بدن روی ساعدها، آرنج ها و انگشتان پا قرار دارد.

پلانک انواع مختلفی همچون پلانک بغل یا پلانک معکوس دارد. حرکات پلانک جزء رایجی از تمرین های پیلاتیس و یوگا و تمرین ورزشکاران بوکس و دیگر ورزش ها هستند. ورزش پلانک، شکم، کمر و شانه ها را تقویت می کند.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل