10 راه حل عالی برای صرفه جویی در هزینه های عروسی

برگزاری مراسم عروسی یکی از مهمترین کارهایی است که برای هر فردی در طول زندگی پیش می آید و چون معمولا برای اکثر افراد این مراسم یکبار پیش می آید، معمولا عروس و داماد سعی می کنند بهترین ها را در این شب تدارک ببینند.

با این حال هزینه های ازدواج و برگزاری جشن عروسی یکی از اساسی ترین و در عین حال پر استرس ترین بخش های عروسی است که فکر همه عروس و دامادهای جوان را به خود مشغول می کند.

صرفه جویی در عروسی

بسیاری از خانواده ها در این زمان به فکر روش هایی برای رسیدن به این پرسش هستند که چگونه در مخارج عروسی صرفه جویی کنیم؟ ما در سایت تالارکده نکات مهم صرفه جویی در مراسم عروسی را برای شما گردآوری کرده ایم.

صرفه جویی در عروسی

1- قرض گرفتن ماشین از دوستان و آشنایان

تا حد امکان سعی کنید به جای اجاره کردن ماشین های گران قیمت از ماشین های مدل بالای آشنایان و اقوام استفاده کنید.حتی می توانید هزینه بنزین را به طور داوطلبانه پرداخت کنید.به این صورت در بخشی از هزینه ها صرفه جویی کرده اید.

2- انداختن روز عروسی در روزهای غیر مناسبتی

درروزهای تعطیل یا مناسبت های خاص، هزینه تغییر میکند. بسیاری از خدمات مرتبط با برگزاری مراسم عروسی ، در روزهای وسط هفته و فصل های پاییز و زمستان ، ارزانتر هستند. بنابراین درهنگام انتخاب روز عروسیتان این نکته را نیز درنظرداشته باشید. بدین ترتیب می توانید از تخفیف تالارها نیز بهره مند شوید. نگران مهمانانتان نباشید زیرا افرادی که شما را دوست داشته باشند وسط هفته هم در مراسمتان حضور به میرسانند.

3- خرید اجناس دست دوم

به جای خرید از مغازه به سایت های حراجی بروید و اجناس زیبا و دوست داشتنی ای برای تزیین میز یا خانه با قیمت ارزانتر پیدا کنید. بسیاری از عروس و دامادها بعد از مراسم عروسی مایلند وسایل تزیینی خود را بفروشند می توانید به سایتهای مربوطه مراجعه کنید.

4- تالارهای غیرمعمول

در انتخاب باغ تالار یا تالار عروسی محل برگزاری جشن عروسی تان بیشتر دقت کنید و محل برگزاری عروسی تان را درست انتخاب کنید.

سعی کنید از برگزاری مراسم خارج از شهر و یا درمکان های خاص مانند روی آب پرهیز کنید زیرا علاوه بر هزینه اجاره ی جا هزینه رفت و آمد نیز به هزینه هایتان اضافه میشود. برخی از باغ تالارها به دلیل اینکه در اطراف شهرها واقع هستند با قیمت های مناسب تری با شما قرارداد می بندند و در عین حال مهمانان شما از فضای با طراوت آنجا لذت می برند. این اماکن به دلیل دورتر بودن از مراکز شهری ، قیمت های مناسب تری دارند و در ضمن مهمانان شما دردسر ترافیک سنگین داخل شهر را هم نخواهند داشت. اگر مراسم شما در هتل برگزار می شود از مدیر هتل یک شب اقامت در هتل را با قیمت مناسب درخواست نمایید.

مشاوره هزینه ها و انتخاب مجموعه با تالارکده

صرفه جویی در عروسی

5- صرفه جویی در گل

بهتر است گل های گران قیمت را کنار بگذارید و تنها از یک یا دو نوع گل استفاده کنید. حتی می توانید به جای استفاده از گل های زیاد بیشتر از تزییات برگ استفاده کنید. می توانید از میزهای کوچکتری استفاده کنید تا تعداد کمتری گل برای گل آرایی میزتان احتیاج داشته باشید. به گزینه های عروسی بدون گل آرایی مثلا تزیین با فانوس را هم در نظر بگیرید. گلهای بومی و فصلی فصل عروسیتان را انتخاب کنید،آنها خیلی معنا دارتر هستند و هزینه کمتری را در بر دارند. برای جایگاه عروس و داماد، دو  پایه گل چشمگیر سفارش دهید که زمینه اش آینه باشد و جاهایی از آن بدرخشد.

6- صرفه جویی در خوراکی

بزرگترین هزینه هر عروسی، شام عروسی است. سعی کنید غذا های اصلیتان را به دو نوع محدود کنید. هیچ نیازی نیست که در شب عروسیتان 5 نوع کباب و 4 نوع خورشت وجود داشته باشد. همچنین از غذاهایی استفاده کنید که اکثر مهمانان آن را دوست داشته باشند. ریسک اینکه غذایی را سرو کنید که زیاد مورد علاقه عموم نباشد را نکنید. همچنین تعداد پیش غذا و دسرها را نیز کم کنید. به علاوه تعداد مهمانانی که ممکن است نیایند یا آنهایی که به طور برنامه ریزی نشده می آیند را در نظر داشته باشید.

7- هدیه های مفید

لیستی از وسایل ضروری منزل تان را تهیه نمایید و به خانواده تان بدهید تا اگر اقوام پرسیدند برای تان چه چیزی تهیه نمایند، بتوانند آن ها را راهنمایی نمایند که لوازمی که نیاز دارید را برای شما کادو بیاورند.

صرفه جویی در عروسی

8- برخی از کارها را خودتان انجام دهید

برای صرفه جویی در هزینه شما می توانید گیفت یا یادبود های عروسی را خودتان درست نمایید. حتی اگر از دوستان شما کسی استعداد و علاقه ای در درست کردن کیک یا تزیین گلها دارد می توانید با او هماهنگ شوید و از او برای این کارها کمک بخواهید. همچنین می توانید همراه دوستان و همسرتان دور هم جمع شوید و برای خودتان کارت عروسی درست کنید. برای این کار دو  راه دارید. اول اینکه وسایل اولیه را بخرید و با طراحی خودتان آن را به کارت عروسی تبدیل کنید و با کمی تزیین برای اقوام‌تان بفرستید یا اینکه بروید به بازار بورس کارت های عروسی، کارت خام بخرید و خودتان با هزینه ای اندک آنها را تزیین کنید. یک راه دیگر هم وجود دارد، به اقوام درجه یک کارت بدهید، بعد عکس یک کارت را بگیرید و برای دوستان و اقوام نزدیک که با آن ها تعارف ندارید، عکس ها را با پیام رسان ها بفرستید. با این کار هم در خرید کارت صرفه جویی می کنید هم لازم نیست خانه به خانه راه بیفتید و کارت بدهید

9- عکاسی توسط مهمانها

حتی اگر از بهترین عکاس شهر بخواهید تا از شما عکاسی کند شک نکنید که بعد از گذشت چند سال تمام عکس‌ها و فیلم‌هایتان قدیمی و از مد افتاده خواهند بود.بنابراین یک پکیج ساده آتلیه فیلم و عکس را درخواست کنید و از دوستانتان بخواهید تا از مراسم در کل روز فیلم بگیرند. از عکاس بخواهید تنها چند عکس متفاوت و خاص بگیرد. همینطور خیلی بصرفه تر است که خودتان عکس ها را چک کرده و از بین آنها انتخاب کنید.

10- موسیقی

به دنبال گروه های موسیقی که انواع آلات موسیقی دارند نروید شما می توانید با یک سی دی میکس هم همان کار را انجام دهید. به جای اینکه دی جی اجاره کنید و هزینه زیادی بابت دی جی بدهید، آهنگهای مورد علاقه خودتان را روی ام پی تری پلیر بریزید و اجرا کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️