جشنواره رمضان

10 غذای برتر که باید قبل از عروسی مصرف کنید

غذاهای عروسی

در گردباد تدارکات روز عروسی آنچه که می خورید می تواند نقش مهمی در تبدیل کردن شما به یک عروس پراسترس یا یک عروس آرام و خوشحال بازی کند. متخصصان تغذیه لیستی از ده غذای برتر و مواد غذایی بسته بندی شده مغذی فراهم کرده اند که با خواص معجزه آسای خود نیروی شما را احیا کرده، انرژی شما را افزایش داده و معده شما را قوی می کنند و شما را برای رویارویی با شرایط سخت و پر استرس آماده می نمایند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه تا روز عروسی وزن خود را به میزان دلخواه برسانید

غذاهای عروسی
1- مارچوبه

زمانی که صحبت از نفخ و روش‌های درمان آن به میان می‌آید، مارچوبه انتخاب خوبی است. این گیاه به تقویت کلی سیستم گوارشی بدن کمک می‌کند. به خاطر وجود کربوهیدرات‌هایی که هضم نمی‌شوند و به تعادل باکتری‌های خوب کمک می‌کنند، مارچوبه می‌تواند نفخ معده را کاهش دهد. از آنجایی که این گیاه ادرارآور طبیعی است می‌تواند به دفع مایعات اضافی از بدن کمک کند.
این گیاه سرشار از فولات است. فولات یک ویتامین B است که می‌تواند حال روحی شما را بهبود ببخشد. محققان ارتباطی بین سطح پایین فولات و افرادی که از افسردگی رنج می‌برند پیدا کرده اند. مارچوبه حاوی سطح بالایی از تریپتوفان (یک آمینو اسید) است که می‌تواند حس و حال افراد را بهتر کند.
این گیاه نه تنها چربی و کالری اندکی دارد بلکه حاوی فیبرهای محلول و نامحلول زیادی است و همین امر آن را به یک ماده عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. از آنجایی که بدن فیبر را آهسته‌تر از سایر مواد هضم می‌کند، زمانی که مواد حاوی فیبر مصرف می‌کنید حس سیری بیشتری خواهید داشت و خیلی دیر گرسنه می‌شوید. فیبر به شما کمک می‌کند حس سیری داشته باشید و همین امر برای کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین فیبر موجود در مارچوبه برای یبوست نیز عالی است و باعث پایین آوردن کلسترول خون می‌شود. برای اینکه قدرت این گیاه را چند برابر کنید، می‌توانید آن را با تخم مرغ آب پز مصرف نمایید. ترکیب مارچوبه غنی از فیبر با پروتئین تخم مرغ باعث ایجاد حس سیری بیشتری می‌شود.
تمام این موارد مارچوبه را به یک غذای ایده آل برای مصرف در روزهای قبل از عروسی تبدیل کرده است.

غذاهای عروسی
2-هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین C و A است و این بدین معنی است که خوردن ۲ تا ۳ تکه از هندوانه در روز می‌تواند برای پوست شما یک معجزه محسوب شود. دیگر خاصیت خوردن مرتب این میوه این است که زخم و آسیب‌های پوست را سریع‌ تر درمان می‌کند چرا که دارای آمینو اسید است.
هندوانه منبع خوبی از تیامین، پتاسیم و منیزیم است که از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی محافظت می‌کنند. هندوانه نرم کننده، ادرارآور و زیاد کننده عرق است، لذا پس از مصرف هندوانه سموم بدن کاملاً دفع می شوند و شادابی و طراوت مخصوصی به انسان دست می دهد.
هندوانه منبع خوبی از ویتامین B است، ویتامینی که مسئول تولید انرژی در بدن شماست. این میوه دارای کالری کم و انرژی زیادی است و می‌تواند به شما کمک کند که بخش زیادی از روز را فعال باشید. بنابراین از هر جهت ماده غذایی مناسبی برای استفاده در روزهای قبل از مراسم عروسی است.

غذاهای عروسی
3- موز

به دلیل کم بودن مقدار سدیم و زیاد بودن مقدار پتاسیم موز، این میوه برای اوقاتی که غذای شور خورده اید بسیار مناسب است و هرگونه نفخ و ناراحتی را به طور کامل از بین می برد.
علاوه بر این هنگامی که با استرس مواجه می شوید، سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و در نتیجه، سطح پتاسیم بدن کاهش پیدا می کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد می تواند این تعادل را دوباره برقرار سازد.

4- نارنگی

نارنگی، منبع خوبی از ویتامین A است. اگر به بیماری‌های پوستی مانند آکنه و جوش دچارید، توصیه‌می‌کنیم مقدار کافی ویتامین A مصرف‌کرده و محصولات مشتق‌شده از این ویتامین را به‌کار ببرید. بنابراین نارنگی می‌تواند انتخاب خوبی برای درمان این بیماری‌های پوستی باشد. زمانی که مسئله درمان زخم‌ها و دیگر آسیب‌های پوستی به‌میان بیاید، ویتامین A برای این مشکلات، لازم است زیرا به بازسازی بافت‌ها کمک‌می‌کند. اگر می‌خواهید علائم پیری پوست مانند خطوط، چین‌وچروک و بی‌طرواتی پوست را مهارکنید، ویتامین A به‌دلیل داشتن خواص ضدپیری، می‌تواند کمکی عالی باشد.

غذاهای عروسی

5- تخم مرغ

جزء جدایی ناپذیر صبحانه کامل روز عروسی! تخم مرغ سرشار از پروتئین است که باعث می شود احساس سیری داشته باشید بدون اینکه سنگینی یا نفخ حس کنید. تخم مرغ سرشار از ویتامین B است و به این ترتیب به حفظ انرژی بدن در طول روز کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تخم مرغ کامل مصرف کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه شب قبل از عروسی خواب شبانه بهتری داشته باشیم

6- سیب زمینی شیرین

پتاسیم موجود در سیب‌زمینی شیرین به تعادل آب بدن کمک کرده و باعث گردش خوب اکسیژن و تنظیم ضربان قلب می‌شود. سیب‌زمینی شیرین همچنین حاوی منیزیم است که نقش مهمی در رفع و کاهش استرس دارد.
سیب‌زمینی شیرین حاوی میزان قابل‌توجهی ویتامین C است. این ویتامین برای عملکرد اعضای بدن لازم و ضروری است. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدنتان قوی شود، پوست سالمی داشته باشید و پرانرژی باشید در روزهای پراسترس قبل از عروسی از این ماده مغذی استفاده کنید.

7- ماهی سالمون وحشی

ماهی سالمون وحشی یکی دیگر از مواد غذایی مهمی است که باید به رژیم غذایی قبل از عروسی خود اضافه کنید.
به خاطر میزان استثنایی چربی امگا۳، مصرف سالمون وحشی به داشتن پوستی درخشان و انعطاف‌پذیرتر کمک می کند. هم‌چنین آنتی‌اکسیدان‌هایی که در سالمون وجود دارد می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را، که سبب پیری می‌شود، به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

غذاهای عروسی

8- بلوبری (زغال اخته آبی)

بلوبری میوه ای خارجی است و در کاهش وزن تاثیر فوق العاده ای دارد.
بلوبری یا زغال اخته آبی، میوه ای است که در ایران خیلی کم و به شکل محدود وجود دارد و هنوز در سبد میوه ی خانوارهای ایرانی قرار ندارد. اما اگر توانستید پیدا کنید توصیه می کنیم حتماً از آن استفاده کنید.
بلوبری سرشار از رنگدانه ای است که موجب تقویت حافظه و یادگیری می شود و از طرفی از پیری سلول های مغز جلوگیری می کند.
بلوبری در کاهش وزن نیز موثر بوده لذا در بیشتر رژیم های کاهش وزن توصیه می شود و به خاطر طعم متفاوتی که دارد در انواع ترکیب های غذایی نظیر سالاد، نان، پن کیک، ماست و… استفاده می شود و در شکل های مختلف تازه، یخ زده و خشک قابل استفاده است.

9- چای سبز

دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است. آنتی اکسیدان ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول ها هستند.
چای سبز خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد. پس اگر درروزهای قبل از عروسی حوس خوردن چای یا قهوه کردید دست نگه دارید و به جای آن چای سبز بنوشید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:10 ترفند شگفت انگیز زیبایی برای عروسی در زمستان

غذاهای عروسی

10- گیلاس

اگر از معضل بی خوابی در شبها رنج می برید توصیه ما با شما استفاده از گیلاس است.
ملاتونین موجود در گیلاس برای تنظیم ساعت داخلی بدن و چرخه خواب و بیداری مفید است. خوردن یک فنجان گیلاس در روز به بهبود خواب شبانه کمک میکند.
در ضمن آلبالو و گیلاس دارای کالری و چربی کمی هستند و مقدار زیادی آب دارند. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد. بسیاری از افراد اثرات مفید میوه هایی مثل آلبالو و گیلاس را که دارای آب زیادی هستند، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل