جشنواره رمضان

ملاک های انتخاب لباس عروس رویایی شما

آیا می دانید برای انتخاب یک لباس عروس رویایی که شما بر تن می کنید چه ملاک هایی را باید مورد توجه قرار داد؟ آیا صرفا فقط دیدن مدل لباس عروس و تصاویری از آن می تواند به شما این اطمینان را بدهد که لباس عروس رویایی خود را یافته اید؟

لباس عروس تنها لباسی است که هر دختر جوانی رویای پوشیدن آن را دارد و هر مرد خوشبختی آرزو دارد که محبوب خود را در آن لباس ببیند. این لباس می تواند یک عروس خانم را به ملکه ای زیبا و دوست داشتنی تبدیل کند که در جمعی که به مراسم عروسی وی دعوت شده اند می درخشد. اهمیت این لباس آنقدر بالاست که عروس خانم ها حاضرند ساعت ها به مزون های عروسی سر زده و تمام انواع طرح های لباس عروس را پرو نمایند بلکه بهترین و زیباترین لباس عروسی که مناسب آنهاست را بیابند. اما فقط دیدن تصاویر یک مدل لباس عروس در دنیای اینترنت نمی تواند واقعا ملاک خوبی برای انتخاب لباس عروس فرد باشد.

اگر می خواهید بهترین لباس عروسی که برازنده خودتان است را بیابید، بهتر است ملاک های انتخاب لباس عروس رویایی خودتان را در نظر بگیرید و با توجه به نکاتی که در این مطلب بیان می کنیم، برای انتخاب لباس خود اقدام نمایید.

استایل و فرم اندام عروس

یکی از مهم ترین نکاتی که عروس خانم ها در حین انتخاب مدل لباس عروس خود باید به آن توجه داشته باشند، استایل و فرم اندام خودشان است. در میان عروس خانم ها ممکن است فردی چاق و یا لاغر باشد، قد بلند و یا قد کوتاه باشد، شکل اندام های گوناگونی وجود دارد که هر کدام تاثیر بسیار زیادی در انتخاب لباس عروس دارد. برای مثال عروس خانم هایی با  اندام های ساعت شنی شکل، اندام های مثلثی شکل، اندام های مستطیل شکل داریم و هر کدام باید متناسب با شکل اندام خود برای انتخاب لباس عروس اقدام نمایند چون هر مدل لباس را با توجه به شکل اندام خاصی طراحی می کنند و ممکن است که انتخاب یک مدل لباس که با اندام شما متناسب نیست، جذابیت شما را بگیرد.

بنابراین اگر در مورد انواع شکل اندام و مدل های لباسی که به هر کدام می آید اطلاعات کامل ندارید، پیشنهاد می کنم مقاله انتخاب لباس عروس متناسب با استایل و شکل اندام را بخوانید.

انتخاب لباس عروس

شکل و مدل لباس عروس

اگر در دنیای اینترنت اندکی جستجو کرده باشید به سادگی متوجه می شوید که تعداد بسیار زیادی مدل های لباس عروس وجود دارد که شاید در ذهن شما همگی زیبا به نظر بیایند. تنوع بسیار بالا مدل ها باعث می شود که عروس خانم ها پیش از مراسم عروسی دچار شک و دودلی شوند. از این رو یکی از ملاک های انتخاب لباس رویایی شما، شکل و مدل لباس عروس است. لباس های عروس پری دریایی، سیندرلایی، فانتزی، لباس عروس های دامن کوتاه و دامن بلند، لباس عروس های دنباله دار و بدون دنباله، لباس عروس های دامن پف دار و یا بدون پف فقط دسته بسیار کمی از انواع لباس عروس هستند که هر کدام فرم و شکل خاص خود را دارند.

این شما هستید که با توجه به فرم و شکل اندام، رنگ پوست و استایل خودتان باید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

موجود بودن لباس عروس

بعد از مشخص کردن نوع لباس عروس دلخواه خود، باید حتما در دسترس و موجود بودن این لباس در مزون های اطراف و فروشگاهها و مراکز خرید بزرگ را در نظر بگیرید. ممکن است شما لباسی را انتخاب کنید که در هیچ یک از مزون های اطراف شما موجود نیست. در اینصورت سه راه در پیش دارید. یا به مزون شهرهای دیگر سر می زنید، فروشگاههای مختلف دیگری را جستجو می کنید، یا سراغ یک خیاط خوب می روید که مدل لباس عروس شما را بدوزد و یا اینکه بیخیال مدل انتخاب شده می شوید و مدل لباس عروس دیگری را بر می گزینید. در هر صورت موجود بودن لباس عروس انتخابی یکی از ملاک های بسیار مهم در انتخاب لباس عروس است.

قیمت لباس عروس

بودجه خود را حتما باید لحاظ کنید. دوخت لباس عروس و اجاره لباس از برخی مزون های کلان شهرها هزینه بسیار بالایی دارد.  این هزینه ها گاهی آنقدر زیاد است که عروس خانم ها ترجیح می دهند که یک لباس زیبا را از شهرهای کوچک خریداری نمایند تا اینکه بخواهند از مزون های مجلل شهرهای بزرگ لباس رزرو یا اجاره نمایند. بنابراین در حین انتخاب لباس عروس حتما باید قیمت لباس را با توجه به بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید، لحاظ نمایید. اگر می خواهید لباس عروسی خاص و مخصوص خود را داشته باشید، می توانید قیمت بالاتری پرداخت نموده و لباس خود را به یک خیاط ماهر بسپارید که لباس شما را آماده نماید.

نوع سالن پذیرایی عروسی

یکی دیگر از ملاک های انتخاب لباس عروس نوع سالن پذیرایی و تالار عروسی است که مراسم شما رد آنجا برگزار می شود. برخی از مراسم ها در باغ تالار عروسی برگزار می شوند و این مساله باعث می شود که عروس نتواند لباس های بسیار دنباله دار را بپوشد یا حداقل باید پیش از ورود به باغ، لباس خود را عوض نماید. بنابراین در هنگام انتخاب لباس عروس حتما به محل برگزاری مراسم عروسی، شرایط و آب و هوای آن زمان توجه داشته باشید. هر کدام از این معیارها بر انتخاب شما تاثیر مستقیم دارد. برای مثال در محل هایی مثل ساحل دریا که قصد عکس و فیلمبرداری دارید، پوشیدن لباس های عروس دنباله دار و سیندرلایی چندان معقولانه نمی باشد.

انتخاب لباس عروس

مدت زمان عروسی

یکی دیگر از ملاک هایی که باید به آن توجه کنید، مدت زمان عروسی است. شاید این ملاک کمی عجیب بنظر برسد. اما اگر قرار است شما به مدت 10 ساعت یک لباس عروس را بر تن داشته باشید، پوشیدن لباس های عروس تنگ اصلا عاقلانه نخواهد بود. باید لباس عروس خود را با توجه به مدت زمان عروسی انتخاب کنید. لباس های عروس راحت و مناسب می تواند راحتی و آرامش شما را در رویایی ترین روز زندگیتان تضمین نماید. بنابراین این ملاک را هم حتما لحاظ نمایید.

برنامه عروسی

به برنامه عروسی خود توجه داشته باشید. بررسی کنید که در طول مراسم قرار است چه کارهایی انجام دهید، از چه محل هایی عبور کنید، چه کسانی را ببینید. همه این ملاک ها بر انتخاب لباس شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد. برای انجام رقص و شلوغی های زمان مراسم نمی توانید هر نوع مدل لباس عروسی را بپوشید. اگر رقص دو نفره شما جزو رقص های آرام و رمانتیک است، یک لباس با دامن بلند می تواند بسیار زیباتر باشد. رقص های اروپایی لباس مخصوص خود را می طلبند. بنابراین در انتخاب لباس عروس، حتما به برنامه عروسی خود توجه داشته باشید تا در زمان عروسی دچار پشیمانی و نگرانی نشوید.

سلیقه خودتان را فراموش نکنید

در نهایت سلیقه شخصی شما است که مهم ترین ملاک برای انتخاب لباس رویایی ترین شب زندگیتان خواهد بود. بنابراین حتما در حین انتخاب تنها و تنها سلیقه خود را را مد نظر قرار دهید و صرفا برای اینکه کسی ناراحت نشود یا هر بهانه دیگری، انتخاب لباس عروس خود را تغییر ندهید. مطمن باشید شما بهتر از هر کسی می دانید چه رنگ لباس و چه شکل لباسی به شما بیشتر می آید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار
بهترین مدل لباس عروس ایلاین (A-line)

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل